Gå til innhold

Et stjerneskudd

FrøkenStrøken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for støtte når jeg irriterer meg over kommentarene til folk.. :) Vet jo at de ikke betyr noe, vekt og utseende er bare mitt aller svakeste punkt!

Hatt en kjempefin helg, besøkt familien sammen med min kjære. Jeg har prøvd å la mamma/bestemora kjenne baby sparke hele helga, men han er helt umulig! Musestille når hun kom med hånda, selv om jeg kjente at han lå klar til å vri seg.. Han blir nok som mammaen sin, litt småsjenert til han blir varm i trøya.. :) han var jo sånn mot pappaen sin også i starten, men det er over nå! Mon tro om han kjenner forskjell på hendene mot magen? Han hører jo selvfølgelig forskjell på stemmene, og er helt trygg på mamma og pappa, virker det som :)

Kom hjem for et par timer siden, og har faktisk fått rydda litt. Det ligger litt strødd, men sånn er det i sorteringsperioder! Har fått unna rotet på stuebordet nå, vaska, kasta og lagt på plass det jeg skal ha. Ikke mange kasser igjen etter flyttinga nå! :) skal nok komme mye nærmere målet nå denne uka mens jeg har ferie.

Kjenner overskuddet strømme på, hjelper å gjøre noe konstruktivt! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres kjent ut! Jeg kan ha rene fyrverkeriet i magen, men ikke tale om at han skulle showe for mormor :fnise: da ble det helt stille gitt!

Skrevet

Så rart at de små er så sjenerte når andre skal kjenne. Han min også er nesten håpløs til å sparke på komando :fnise:

Han sparker for meg hele tia. Og noen få ganger for samboer. Helst når vi ligger i senga og om kvelden eller morran, og jeg ligger på siden.

Alle andre kan bare glemme å få kjenne på han.. Så har du teite svigermor som finner på å pille på magen min etter jeg har stått og gått litt. For ja, da er det jo stooooor sansynlighet for at han sparker :gjeiper:

Mammas lille gutt dette her ;)

Skrevet

Slutten på nok en uke! :)

I går kveld spurte jeg om pappaen ikke kunne høre om han hørte hjertet til baby, og pekte der jeg tror det må være dersom jeg har rett i hvordan han ligger. Etter en stund sa han at han kanskje trodde han hørte det, men at det hørtes litt "rart" ut, litt som en strek. Jeg lagde den svusj-svusj-lyden som jeg har hørt fra navlestrengen, og han sa det var AKKURAT sånn! Så sa jeg at da var han på riktig spor, og etter litt leting hørte han også det lille, raske hjertet :) ble nesten litt sjalu jeg, men som han sier, jeg er jo heldig som får kjenne de herlige bevegelsene dagen lang!

Har hatt svake menssmerter og litt pressfølelse de to siste dagene, har kjent det litt ekstra i natt. Håper det betyr at ting sånn helt sakte begynner å skje, og at jeg er klar når det nærmer seg termin! Føler ikke at det på noen måte er noe stort på gang enda, det ville jo vært i tidligste laget :)

Skrevet

Så spennende at han klarer å høre det :danse:

Det begynte smått med pressfølelse rundt uke 30 her også, tror det er greit kroppene får tid til å forbrede seg :)

:fnise: Ser for meg du sitter og lager svusje-lyder :fnise:

Skrevet

Så gøy at han kunne høre det :)

Han her har ikke prøvd å høre så veldig mye.

Vet du, jeg har også hatt litt mens vondt (spes om morran), og litt nedpress siste dagene :gjeiper:

Var på kjøpesenter i dag, og da jeg skulle gå til bilen kjentes det som høna skulle sprekke.. Ekkelt..

Og du.. Hvor blir det av magebildet?? :)

Skrevet

Har kjent det godt i dag jeg også, at det sprenger når jeg går, men er nok mest kynnere på dagtid. Føles som jeg må tisse rett etter jeg har vært på do, irriterende!

Hehe.. Ja, magebildet kommer nok om ikke lenge, men tid er et noe relativt begrep når man har ferie.. ;)

Skrevet

Jeg vil også se magebilde :danse::rodmer:

Skrevet

Kanskje i dag, snupper ;)

Tatt ny sukkerbelastningstest nå, dvs en time igjen før siste blodprøve. Har dårlig tro, ser for meg økning fra grenseverdi til kritisk verdi

Om ikke annet gikk blodprøve nr 1 veldig bra. Fikk verken klamme hender eller pustevansker! Lillegutt er i god form også, kjennes det ut som, her vi sitter. Så da får jeg bare vente og se an resultatene videre!

Skrevet

Lykke til :) Det går sikkert strålende :)

Og om ikke kan jeg lære deg å bli "sprøyte narkoman" :gjeiper:

Skrevet (endret)

Med min sprøyteskrekk har sprøytenarkoman alltid stått nederst på prioriteringslista over karriærevalg ;)

Endret av FrøkenStrøken
  • Liker 1
Skrevet

Her også.. haha. Men tror nesten sprøyteskrekken er kurert den nå. Er nesten så jeg vurderer å bli blodgiver. Men bare nesten ;)

Hva ble resultatet??

Skrevet

4,9/7,4 første gang, 4,6/7,2 i dag. Så har iallfall ikke forverret seg!

Tok prøve nummer to sittende, ble ikke litt svimmel engang! :)

Skrevet

Har gått og smågruet meg litt til dagens test, men nå som den er over kan jeg endelig begynne å glede meg til å hilse på gutten vår i morra! Håper han legger seg sånn at vi ser han godt på UL, men kan vel risikere at det er for trangt.. Er uansett veldig spent, og er nervøs for at de skal se noe galt med han.. Vanskelig å forutsi, så må bare møte opp og se :)

Skrevet (endret)

Så spennende med UL.

Er det vanlig UL eller 3d du skal på??

P.s Så bra at testen gikk så fint :hoppendeglad:

Endret av Kakaoen
Skrevet (endret)

Vanlig UL! Skal sjekke om morkaka har flytta seg, den lå litt langt nede på ordinær UL. I verste fall blir der KS, men de mente det var stor sjans for at den flytta seg!

Endret av FrøkenStrøken
Skrevet

Spennenede. Krysser fingra for at den har flytta seg slik at du kan føde vanlig. Masse lykke til imorra :klemmer:

Skrevet

Så bra at prøven var bedre igår :klemmer:

Blir spennende med UL idag da :) Jeg krysser også for at den har flyttet seg :nigo:

Skrevet

Da var vi kommet hjem fra UL!

Fikk bekreftet at det er en gutt, var ingen tvil. Morkaka var fint plassert, alt så bra ut med gutten. Han var ca 9% større enn snittet, men hun mente ikke det var noe veldig stort.. Vil si at snittet nå er litt over 2000g, han er 2200-2300g. Vil jo kunne endre seg mye, så greit å få vekstestimering i uke 36 også! Da er han vel kanskje oppi 3000, hvis han fortsetter å vokse litt fort? Ikke vits i å gruble for mye på det, vanskelig å si.

Ble litt skuffet over at hun ikke tok seg tid til å se på ansiktet. Fikk se hodet i tverrsnitt, men blir liksom ikke det samme! De eneste detaljene vi fikk se var ballene, hehe.. Ble derfor ikke noe bilde heller, så har ikke noe å vise fram.. Jeg hadde jo tenkt av vi dropper 3D fordi vi likevel fikk en kikk nå, men den kikken var kun medisinsk, om en kan kalle det det. At gutten har det bra er jo selvfølgelig det aller viktigste, og om to måneder er han hos oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...