AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #21 Del Skrevet 17. desember 2011 9-åringen 5000, 12-åringen ca 800, 15-åringen 3000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #22 Del Skrevet 17. desember 2011 Datter, 4 år- ligger på 6-7000. Lillebroren hennes, 2 år (sønnen til exen min, men som jeg fungerer som "tante" for av diverse årsaker) ligger på 4-5000 kr. Bortskjemte barn, så anonymknappen slår inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma_mia Skrevet 17. desember 2011 #23 Del Skrevet 17. desember 2011 Vi bruker ikke så mye penger på julegaver til barna, de er 6 og 3,5 år. Regner med det kommer dyrere ønsker når de blir eldre. Har kjøpt gaver til 300 og 350 kr i år. Pleier å bruke alt fra 300-500 på hvert barn, alt etter hva de ønsker seg. Jeg pleier å kjøpe leker til jul, ikke klær. Skal nevnes at barna får mye gaver fra andre enn oss da så de mangler ikke gaver akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #24 Del Skrevet 17. desember 2011 Datter, 4 år- ligger på 6-7000. Lillebroren hennes, 2 år (sønnen til exen min, men som jeg fungerer som "tante" for av diverse årsaker) ligger på 4-5000 kr. Bortskjemte barn, så anonymknappen slår inn Ja, men...dere kan jo selv velge hvor mye dere vil gi til deres egne barn? Eller? Det er jo dere som skjemmer dem ut da. Har ingenting imot å gi så mye altså, så lenge man har råd til det. Men siden du nevner det, måtte jeg også bare nevne det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterspeil Skrevet 17. desember 2011 #25 Del Skrevet 17. desember 2011 Vi har tre barn og bruker mellom 1000-1500 på hver. Dersom det er noe spesielt de ønsker seg eller trenger er summen bevegelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #26 Del Skrevet 17. desember 2011 :O herregud, mange som gir 1000 til og med 7000:O Og jeg skjønner godt at ski koster mye, god regnjakke, sykkel, og andre nyttige gaver som barn trenger.. det syns jeg er helt greit å bruke mye penger på. men virkelig.. å gi en iphone eller ipad til et barn/tenåring?????? De kommer jo virkelig ikke til å føle hvordan det er å spare for ting selv? Jeg husker selv at jeg sparte for min nintendo for leeeeenge siden. Jeg måtte betale halvparten og jeg husker jeg var så stolt at jeg klarte å spare nok penger! Selvom man har nok penger syns jeg at man virkelig gjør barn en tjeneste å ikke gi dem alt. Jeg har nok penger, men gir ikke barna mine en ipad. Det får de spare for selv. Og hvis de ikke syns det er verdt å spare så lenge for det, så ønsker de den ikke så mye heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #27 Del Skrevet 17. desember 2011 Her blir det ca 2300 pr. unge, 2 1/2 og 6mnd er barna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutte Skrevet 17. desember 2011 #28 Del Skrevet 17. desember 2011 I fjor fikk de to yngste gave for omtrent 1500 kr, mens storebror fikk for 2500 kr. Grunnen til at storebrors gave var dyrere var rett og slett at hans skipakke kostet mer (de fikk ski, sko og staver hele gjengen). I år vet jeg ikke enda. Jeg regner med at mellomste får en mobil. Hva de to andre skal få har vi ikke helt bestemt enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoë Castillo Skrevet 17. desember 2011 #29 Del Skrevet 17. desember 2011 Her blir det ca 2300 pr. unge, 2 1/2 og 6mnd er barna Bare lurer: Har du kjøpt mange småting, eller en stor ting? Undrer på hva en baby får for 2300 kr. Jeg finner ingenting som babyen min trenger, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #30 Del Skrevet 17. desember 2011 Bare lurer: Har du kjøpt mange småting, eller en stor ting? Undrer på hva en baby får for 2300 kr. Jeg finner ingenting som babyen min trenger, jeg. Pakkene inneholder både klær og leker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. desember 2011 #31 Del Skrevet 18. desember 2011 Vi har brukt 800 kr til jenta vår i år, noe jeg egentlig synes er veldig mye til en baby på 6 måneder. Men jeg kom over ''Det lille Eric Carle-biblioteket'' (han som har skrevet om Lille Larven Aldrimett) og klarte ikke å motstå fristelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #32 Del Skrevet 18. desember 2011 Hmm.. mange av dere bruker det samme på barna deres som jeg bruker på venninnene mine.. Ca. 400-500 pr venninne. Aner ikke hvor mye jeg får fra foreldrene mine, men mellom 5 og 10.000,- et sted vil jeg tro. Og jeg gir for ca 2000,- til hver av de.