Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på julegaver til barna deres?

Gjest LilleLovely

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I år har jeg brukt 300,-

Kommer ikke til å legge meg på kjempehøye summer julene framover,barn har godt av å lære seg at man kan glede seg over ting uten at det skal koste 1000vis av kroner :)

River nærmest av meg håret når jeg hører om folk som har brukt 2000 i julegave til 1åringen sin :haar:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,bruker 1000 pr,tantunge.Så jeg hadde nok brukt ca 3000 pr unge.Men som baby er jo ikke det nødvendig om den ikke trenger ting da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid kjøpt noe barna ønsker seg og har behov for, og det har kostet alt fra 200 kr til 1000 kr (skipakke).

I tillegg har de fått noe personlig og unyttig til maks 200 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, da antar jeg at jeg er veldig bortskjemt.

Min mor kjører alltid på med julegaver til mist 2-3000kr.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

Mamma og pappa bruker ca 8-900, men da vi var bittesmå så ønsket vi jo oss leker og da ble det jo billigere, nå ønsker jeg og søsteren min oss kjøkkenutstyr osv liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, da antar jeg at jeg er veldig bortskjemt.

Min mor kjører alltid på med julegaver til mist 2-3000kr.

I så fall er mine barn også bortskjemt :sjenert:

I år ble det bergans dunkåpe-jakke på jentungen på 12 til 2999.- og litt småtterier og iPhone til sønnen fordi studenten ikke har råd selv og han trenger tlf da den gamle sluttet virke...

Jeg har råd til det så hvorfor ikke? Skal jeg ta hensyn til hva andre gir sine barn for at andre ikke skal syns mine får for mye???

Neppe..

-sukkeret-

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldsta får for 1000, mellomste for 1200, yngste (baby) får ingenting. De kommer til å få det de ønsker seg/trenger, uavhengig av pris (innen rimelighetens grenser). Mamma og pappa brukte ca 1000 på meg før jeg fikk barn, nå bruker de litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får gave på ca 1000 kr hver fra mamma og pappa. I år har jeg brukt ca 300 kr på datteren min. Har ikke råd eller lyst til å bruke flerfoldige tusen kroner på julegaver. Ikke forventer jeg det heller. Jeg tenker at 1000 kr når hun blir litt større og får litt dyrere ønsker er greit. Men nå er hun ikke et år en gang, så.

Jeg hadde en gang en kjæreste som fikk 14 (!) gaver av foreldrene sine. En av de var speilreflekskamera til 5000 kr, en av dem var frakk til 1000 kr, en av dem var... - you get the point. Broren fikk enda mer! Sikker på foreldrene brukte 30 000 kr på de to ungene, og de har ikke god råd en gang. Det er sykt, det!

Endret av Neala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt, alt etter hva de har bruk for og ønsker seg. I år får de hvert sitt lite digitalkamera til 1200 kr fra oss. De er 8 og 12 år gamle. 12-åringen ønsker seg bl.a. pc (begynner på ungdomsskolen til høsten), men det synes jeg blir for dyrt. Løsningen blir at hun ønsker seg penger til bursdagen som er like før jul, og så får vi se om vi spytter i resten. Syntes det var lettere å finne rimelige gaver da de var mindre.... Nå er det ipod og ipad som står øverst på lista....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall er mine barn også bortskjemt :sjenert:

I år ble det bergans dunkåpe-jakke på jentungen på 12 til 2999.- og litt småtterier og iPhone til sønnen fordi studenten ikke har råd selv og han trenger tlf da den gamle sluttet virke...

Jeg har råd til det så hvorfor ikke? Skal jeg ta hensyn til hva andre gir sine barn for at andre ikke skal syns mine får for mye???

Neppe..

-sukkeret-

Det er ingen som har kritisert deg, eller andre som kjøper dyre gaver til sine barn. Det er ingen som har sagt at de synes du skal kjøpe billigere gaver til dine barn i denne tråden.

Ingen har gitt uttrykk for noen meninger, de har bare delt sine gavekjøpspriser.

At du reagerer på denne måten er for meg totalt uforståelig.

Har du dårlig samvittighet for forbruket ditt, eller tar du det alltid som kritikk når andre ikke gjør som deg?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldste 4500, mellomste 1500, minste 150.... Stor forskjell gitt, men de to eldste får begge to skipakke, og det er utrolig mye dyrere når de nærmer seg voksen størrelse. Andre ganger går det motsatt, så det jevnes ut etterhvert. Minste er bare en baby - og jeg kjøper ikke noe vi ikke trenger bare for å bruke pengene. Hun får babyakebrett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også pleid å legge meg på linja med gaver hun har lyst på og trenger, og da har det hitil ikke spilt noen rolle hva det koster. "Trenger" i denne sammenhengen er selvfølgelig relativt, men jeg mener barn trenger ski, akebrett osv. Dermed har jeg brukt så mye som er nødvendig for å kjøpe den tingen. I tillegg har hun gjerne fått en leke til noen hundrelapper.

Summa summarum pleier jeg vel å bruke mellom 1000 og 2000 kr på julegave til dattern min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her bruker jeg ca 1000 kr på gaver til hver av de i år. Men da får de også litt klær og ting de trenger, datteren min på 10 år ønsker seg jo klær.

Og er det år hvor de trenger skiutstyr så blir det dyrere gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som har kritisert deg, eller andre som kjøper dyre gaver til sine barn. Det er ingen som har sagt at de synes du skal kjøpe billigere gaver til dine barn i denne tråden.

Ingen har gitt uttrykk for noen meninger, de har bare delt sine gavekjøpspriser.

At du reagerer på denne måten er for meg totalt uforståelig.

Har du dårlig samvittighet for forbruket ditt, eller tar du det alltid som kritikk når andre ikke gjør som deg?

Reagerte på denne jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år ender det på ca 1500kr pr. unge(har 3). Da er det helst leker og slik de ønsker seg, klær får de gjennom hele året etter behov, så vil ikke kjøpe det til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...