Gå til innhold

Hva feiler oss nordmenn ?


Gjest Kjell

Anbefalte innlegg

Vel, en passasjer påstår annet.

Han sier 10-15 passasjerer var igjen, tok vare på sjåføren, ringte ambulanse og politi. De gikk først da ambulansepersonellet ga dem klarsignal til det.

Tydelig at politiets og passasjerens/vitnets utsagn ikke stemmer. Jeg har mer tro på passasjeren.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10016743

I denne saken så stoler jeg også mer på denne versjonen. Det er sånn jeg forestiller meg at folk reagerer når de havner i slike omstendigheter. Å forlate noen som er i udiskutabel nød for å nå frem i tide til jobben? Det er ikke sånn vi er. Jeg tror ærlig talt ikke at NOEN er sånn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det er unektelig noe merkelig at politiet ikke har noen vitner når en del av dere mener at de feilaktig hevder at det ikke var passasjerer på stedet da de kom.

Politiet ba i ettertid passasjerer som hadde vært til stede om å melde seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er unektelig noe merkelig at politiet ikke har noen vitner når en del av dere mener at de feilaktig hevder at det ikke var passasjerer på stedet da de kom.

Politiet ba i ettertid passasjerer som hadde vært til stede om å melde seg.

Er det noen som har sagt at de ventet til politet kom? Det er flere som har sagt de ventet til ambulansen kom, men jeg tviler på politet kom samtidig.

En ting er å sikre skadde, men jeg hadde ikke stått og ventet på politet ute i kulda i et ukjent tidsrom midvinters, når jeg var på vei til jobb i en sak som dette. Meldt meg i etterkant? Mulig. Men med sosial angst på et nivå som gjør at jeg knapt kommer meg på butikken i perioder så er det langt fra sikkert i en slik sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Vel, det er unektelig noe merkelig at politiet ikke har noen vitner når en del av dere mener at de feilaktig hevder at det ikke var passasjerer på stedet da de kom.

Politiet ba i ettertid passasjerer som hadde vært til stede om å melde seg.

Som sagt, så tar jeg det vitner som sier at de var der til de fikk klarsignal fra ambulansepersonell som god fisk. Og hvis det er slik at det er krav om å vente til politiet kommer, så lurer jeg på hvor mange som vet at dette gjelder også i en sak der en buss har sklidd av veien og hjelpen til en skadd person har kommet.

På politiet hørtes det jo ut som om heller ikke ambulansepersonell var på stedet da de kom, så det er klart, da er det fortsatt så stort sprik mellom forklaringene at ambulansepersonell og video vel er det eneste som kan avklare det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å forlate noen som er i udiskutabel nød for å nå frem i tide til jobben? Det er ikke sånn vi er. Jeg tror ærlig talt ikke at NOEN er sånn.

Tja... Ein stor del av amerikanerene er jo faktisk slik, som dei fint beviser gang på gang. Kan ikkje risikere å hjelpe noen, man kan jo bli saksøkt for millioner. Såg ein video i fjor eller forfjor av ein gammel mann som blei meid ned av ein bil. Han blei liggende i veikanten mens bilene bare kjørte forbi og folk enset han ikkje eit blikk eingang, han fikk ikkje hjelp før ein politibil tilfeldigvis kom forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...