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 18. desember 2011 #33 Del Skrevet 18. desember 2011 Ser mange her gir helt forskjellige summer til sine barn. Er det ikke litt "urettferdig" at et barn får gave for 250, og det andre for 2000? Mamma gir alle barna sine gaver for nøyaktig lik sum hun. Det skal ikke gjøres forskjell på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #34 Del Skrevet 18. desember 2011 Ser mange her gir helt forskjellige summer til sine barn. Er det ikke litt "urettferdig" at et barn får gave for 250, og det andre for 2000? Mamma gir alle barna sine gaver for nøyaktig lik sum hun. Det skal ikke gjøres forskjell på. Jeg var vel en av dem som skrev at barna får for forskjellige summer, og ser selv at det ser urettferdig ut. Men når vi fordeler det på denne måten får alle de de ønsker seg. Yngstemann ønsker seg TV, da måtte vi ut med 5000 til ham. 12-åringen ønsker seg Iphone 4, og den kostet ikke mer enn ca 800. Mens tenåringen ønsker seg klær, så det skal hun få. Vi kunne jo selvsagt fylt på med gaver for 4200 til 12-åringen også, det hun får koster jo langt mindre enn de andre to får, men jeg ser ikke helt poenget. Da hadde vi for det første blakket oss helt, og hun hadde sittet med en haug gaver, mens minstemann bare hadde fått en. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mas Skrevet 18. desember 2011 #35 Del Skrevet 18. desember 2011 Tja.. det varierer veldig.. i år får de gaver for 500 kr hver seg, i fjor fikk de for 1500 kr hver seg. Ser ann hva de ønsker seg, om det er noe de trenger osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2011 #36 Del Skrevet 18. desember 2011 [...] å gi en iphone eller ipad til et barn/tenåring?????? De kommer jo virkelig ikke til å føle hvordan det er å spare for ting selv? Det å gi barna sine dyre gaver 1-2 ganger i året er IKKE nødvendigvis ensbetydende med at barna blir bortskjemte og/eller ikke vet at penger ikke kommer av seg selv. Jeg fikk alltid gaver for tusenlapper til jul hos mine foreldre, men det er mange dager i året som ikke er julaften. De resterende dagene av året lærte jeg meg så absolutt å spare til ting jeg ønsket meg, og med jobb allerede som 13-åring begynte jeg å kjøpe ting for mine egne penger som andre tenåringer fikk hos sine foreldre i løpet av året. Selv om jeg fikk dyrere julegaver enn mange av mine venner, fikk de antageligvis ting og tang for langt mer i løpet av et år enn det jeg fikk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 18. desember 2011 #37 Del Skrevet 18. desember 2011 I år får eldstemann gave til litt under 2000,-. Det er til han og samboer i sammen, og jeg har spleiset med faren min. Yngstemann får for 1600,-. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toyses Skrevet 18. desember 2011 #38 Del Skrevet 18. desember 2011 Jeg var vel en av dem som skrev at barna får for forskjellige summer, og ser selv at det ser urettferdig ut. Men når vi fordeler det på denne måten får alle de de ønsker seg. Yngstemann ønsker seg TV, da måtte vi ut med 5000 til ham. 12-åringen ønsker seg Iphone 4, og den kostet ikke mer enn ca 800. Mens tenåringen ønsker seg klær, så det skal hun få. Vi kunne jo selvsagt fylt på med gaver for 4200 til 12-åringen også, det hun får koster jo langt mindre enn de andre to får, men jeg ser ikke helt poenget. Da hadde vi for det første blakket oss helt, og hun hadde sittet med en haug gaver, mens minstemann bare hadde fått en. Etter hvert vil vel barna lære seg at det lønner seg å ønske seg dyre gaver da Jeg synes det er best å legge seg på en sum, da blir det mest rettferdig. Men det er lov å ha forskjellige meninger Jeg synes det er verre at foreldre gir barna sine en julekalender til flere tusen enn at de legger i litt ekstra i en julegave. Men dette må være opp til hver enkelt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uAnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #39 Del Skrevet 19. desember 2011 Merker jeg blir litt misunnelig på mange av barna her jeg Om noen av dere vil låne meg som ekstraunge i jula så er jeg til utlån, jeg ønsker meg vinterjakke for nå har jeg brukt sommerjakken min tre vintre på rad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RompeRusk Skrevet 19. desember 2011 #40 Del Skrevet 19. desember 2011 Er ny mor, så vet lite om dette..hva er det vanlig å bruke på julegaver til egne barn? Mamma og pappa bruker ca 3000 på meg og brødrene mine. Selv synes jeg at dette er alt for mye, og hadde vel egentlig satt mer pris på det om 2000 av disse hadde gått til veldedige formål.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå