Gå til innhold

Nå kan svenskene lese dine mailer og SMS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For det første så har jeg ikke noe å skjule, samtidig er det utrolig irriterende. Har alltid lurt på hvorfor email og SMS ikke har noen form for kryptering, kanskje det er noe man ikke ønsker.

Jeg har prøvd to enkle tekst kode programmer som fungerer bra :jepp: :

http://venussoftcorporation.blogspot.com/2009/08/theletterencrypter.html

http://www.krypto.ifastnet.com/wancrypt/how.php

Det finnes sikkert flere som kan dette bedre en meg.

Samtidig så vil de som sjekker alle mailene reagere med engang om det kommer en melding som inneholder en kodet beskjed. Jeg er også litt usikker på om det er lov kryptere i alle bedrifter eller land.

Det er sikkert andre her inne som kan svare på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første så har jeg ikke noe å skjule

Da regner jeg med at du ikke ville hatt noe problem med å installere kameraer og mikrofoner overalt i huset ditt?

(Leste ikke hele inlegget ditt, så fullt mulig du endrer til noe alà "Men vil forsatt ikke at det skal være slik").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les også :

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Du-gamla-du-totalitra-6609894.html

Samtidig så skjønner jeg behovet for å ha noe innsikt, det jeg lurer på er hvem får informasjonen og hvordan kan den bli brukt.

For meg spiller det ikke stor rolle om den som har plassert et overvåkningskamera på toalettet mitt ikke "misbruker" dette at han kan se meg når jeg sitter på do. Selv om han ikke smiler når han ser og hører at jeg presser ut en bæsj, føler jeg det likevel invaderende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så har jeg ikke noe å skjule,

Alle har noe å skjule. Det trenger ikke være ulovligheter, men alle har ting de ikke ønsker at alle skal vite. Hadde man ikke hatt noe å skjule hadde vi bodd i hus bygget av gjennomsiktig glass og gått nakne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier folkene som er for spiondirekivet som ble tvunger gjennom i Norge? Var det ikke dere som påstod at å si at en utvidelse av DLD var hysterisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går stegvis. Først var det andre ting de fikk innført "fordi de trengte det". Men så snart folk var vant til det, trengte de mer. Og så ble folk vant til det, og det kom enda flere brudd på rettighetene våre.

Så kom DLD, og "vi trengte det" til tross for massiv og faktabasert motstand. For å tvinge det gjennom kom PST og andre løgnere med utsagn som "får vi dette blir det så bra så". Det tok faen ikke mange måneder etter DLD-vedtaket før PST var ute igjen og sa "nå trenger vi..."

Slik vil det fortsette, og staten og kriminelle vil få stadig større oversikt og kontroll over oss.

Og jo mer oversikt, desto enklere blir det å dominere folk, og jo større sjanse er det for misbruk. Offentlige etater klarer ikke engang å slette DNA-data etter å ha lovet det i media, for helvete!

Og disse inkompetente fjolsene lar vi sitte på større og større mengder informasjon om oss.

Samtidig hetses FrP, som er det eneste større norske partiet som prøver å demme opp for denne bølgen av fascisme og totalitær overvåkning av befolkningen.

Man lurer nesten litt på om FrP hetses nettopp fordi de omtrent konsekvent stiller seg på individets side i kampen mot overvåkning og andre overtramp. De er motstandere av DLD, og de har ene og alene æren for å cock-blocke den nye åndsverkloven som holdt på å bli innført, og som var så fascistisk av natur at Høyre-politikerne omtrent siklet på seg i iver etter å få det gjennom.

"Snille" Høyre er et fascistparti som ønsket å tvinge gjennom den opprinnelige nyutgaven av åndsverkloven (den f.eks. skulle gjøre det ulovlig å overføre egen musikk fra egen CD til egen PC), og de støtter DLD. Ja, jeg vet at enkeltpolitikere i Høyre ikke støtter DLD, men de holder visst kjeft nå, og følger moderpartiets fascistiske linje.

Endret av hulaboer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De klarte ikke å stanse Breivik, fordi de tok ikke trusselen fra anti-islam brigaden på alvor. Så siden de tok feil, da de trodde at terroristene kun fantes i muslimenes rekker, så skal resten av oss måtte betale prisen for det.

Hvorfor kan de ikke bare overvåke mennesker som faktisk uttrykker seg på hatsk vis, i både den ene og den andre retningen, på nettet, istedenfor å overvåke absolutt alle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg spiller det ikke stor rolle om den som har plassert et overvåkningskamera på toalettet mitt ikke "misbruker" dette at han kan se meg når jeg sitter på do. Selv om han ikke smiler når han ser og hører at jeg presser ut en bæsj, føler jeg det likevel invaderende.

Trodde ikke du hadde et så angstbitersk forhold til egen kropp og naturlige kroppsfunksjoner, Cuckold. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette går stegvis. Først var det andre ting de fikk innført "fordi de trengte det". Men så snart folk var vant til det, trengte de mer. Og så ble folk vant til det, og det kom enda flere brudd på rettighetene våre.

Så kom DLD, og "vi trengte det" til tross for massiv og faktabasert motstand. For å tvinge det gjennom kom PST og andre løgnere med utsagn som "får vi dette blir det så bra så". Det tok faen ikke mange måneder etter DLD-vedtaket før PST var ute igjen og sa "nå trenger vi..."

Slik vil det fortsette, og staten og kriminelle vil få stadig større oversikt og kontroll over oss.

Og jo mer oversikt, desto enklere blir det å dominere folk, og jo større sjanse er det for misbruk. Offentlige etater klarer ikke engang å slette DNA-data etter å ha lovet det i media, for helvete!

Og disse inkompetente fjolsene lar vi sitte på større og større mengder informasjon om oss.

Samtidig hetses FrP, som er det eneste større norske partiet som prøver å demme opp for denne bølgen av fascisme og totalitær overvåkning av befolkningen.

Man lurer nesten litt på om FrP hetses nettopp fordi de omtrent konsekvent stiller seg på individets side i kampen mot overvåkning og andre overtramp. De er motstandere av DLD, og de har ene og alene æren for å cock-blocke den nye åndsverkloven som holdt på å bli innført, og som var så fascistisk av natur at Høyre-politikerne omtrent siklet på seg i iver etter å få det gjennom.

"Snille" Høyre er et fascistparti som ønsket å tvinge gjennom den opprinnelige nyutgaven av åndsverkloven (den f.eks. skulle gjøre det ulovlig å overføre egen musikk fra egen CD til egen PC), og de støtter DLD. Ja, jeg vet at enkeltpolitikere i Høyre ikke støtter DLD, men de holder visst kjeft nå, og følger moderpartiets fascistiske linje.

Økt kontroll er det eneste tiltaket myndighetene har for ikke å selv å tape makt. En mer rasjonell tilnærmingsmåte ville vært å få bukt med roten til problemet, nemlig at grupperinger eller enkeltpersoner opponerer mot samfunnet fordi de føler seg umyndiggjort. Å øke kontrollen og innskrenke frihet vil kun bidra til dette og nøre opp under mer terror.

Det er ihvertfall min forståelse av problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel et par brukere her inne som gjentatte ganger har sagt:

"sms og e-post er like privat som et postkort!"... kanskje det viser seg at de har mer rett en de selv har trodd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...