Gå til innhold

Hva feiler oss nordmenn ?


Gjest Kjell

Anbefalte innlegg

En leddbuss kjørte av veien på glattisen, og de 20 passasjerene som var om bord i bussen gikk bare av, og tok en annen buss. Sjåføren satt igjen spiddet av rattstammen.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10016622

Tidligere i høst var det en stygg voldtekt på Grønland t-banestasjon, der det var intet mindre enn 18 mannlige vitner. INGEN grep inn.

Er dette et mønster vi ser av nordmenn som er seg selv nok ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En leddbuss kjørte av veien på glattisen, og de 20 passasjerene som var om bord i bussen gikk bare av, og tok en annen buss. Sjåføren satt igjen spiddet av rattstammen.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10016622

Tidligere i høst var det en stygg voldtekt på Grønland t-banestasjon, der det var intet mindre enn 18 mannlige vitner. INGEN grep inn.

Er dette et mønster vi ser av nordmenn som er seg selv nok ?

Det er vel ikke akkurat "nordmenn" som det er flust av på Holmlia og Grønland som er de to stedene du sikter til....

Når det er sagt, så er det to vidt forskjellige forklaringer i denne bussaken, hvor politiet har en helt annen forklaring enn busselskapet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke bare i Norge slike ting skjer. Er vel mer riktig å spørre: hva skjer med oss mennesker?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke akkurat "nordmenn" som det er flust av på Holmlia og Grønland som er de to stedene du sikter til....

Når det er sagt, så er det to vidt forskjellige forklaringer i denne bussaken, hvor politiet har en helt annen forklaring enn busselskapet.

Jeg er klar over hva du sikter til, men lot det henge litt i luften...

Forklaringen til busselskapet har jeg ikke lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klar over hva du sikter til, men lot det henge litt i luften...

Forklaringen til busselskapet har jeg ikke lest.

Det er jo artikkelen du linker til hvor de to forklaringene kommer frem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo artikkelen du linker til hvor de to forklaringene kommer frem.

Jeg leste hele artikkelen, og også busselskapets bortforklaring. Jeg forsto det slik at du mente en egen forklaring fra busselskapet, altså saklig og detaljert, ikke det pisset som vedkommende liret av seg i artikkelen. I denne saken velger jeg å tro mer på politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Det er vel ikke akkurat "nordmenn" som det er flust av på Holmlia og Grønland som er de to stedene du sikter til....

Når det er sagt, så er det to vidt forskjellige forklaringer i denne bussaken, hvor politiet har en helt annen forklaring enn busselskapet.

Det er flust av begge deler på Holmlia, der delen med innvandrerbakgrunn vel ligger på omtrent 40 prosent :klo: Iallefall ligger andelen på rundt 40% på skolen der, så da må det iallefall være en betydelig andel etnisk norske foreldre som bor der!

Så kan vi venligst slå fra oss med en gang antydningen om at det bare var folk med innvandrerbakgrunn på denne bussen og at dette var årsaken?

Sånn bortsett fra dette synes jeg det er merkelig at busselskapet og politiet har så vidt forskjellige forklaringer. Hvis to personer (en av dem en annen sjåfør) var på bussen så vil jeg tro busselskapet vet om dette. I tillegg ser jeg overhodet ikke vilken årsak busselskapet skulle ha for å lyve om hva passasjerene gjorde :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er et mønster av hele menneskeheten, og ikke noe særegent for nordmenn. Reiser en del i utlandet og opplever så og si alle steder at folk er fryktelig egoistiske og bryr seg katta om annet enn seg selv, og kanskje sine aller nærmeste.

På den annen side var denne bussen neppe full av nordmenn. For som de fleste vet er Holmlia ett av de stedene i Oslo og Norge med høyest tetthet av innvandrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at bussselskapets og politiets forklaring spriket så mye, det er litt forskjell på to personer og ingen. Begriper ikke hvorfor bussselskapet skulle lyve? Begge kan uansett ikke ha rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

jeg tror ikke så mange vet at det er forbudt å forlate folk som er hardt skadet. .nå har jeg aldri vært hardt skadet, men jeg slår meg veldig når det er snø og is. noen ganger flokker det seg folk rundt meg, plukker opp tingene mine og løfter meg opp, mens andre ganger forlater de meg. vel det siste har bare skjedd 1 gang. men om morgenen tror jeg alle tenker at jobben ikke ser på det som en unskyldning til å komme for seint. ja, det er veldig egoistisk

Endret av Nuppdupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flust av begge deler på Holmlia, der delen med innvandrerbakgrunn vel ligger på omtrent 40 prosent :klo: Iallefall ligger andelen på rundt 40% på skolen der, så da må det iallefall være en betydelig andel etnisk norske foreldre som bor der!

Så kan vi venligst slå fra oss med en gang antydningen om at det bare var folk med innvandrerbakgrunn på denne bussen og at dette var årsaken?

Sånn bortsett fra dette synes jeg det er merkelig at busselskapet og politiet har så vidt forskjellige forklaringer. Hvis to personer (en av dem en annen sjåfør) var på bussen så vil jeg tro busselskapet vet om dette. I tillegg ser jeg overhodet ikke vilken årsak busselskapet skulle ha for å lyve om hva passasjerene gjorde :klo:

Hvis busselskapet lyver, er det vel for å dekke over at ikke EN av passasjerene, som muligens alle sammen er av utenlandsk opprinnelse, gadd å bry seg. PK-piss med andre ord.

Men dette blir spekulasjoner i hvorvidt busselskapet er PK eller ikke, noe der pga mange av sjåførene i Oslo er utlendinger.

I denne saken ser jeg ikke hvorfor politiet skulle lyve for å dekke over egen udugelighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Hvis busselskapet lyver, er det vel for å dekke over at ikke EN av passasjerene, som muligens alle sammen er av utenlandsk opprinnelse, gadd å bry seg. PK-piss med andre ord.

Men dette blir spekulasjoner i hvorvidt busselskapet er PK eller ikke, noe der pga mange av sjåførene i Oslo er utlendinger.

I denne saken ser jeg ikke hvorfor politiet skulle lyve for å dekke over egen udugelighet.

Busselskapet har nå gitt video fra overvåkingskameraet de har på bussen til politiet, så det vil jo være utrolig dumt av de om de lyver. Og nei, jeg skjønner ikke hvorfor noen av de skulle ville lyve om det, så jeg håper vi får klarhet i det.

Og at alle sammen er av utenlandsk opprinnelse tviler jeg sterkt på, men at du uansett kommer til å vinkle det sånn er jeg jo ikke spesielt overrasket over. For dine spekulasjoner går som regel i samme retning uansett faktagrunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en passasjer påstår annet.

Han sier 10-15 passasjerer var igjen, tok vare på sjåføren, ringte ambulanse og politi. De gikk først da ambulansepersonellet ga dem klarsignal til det.

Tydelig at politiets og passasjerens/vitnets utsagn ikke stemmer. Jeg har mer tro på passasjeren.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10016743

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Busselskapet har nå gitt video fra overvåkingskameraet de har på bussen til politiet, så det vil jo være utrolig dumt av de om de lyver. Og nei, jeg skjønner ikke hvorfor noen av de skulle ville lyve om det, så jeg håper vi får klarhet i det.

Og at alle sammen er av utenlandsk opprinnelse tviler jeg sterkt på, men at du uansett kommer til å vinkle det sånn er jeg jo ikke spesielt overrasket over. For dine spekulasjoner går som regel i samme retning uansett faktagrunnlag.

Var ikke dette en buss tidlig om morgenen? Det er vel mest sannsynlig at det da var flest nordmenn på bussen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Vel, en passasjer påstår annet.

Han sier 10-15 passasjerer var igjen, tok vare på sjåføren, ringte ambulanse og politi. De gikk først da ambulansepersonellet ga dem klarsignal til det.

Tydelig at politiets og passasjerens/vitnets utsagn ikke stemmer. Jeg har mer tro på passasjeren.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10016743

Jeg ser at politiet nå går ut og sier at man ikke skal forlate stedet før politiet har vært der, selv om ambulansepersonell gir klarsignal. Så da skal altså 50 mennesker stå rundt bussen, kanskje være i veien for ambulansepersonell og lignende :klo:

Jeg tror absolutt ikke jeg hadde tenkt tanken på at jeg hadde måttet ventet etter en avkjøring med kollektivtransport så lenge ingen var skadet og trengte min hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Var ikke dette en buss tidlig om morgenen? Det er vel mest sannsynlig at det da var flest nordmenn på bussen?

Igjen blir jo dette kun spekulasjoner. Og er vel egentlig ikke spesielt viktig for den aktuelle saken :klo:

Vi kan forsåvidt godt diskutere hvem som reiser på jobb tidlig på morgenen, men det blir jo ren avsporing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En leddbuss kjørte av veien på glattisen, og de 20 passasjerene som var om bord i bussen gikk bare av, og tok en annen buss. Sjåføren satt igjen spiddet av rattstammen.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10016622

Tidligere i høst var det en stygg voldtekt på Grønland t-banestasjon, der det var intet mindre enn 18 mannlige vitner. INGEN grep inn.

Er dette et mønster vi ser av nordmenn som er seg selv nok ?

Nå var ikke sjåføren "spiddet av rattstammen", han hadde en nakkeskade, og var skadet i brystet. Men altså ikke spiddet. Men jeg er enig med deg i det jeg oppfatter som fortørnelse over at folk bare DRAR. Man forlater ikke en skadet mann, som sitter fastklemt. Jeg vet ikke helt hva jeg skulle kunne gjort om jeg hadde vært der, men jeg ville iallfall ikke forlatt ham. Det er noe som blir veldig galt med å gjøre sånt. Joda, man vil på jobben, og jobben er viktig. Men at ingen følte at et skadet medmenneske er viktigere enn jobben?

Jeg kjøper imidlertid ikke spørsmålet "Hva skjer med oss nordmenn"? Jeg er ikke en av dem, og hvis jeg hadde vært på den bussen, ville ikke DET vært headingen på artikkelen, heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...