ringblomst Skrevet 20. desember 2003 #21 Del Skrevet 20. desember 2003 Synes egentlig det var en kurant jobb, men jeg savner den ikke: "Hei, det er xx som ringer fra Norsk Gallup Institutt". Utrolig nok så var det mange snille folk som svarte, og nå har jeg selv blitt en av disse snille folka . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirill Skrevet 20. desember 2003 #22 Del Skrevet 20. desember 2003 Værste jobben jeg har hatt må være stuepike. Jobbet i mange år også. Men det var _kun_ for pengenes skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 22. desember 2003 #23 Del Skrevet 22. desember 2003 Jobbet som pizzabaker (som igrunnen kan være ganske kult) for en stund tilbake, men med en teit sjef og dårlige rutiner funker bare ikke jobben for meg, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinocchio Skrevet 22. desember 2003 #24 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg har to! En gang jobbet jeg som søppelsorter på et stort søppelanlegg. Hvorfor sortere? Jo, det var et ekspriment på 80tallet. De fant noen hos Manpower. Noen skikkelig svimle tenåringer med langt hår. Deriblandt meg! Husker jeg dro en rotte ut av en skøyte.. En annen gang jobbet jeg som renholdsarbeider på Kielferga. En liten dritt hadde bindt fast lakenet rundt en sengestolpe. Tok meg en halvtime å få det løst. En annen pløsete gorilla hadde hatt seg i lakenet og guffa hans klistra seg i hånda mi! Jeg slutta på dagen! Hyggelig? Nei.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2003 #25 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg "parra tomater" noen uker da jeg var tenåring Gikk rundt i endeløse drivhus med en liten boks (som forøvrig hette "Ristian" ) med en lang pinne på som i andre enden ble til en flat plate på størrelse med en tjuekroning. Denne platen vibrerte når jeg trykket på boksen, og når jeg holdte platen borti tomatblomsten bestøvet den seg selv og slik er det vi får nye tomater. Noen som klarer å forstå hvor mange sånne blomstre det finnes i 4 kjeeeempelange drivhus? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2003 #26 Del Skrevet 22. desember 2003 I og for seg var deltidsjobben jeg hadde i en H&M-butikk grei nok (selv om jeg måtte jobbe hver eneste lørdag :evil: ), men noen av tingene derfra er ikke minneverdige, f eks tåfisluka i prøverommene om sommeren og at jeg faktisk måtte vaske sæd etter en som dro'n i prøverommet en gang. Jeg brakk meg mens jeg holdt på. Heldigvis fikk vi anmeldt ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. desember 2003 #27 Del Skrevet 23. desember 2003 Å jobbe på et fiskemottak er vel den største drittjobben jeg har hatt.. Heldigvis var det en smule luksus å ha 70 kr timen + eventuell overtidstillegg når man var 13 år da, men jeg sier: Aldri mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
simsalabim Skrevet 23. desember 2003 #28 Del Skrevet 23. desember 2003 Telefonselger,det varte en kveld.... Pyton! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 24. desember 2003 #29 Del Skrevet 24. desember 2003 Renholder og butikkmedarbeider på Rimi. Det var drittjobber, det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. desember 2003 #30 Del Skrevet 25. desember 2003 Telefonoperatør hos Telenors nummeropplysning. Varighet: 1,5mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nicoline Skrevet 26. desember 2003 #31 Del Skrevet 26. desember 2003 Har hatt mange såkalte "drittjobber" : plukke jordbær til 1 krone pr. korg på en nabogård luke og plukke stein på digre jorder hos mormor og morfar plukke og vaske egg i hønshuset til de samme besteforeldrene hente opp poteter diverse vaskejobber ved siden av studier Men jeg er sjeleglad for å ha måttet ta disse "jobbene" oppigjennom årenes løp - ikke bare for å tjene noen kroner til egen lomme - men mest av alt at man skal hjelpe andre for å få noe igjen selv. Det at vi hjalp til hos mine besteforeldre gjorde at vi kunne forsyne oss med gratis egg, høns, grønnsaker og poteter i hele oppveksten min. Merkelig nok så var det aldri snakk om "barnearbeid" i oppveksten min, vi måtte alle være med å hjelpe til - ikke snakk om noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 30. desember 2003 #32 Del Skrevet 30. desember 2003 Var sekretær i et legemiddelfirma en gang. Løp rundt som en idiot for alle legemiddelkonsulentene, spesielt ei drittkjerring. Hun hadde ikke snøring på noe som helst, hylte og skrek og pisket meg rundt. Og ingenting var bra nok. Jeg begynte å grine noen ganger når jeg kom hjem.. I tillegg måtte jeg kjøpe inn lunsj og skjære brødskiver til alle. "Jeg vil ha tykke skiver" og "jeg vil ha tynne skiver" og bla-bla-bla... Æsj, jeg ble helt syk av å jobbe der i 6 måneder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 30. desember 2003 #33 Del Skrevet 30. desember 2003 jeg har jobba på en lokal Rimi butikk - hadde det supert pga koselig personale, men jobben var kjedelig. Storkoste meg den sommeren jeg jobbet på Tusenfryd (butikk avd.) men luselønna trakk ned. Verste jobben må ha vært på en H&M butikk, forferdelige kollegaer, forferdelig sjef og måtte jobbe hver lørdag. Sjefen ble sur og la på når jeg var syk en dag :-? Holdt ut litt over en mnd. Hvis jeg skal tippe må det være den HM butikken i landet med dårligs hjelp til kundene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 30. desember 2003 #34 Del Skrevet 30. desember 2003 Merkelig nok så var det aldri snakk om "barnearbeid" i oppveksten min, vi måtte alle være med å hjelpe til - ikke snakk om noe annet. Det er vel ikke merkelig. Barn har lov til å jobbe, dessuten gikk det ikke ut over skolegangen (regner jeg med). Det er også stor forskjell på å hjelpe til og ha sesongbetonte jobber, og å erstatte voksen arbeidskraft på fulltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 30. desember 2003 #35 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg jobbet på hotell som stuepike en gang. Det er helt utrolig hvordan enkelte folk får seg til å grise bare fordi de ikke vasker opp etter seg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Artemis* Skrevet 1. januar 2004 #36 Del Skrevet 1. januar 2004 Mens jeg gikk på videregående jobbet jeg på en kiosk. For så vidt greit hadde det ikke vært for den grusomme sjefen. Skjønte jo etterhvert hvorfor det var så hyppig utskifting av arbeidere. Holdt ut et halvt år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 1. januar 2004 #37 Del Skrevet 1. januar 2004 Når jeg gikk på videregående jobbet jeg et par sesonger i oppvasken på et hotell. Det må være den største drittjobben jeg har hatt. Jobbet seinere i studietiden på RIMI og selv om jeg ikke likte det heller så var det bedre enn å stå i oppvasken og bli våt og skitten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 1. januar 2004 #38 Del Skrevet 1. januar 2004 En til. Jobba på en pub. Luselønn og ugunstige arbeidstider. Var bare helgejobbing ved siden av skola, men allikevel. Jeg gidder IKKE å tappe øl og tømme askebeger pluss at sjefen var ikke flink. Varte en måned eller to, da hadde jeg fått så mye røyk i meg at jeg fikk en astmareaksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 1. januar 2004 #39 Del Skrevet 1. januar 2004 Reklamebud.....det var kjedelig det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. januar 2004 #40 Del Skrevet 2. januar 2004 Det er ihvertfall ikke særlig artig å bli arbeidsledig og havne i Aetats klør, og måtte utføre gulvvask for dine tidligere klienter/pasienter.. :o Slik er det å bo på et lite sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå