Gjest Barelurer Skrevet 16. desember 2011 #1 Skrevet 16. desember 2011 Lurer på hvor mye man får i mnd når man flytter fra barnefaren og har det hele og fulle omsorgen? Er det noen som vet det? og hva får man?
Gjest ply Skrevet 16. desember 2011 #2 Skrevet 16. desember 2011 Man får en meget god grunn til å kikke nøyere på jobbannonser slik at man kan bygge seg opp et liv etter bruddet. 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Hva man "får" når man flytter fra barnefar? Det var et veldig generelt og pussig spørsmål. Men ok. Du får: - Lønna di - Tidsbegrenset overgangsstønad hvis du ikke har inntekt (sjekk NAV for satser) - Avkortet overgangsstønad hvis du har lav inntekt - En ekstra barnetrygd - Bidrag fastsatt etter begges inntekt og forsørgelsesbyrde, samt samværsmengde - Bostøtte hvis du kvalifiserer til det Håper dette kan hjelpe deg litt på vei, men du må nok gjøre grundigere undersøkelser selv for å vite hvordan det vil slå ut for akkurat deg. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 og skatteklasse 2. Jeg skal love deg at det er ingenting du lever godt av, men kan være greit en kort stund til man får kommet seg på beina og videre. 1
Gjest Barelurer Skrevet 16. desember 2011 #5 Skrevet 16. desember 2011 He he.. Er ikke meg som skal ha alt det for å si det sånn.. Det er min ekskone, tenkte jeg bare skulle undersøke litt rundt det.. Ho jobber ikke, går på dagpenger.. Ene venninna hennes sier at ho kan få opptil 19.000 kroner i måneden.. Syntes det er litt teit at det ikke finnes noen ordninger for barnefedre også.. Eller det gjør jo det også men
smilo Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Hvis du sjekker for din ekskone, så lurer jeg litt på hvorfor du som far ikke skal ta den naturlige delen omsorgen og ha ungene halve tiden, men overlate sitat "hele og fulle omsorgen" til din ekskone? Du taper all respekt i mine øyne om du som far ikke stiller opp for dine egne barn. 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #7 Skrevet 16. desember 2011 Den faste lønna di. Økte utgifter. Skatteklasse 2. En ekstra barnetrygd. Problemer med å finne ny partner. Dårligere tid. Respekt.
Gjest Barelurer Skrevet 16. desember 2011 #8 Skrevet 16. desember 2011 Vet ikke helt hva jeg skal svare på innlegget ditt her sånn.. På meklingen sa de at de ikke ville at man skulle ha 50/50 fordi hun er så liten, hun er bare 1 år og 15 mnd... Først når de var 3 år man kunne det sa de på meklingen.. Jeg ville ha 50/50.. Men hun har barnet hver dag så har jeg henne annenhver helg og en dag i uken.. Og for å si det sånn, jeg skal kose meg med barnet mitt jeg og være der for henne
smilo Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 Om det er lurt å dele 50/50 med noen som er så liten kan nok sikkert diskuteres, men det er godt å se at du faktisk ønsker mest mulig samvær. Det så ikke slik ut på ditt førse innlegg, og det var det jeg reagerte på. Prøv å få til mest mulig samvær både for din egen del og ikke minst for din datter, og så håper jeg mor ikke stikker kjepper i hjula for samarbeidet Lykke til med samlivsbruddet og samarbeidet videre.
Salamandria Skrevet 16. desember 2011 #14 Skrevet 16. desember 2011 Du mener 2 år og 3 mnd? Litt enklere å si det på den måten 1
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2011 #15 Skrevet 16. desember 2011 Lurer på hvor mye man får i mnd når man flytter fra barnefaren og har det hele og fulle omsorgen? Er det noen som vet det? og hva får man? JAJA. Barnets far skal ikke forsørge barnets mor. Barnets far skal sammen med for forsørge barnet. Skjønner du? Det kan hennebarnets far vil ha bosted på barnet og mor blir samværsforelder. Du burde forsørge de selv slik aat AS Norge slipper betale sosiale stønader til deg.
