Gå til innhold

oralcon/microgynon p-piller

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv om virkestoffene i Oralcon og Microgynon er de samme, så er fyllstoffene forskjellige, og noen reagerer veldig på fyllstoffene i "feil" merke.

Jeg har god virkning og ingen bivirkninger på Microgynon, mens på Oralcon blir jeg dårlig og premenstruell omtrent hele tiden.

Andre er motsatt, med bivirkninger på Microgynon og ingenting på Oralcon.

Vi er alle forskjellige, og det er viktig å prøve andre p-pillemerker om du går på noen som ikke passer for deg.

Disse fyllstoffene er for eks maisstivelse og gelatin, slik at det er ingenting som tilsier at dette skal ha noe å si.. Men på en annen måte er det ikke 8,90 kr den store gevinsten på å bytte merker heller.

Anonym poster: 92516329b592daa7c8c71b6a08273434

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er forskjellen i hjelpestoffene i de to preparatene, virkestoffmengden er den samme, men de bruker ulike hjelpestoffer i tablettene.

Microgynon:

Laktosemonohydrat, Maisstivelse, Povidon 25 000, Talkum, Magnesiumstearat, Sakkarose, Povidon 700 000, Makrogol 6000, Kalsiumkarbonat, Titandioksid, Jernoksid gul, Glyserol 85 %, Montanglykolvoks

Oralcon:

Tablettkjerne, Laktosemonohydrat, Maisstivelse, Talkum, Magnesiumstearat, Drasjering, Povidon K-25, Sakkarose, Talkum, Kalsiumkarbonat, Povidon K-90, Glyserol, Makrogol 6000, Titandioksid, Karnubavoks

AnonymBruker
Skrevet

Det samme. Jeg ble også trøtt og sliten, og har derfor gått tilbake til Mercelon igjen. Byttet i utgangspunktet da lege fortalte at det var et nytt preparat som hadde noe mindre sjanse for blodpropp o/l, men forskjellen er mindre enn minimal. Det er som skrevet over best åprøve selv, og finne det som passer deg best, da alle reagerer forskjellig.

Mercilon er et annet preparat da, men et annet progesteron. Kan ikke sammenligne disse i denne diskusjonen.

• Liker 1
  • 8 måneder senere...
Gjest anonoym
Skrevet

startet på førtes brettet med oralcon forige mnd. har hatt en del humørsvigninger, mellomblødninger, mens aktige kramper, hodepine.. ja you name it liksom.. legen sa at jeg burde vente til jeg hadde fullført hele brettet før jeg "dømte det" men jeg tror jeg bytter over til microgynon jeg..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt Microgynon i snart ett år og har aldri fått tilbudet om å bytte til Oralcon når jeg er på apoteket.

Anonym poster: 589a60ed5e8bad073ceb204bdef7135e

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er fantastisk irriterende, for flere ganger når jeg har vært på apoteket for å få nye, så "har de ikke mer microgynon"... Jeg hadde også oralcon i begynnelsen (resept på microgynon), fikk utrolig mye kviser av oralcon, spesielt på ryggen. Etter jeg bytta til microgynon følte jeg at det ble såå mye bedre, men når jeg var på apoteket i går så hadde de jo selvfølgelig ikke mer microgynon, så nå skal jeg videre til et annet apotek å forhøre meg der... Fikk jo oralcon i går (har litt igjen på nåværende brett av microgynon), men skal innom alle apotek å forsikre meg om at ingen har microgynon. Åh, det er irriterende altså...

Anonym poster: 51443c5ba6ad735e80e507d4e8f414ca

Skrevet

Jeg byttet fra microgynon til oralcon for 6 måneder siden, har ikke hatt noen problemer. Da jeg begynte på microgynon var jeg kvalm i en uke, men da jeg byttet over til oralcon merket jeg ingenting :)

• 2 måneder senere...
Gjest Jente92
Skrevet

Jeg har gått på Oralcon nå i et halvt år, og kjenner at mensensmertene er ti ganger verre enn før jeg startet med p-pillene. Før pleide jeg såvdt å kjenne noe til mensen, mens nå ligger jeg i fosterstilling de to første dagene hver syklus. TROR jeg må bytte merke...

• 8 år senere...
Skrevet (endret)

Kjøp Microgynon - https://euroclinix.net Jeg gikk fra cerazette til microgynon, perfekt! Blødde mye på cerazette, vann i kroppen, dårlig hud, alt forsvant på microgynon

Endret av zhaletteeee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...