Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått bekreftet av universitetet at jeg kan få komme på hospitering - i begynnelsen av februar! Da håper jeg noen brikker faller på plass, og at avgjørelsen av studiested og ikke minst STUDIE blir rett.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Linaria
Skrevet (endret)

A på muntlig eksamen i gælisk :laugh:
Jeg er kjempeflink i noe totalt ubruktelig! Yay! (neida)

Oooog jeg tar kinesisk i år! Fikk byttet fra et fag jeg ikke likte. Det er frie emner uansett, og det er kjempegøy! Ett språk var visst ikke nok for meg. Fra å ikke tørre å studere språk på universitetet, studerer jeg nå TO! Elsker det! Tegnene er så fine, og ganske lette å lære.

Endret av Linaria
  • 2 uker senere...
Skrevet

Fikk meg sommerjobb som er relevant for studiet :hoppendeglad:

• Liker 4
Skrevet

Åh, det er så deilig å vite nøyaktig hva masteroppgaven min kommer til å gå ut på :skya:Veilederen min er fantastisk, og jeg gleder meg enormt til å begynne...til høsten :laugh:

Gjest Linaria
Skrevet

Litt generell jubling: Jeg ELSKER Skottland, jeg elsker studiene mine, jeg elsker universitetet, jeg elsker alt det sosiale her borte, jeg elsker menneskene. Jeg går rundt og smiler noen ganger og føler meg forelska fordi jeg er så lykkelig. Her om dagen var jeg hos tannlegen og til og med dét var fantastisk. Beste beslutningen i mitt liv å reise hit. Hver eneste forelesning er kjempeinteressant. Dette er ting jeg ville betalt for å drive med på fritida, og jeg får studere det! Jeg føler jeg har fått en plass i det sosiale og elsker alt vi driver med etter forelesningene, fra forskningsseminarer til pub med venner. Hver gang jeg forlater Edinburgh, vil jeg bare tilbake.

Jeg har alltid elsket å reise og alltid følt meg bedre når jeg har vært i utlandet, men jeg var litt redd det ville bli annerledes å bo i utlandet, men det er bare mye, mye bedre! 

Gjest Linaria
Skrevet

Aaah, det er så fantastisk her borte! Jeg ser Sutrestråd for studenter her inne og føler at jeg savner den litt, men jeg har faktisk ingenting å sutre over. Alt er helt fantastisk dette semesteret. Det er som om hele landet, universitetet og det sosiale her er skreddersydd for min personlighet og mine interesser. Det eneste som er kjedelig er å være hjemme. Heldigvis skjer det mye på universitetet så jeg må ikke være hjemme alt for mye. Følelsen av å drive med noe som man får energi av og gjerne kunne gjort 24/7 er helt fantastisk!

• 1 måned senere...
Skrevet

Nettopp fått karakter i 2 av 4 fag dette semesteret (winter term) og jeg fikk A i begge to!! :hoppendeglad:

• Liker 2
Gjest Linaria
Skrevet
46 minutter siden, Pinecone skrev:

Nettopp fått karakter i 2 av 4 fag dette semesteret (winter term) og jeg fikk A i begge to!! :hoppendeglad:

Gratulerer! :laugh:

Jeg er nesten ferdig med essayet mitt. Så deilig. Jeg sliter sånn med essayskriving -.- 

AnonymBruker
Skrevet

Har kommet inn på master på NHH til høsten. Gleder meg utrolig mye! Bare siste innspurt på bachelorgraden, så er jeg klar for masterlivet:laugh:

Anonymkode: bc113...c6c

Skrevet
18 timer siden, Linaria skrev:

Gratulerer! :laugh:

Jeg er nesten ferdig med essayet mitt. Så deilig. Jeg sliter sånn med essayskriving -.- 

Tusen takk!

Jeg syntes essayskriving var såå gøy helt til jeg hadde en helt forferdelig lærer i English Composition i høst.. Nå syntes jeg det er forferdelig kjedelig. Yay for lærere som vender folk imot fagfeltet sitt.. :dry:

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet
31 minutter siden, Pinecone skrev:

Tusen takk!

Jeg syntes essayskriving var såå gøy helt til jeg hadde en helt forferdelig lærer i English Composition i høst.. Nå syntes jeg det er forferdelig kjedelig. Yay for lærere som vender folk imot fagfeltet sitt.. :dry:

Uff, ja, det høres ikke noe gøy ut :/ 

NÅ har jeg i hvert fall levert essayet så nå får det bare gå som det går. Deilig å være ferdig! Har også kommet inn på sommerkurs på Island i sommer. Blir utrolig gøy å være der en måned, spesielt når jeg får feire både nasjonaldagen deres og vært der når de er med i fotball-EM for første gang. Kommer til å bli den folkefesten :laugh: Gleder meg masse!

Gjest Linaria
Skrevet

Fritatt fra andre del and muntling eksamen fordi jeg har gjort det så bra i løpet av året :bolledeig:

Det er verste delen jeg slipper, samtaledelen. Nå skal jeg bare ha lytteprøven på mandag og that's it. Læreren sa at noen FÅ i klasse skulle få slippe, men jeg trodde virkelig ikke jeg ville bli en av dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at jeg har funnet en god studievenninne! Jeg har dannet noen bekjentskaper på studiet, men til nå har jeg bare arbeidet alene. Nå har jeg og denne studievenninnen dannet vår lille kollokviegruppe bestående av bare oss to. Jeg får lite utbytte av å være i større grupper, så dette er helt perfekt. Lesevanene mine er skjerpet og gjennomgangen er effektiv. Jeg begynner å se litt lysere på eksamen. 

Anonymkode: ed4ba...ddc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Den 20. mars 2016 at 10.19, AnonymBruker skrev:

Har kommet inn på master på NHH til høsten. Gleder meg utrolig mye! Bare siste innspurt på bachelorgraden, så er jeg klar for masterlivet:laugh:

Anonymkode: bc113...c6c

Gratulerer så mye! :)

Anonymkode: ed4ba...ddc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Påskeferie og A i alle fag forrige semester. SÅ deilig! :hoppendeglad:

Anonymkode: 94a39...717

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Påskeferie og A i alle fag forrige semester. SÅ deilig! :hoppendeglad:

Anonymkode: 94a39...717

Gratulerer :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Må bare juble litt her inne, da det tar seg bedre ut enn å juble foran kjentfolk ;-) 

For et par uker siden var jeg ferdig med første praksis som grunnskolelærer 1-7. Jeg fikk fantastiske tilbakemeldinger og de hadde krysset av på "kan veldig godt" på alle utsagnene. Jeg er så glad. Jeg elsker å jobbe i skolen, og jeg vil så gjerne gjøre en forskjell. 

Så glad for at praksislærerene så meg, og hvor mye jeg brenner for dette yrket. Da er det bare eksamenstid og 3 år igjen ;)

Anonymkode: 50fc5...621

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg fikk A på vurderingen som teller halvparten av studiepoengene dette året :hoppendeglad:

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Sarah Dee skrev:

Jeg fikk A på vurderingen som teller halvparten av studiepoengene dette året :hoppendeglad:

Gratulerer! :blomst:

Skrevet
3 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Gratulerer! :blomst:

Tusen takk for det! Er så fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...