Gjest Barelurer Skrevet 16. desember 2011 #16 Skrevet 16. desember 2011 he he he.. ser feilen nå.. Hun er 1 år og 4 måneder.. Hvor i svarte fikk jeg 15 fra?
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2011 #17 Skrevet 16. desember 2011 Vet ikke helt hva jeg skal svare på innlegget ditt her sånn.. På meklingen sa de at de ikke ville at man skulle ha 50/50 fordi hun er så liten, hun er bare 1 år og 15 mnd... Først når de var 3 år man kunne det sa de på meklingen.. Jeg ville ha 50/50.. Men hun har barnet hver dag så har jeg henne annenhver helg og en dag i uken.. Og for å si det sånn, jeg skal kose meg med barnet mitt jeg og være der for henne Det er det mekler som sa. Mekler bestemmer ingen ting. Mange fedre er blitt LURT av meklere som så fint heter. De har veldig variernde komptanse og støtter ofte mor.(Husk de er som regel kvinner meklere). De er mange ganger konliktskapere, Det går fint med 50/50 når barn ikke ammer selv om barn er som her 1 år. Far kalrer aldri ta igjen det tapte, de årene med å bygge tillitt er gått. Er som med tog buss. Gått er gått. Du kommer for sent uansett. Tenker du oppta 50/50 samvær ta med deg advokat til meklingen, det kan du gjøre. Du trenger ikke bestemme der og da. Du j har betenkningstid på avtalen slik det kan studeres nøye for grums og ting du slettes ikke er ening i når du får studert den. Dette før du underskriver.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2011 #18 Skrevet 16. desember 2011 He he.. Er ikke meg som skal ha alt det for å si det sånn.. Det er min ekskone, tenkte jeg bare skulle undersøke litt rundt det.. Ho jobber ikke, går på dagpenger.. Ene venninna hennes sier at ho kan få opptil 19.000 kroner i måneden.. Syntes det er litt teit at det ikke finnes noen ordninger for barnefedre også.. Eller det gjør jo det også men Lute samvær ,eks ikke noe. Mor bor i annen by langt borte. Far tjener godt, stort bidrag.eks 5/6 av ca 6800 kr. (Fulle kostnader barn i mnd) Mor gidder ikke jobbe. Det kan bli slik (altså 19000 kr) det første året med full overgangsstønd. Barne bidrag 5666 kr + 13000 overgangangsstønad er lik 18666 kr. I tillegg kan det bli stønad til barehage ovs.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #19 Skrevet 17. desember 2011 Hvis mor ikke har jobb så vil hun får en overgangstønad på ca 7000 i mnd etter skatt. Hun vil og få en ekstra barnetrygd ( ca 1900kr i mnd). Har hun barnehageplass og er under jobb eller utdanning kan hun få dekket 64% av plassen. I tillegg barnebidrag fra far, evt minstebidrag på ca 640kr hvis far ikke er bidragsdyktig. Hun kan og søke om bostøtte. Er barnet over et år og ikke går i barnehage, evt til dagmamma vil hun og få kontanstøtte som er i overkant av 3000 i mnd. Hun kan og få småbarnstillegg på ca 640kr i måneden . Jeg ser ikke helt for meg at dette vil komme på en 19 000 i mnd etter skatt.....
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #20 Skrevet 17. desember 2011 Lute samvær ,eks ikke noe. Mor bor i annen by langt borte. Far tjener godt, stort bidrag.eks 5/6 av ca 6800 kr. (Fulle kostnader barn i mnd) Mor gidder ikke jobbe. Det kan bli slik (altså 19000 kr) det første året med full overgangsstønd. Barne bidrag 5666 kr + 13000 overgangangsstønad er lik 18666 kr. I tillegg kan det bli stønad til barehage ovs. Ingen får 13000 i overgangstønad! Med mindre satsene har økt betraktelig det siste året!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå