Gå til innhold

Babyen og jeg (",)

marre

Anbefalte innlegg

Gratulerer med nurk i magen. Godt å høre at akupunkturen hjalp. Det er nok ikke gøy å være kvalm 24/7.

Lykke til videre i svangerskapet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!

Håper det blir et fantastisk år for dere alle!!

:klem:

Mange nyttårsklemmer fra

Magnhild og Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Ønsker deg og dine et riktig godt nyttår... :kysse:

Måtte året bli slik du drømmer om.

Klem fra Mayamor :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og GODT NYTT ÅR alle sammen !!!!

Da var juleferien over for denne gangen ... desverre !

Formen er bedre må jeg jo si ... men jeg er derimot VEEEELDIG trøtt om dagen og trenger masse hvile ... det var derfor ikke noe deilig å stå opp klokken 0630 i dag . Får bare begynne å legge meg tidlig om kvelden i stedet ...selvom det ikke er så lett heller alltid .

Kvalmen er dempet , jeg kaster ihvertfall ikke opp lenger , men jeg merker jo også at så fort jeg er sulten kommer kvalmen sigende , så det er viktig å ha noe frukt eller kjeks tilgjengelig til enhver tid.

Jul og nyttår har passert greit det , men det har jo vært uvant å ikke kunne drikke sammen med de andre ...hadde 18 middagsgjester på nyttårsaften , og det ble en fest som varte ut i de sene natte timer og da er det slitsomt å ha gjester hjemme hos seg selv som blir mer og mer alkohol påvirket ... men nå er det heldigvis over .. puh :P

Kjenner at magen vokser litt, begynner å stramme godt i enkelte av buksene mine nå , og genserene sitter ikke like pent som de gjorde , så får vel ta en liten shopping runde snart ... Har jo litt å slekte på også , moren min la på seg masse innen 3 måned og sto stille noen måneder før hun vokste igjen , å da er det ikke så rart om jeg vokser tidlig heller... er nå 10 uker.

nei , jeg får vel jobbe litt og vel , ikke bare kose meg her inne ... Ha en fin dag alle sammen ...

:wink:

god kos fra marre :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake fra ferien! Så godt å høre at du ikke kaster opp lenger! :tommelsmil:

Heiaheiaheia oss som aldri må være sultne! :hoho: Føler at jeg spiser hele tiden, jeg! Ikke usunne ting, men brødskiver, frukt, knekkebrød, yoghurt - visste ikke at kroppen kunne bli sulten så ofte. :o

Jeg merker også at kroppen forandrer seg, det er særlig puppene mine som gjør at jeg må pakke bort gensere. Ikke stilig med gigabryster i tighte gensere, synes jeg da. (Vil helst unngå at folk oppdager graviditeten via puppene mine...) :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Marre!!

Så flott at akkupunktur har hjelpt deg!

Høres helt forferdelig ut å være så mye kvalm- får håpe det har gått over for din del! Bra at noe hjelper hvertfall!

Så gøy at magen er bjyndt å vokse allerede da!

Får litt mer følelsen av at der er noe..

Lykke til på klesjakt og kos deg videre i svangerskapet!

Husk å hvil deg mye- du trenger det vet du..

Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får si gratulerer med baby i magen jeg også da. Det er så hyggelig at noen får det til!!! Nå får vi håpe at flere følger i dine fotspor!

Klemmer fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI !!!!! Jeg var på UL i går og så det lille nurket.... og det var helt ubeskrivelig !!! Jeg klarte ikke vente lenger , var så nyskjerrig på om alt var bra og at det bare var en .....

SUUUUPERT!!!!!!!!!!!!!!!

Der lå den lille tassen og hjertet banket suuuper fort !!! :P

Jeg er så glad nå ... legen sa at dette så ut som et friskt lite foster og at dette blir det friske barn av ... og det er så god følelese å endelig ha sett med egne øyne at det er noe der ... :P

Var litt for tidlig til å få vite kjønnet ...er jo bare 10 + 4 ...

Men helt klart jeg anbefaler alle som vil å gjøre det samme...du får en sånn deilig ro inni deg etterpå....

ha en fin dag alle sammen

klem fra en super glad marre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare ønske deg lykke til..Du er kjempe heldig :wink:

Sikkert best å utsette bryllupet, så du kan konsentrere deg fullt og helt om baby`n! Blir deilig det...

*Klem fra junibrud som også vil ha graviditetsbok :x *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei alle....

Internett har vært sperret på jobben , og jeg får først opp nettet mitt hjemm epå fredag , så derfor har jeg ikke fått vært innoom her på en stund ... gleder meg nå til å sette meg godt til rette og lese siste nytt i dagbøkene deres! :P

her går alt som det skal ....er 14 uker i morgen ... kvalmen har gitt seg , det vil si jeg er ihvertfall ikke kvalm hele døgnet ...det er en stor seier, morgenkvalmen er der men så fort jeg får i meg litt mat er alt bra igjen .

man blir jo avhengig av å ikke gå sulten , og mellom måltidene prøver jeg å spise frukt istedet for all mulig annet kliss...kjeks er ikke sunt i lengden . Legen min er veldig bevisst på at man ikke skal legge på seg disse unødvendige kiloene , men jeg har aldri brydd meg om å høre på hva andre sier om kosthold jeg ... spiser det jeg har lyst på ...er flink til å spise fisk , grønnsaker og frukt .... sjokolade har jeg ikke lyst på lenger, oksekjøtt klarer jeg ikke lukten av om dagen ... hvitløk er kvalmende .. Det er så utrloig rart hvordan lystene blir når man er gravid , og ikke minst hvordan lukter blir kvalme.og ekle .... ..

Ellers så vokser det ... skal på mammaklær shopping til helgen , kooooos!!!!! :P

Må få noen gensere som ikke sitter pølseskinn , og noen bukser jeg kan vokse i ...

Nei , nå er jeg så nyskjerrig på hvordan det går med dere , så jeg får sette i gang med all tapt lesing ,,,

Ha en fin dag alle sammen !!!!

kos fra marre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Marre!

Så gøy å lese om din UL. Jeg er 10+2 i dag, og har fått time til UL 22 mars! Er lenge til synes jeg... Men gleder meg!!!

Kos deg videre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg alle... :P

Føler meg så ille gravid i dag ... har vært å kjøpt mine første mamma gensere på H&M .... hi hi

De jeg har begynner å føles som pølseskinn på kroppen , og det er ikke så lekkert, nå har jeg ihvertfall noe som sitter behagelig på og som jeg kan vokse i en stund .

Men det begynner å bli en kul nå , og det er jeg nå etterhvert veldig fornøyd med... først følte jeg meg bare fet og ekkel ... men det er nok ganske normalt .

Ellers så har jeg hatt noen fine dager... lite kvalme, god matlyst og ikke vært altfor trøtt som jeg pleier... Håper det fortsetter sånn lenge til .

god klem fra marre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI !!! Fikk brev fra Rikshospitalet i går at jeg hadde fått fødeplass der.... og fått time til ultralyd 10 mars .

Jeg syns det var litt lenge til , med tanke på at jeg nå er i uke 15 , men jeg har jo allerede sneket meg til en ultralyd så da skal jeg vel alltids klare å vente ... tihiii :P

Ellers så har jeg hatt litt rare smerter i høyre del av magen i dag ... blanding mellom stikking og kramper , men jeg håper bare det er normalt , blir det verre får jeg bare ringe legen .

Var på cafe med noen venninner i går , og fortalte de at jeg skulle ha baby , og pussig nok så skulle hun ene venninnen min ha en uke etter meg . Sist jeg fortalte det til en venninne flokk for noen uker siden , var det en av de som hadde termin 2 uker før meg .... så nå ser jeg bare for meg hyggelig trille selskap hele høsten :P

Moro med folk man kjenner som skal ha nesten samtidig ...

god kos fra marre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann!

Så flott at du har fått både fødeplass og ultralyd time!

Selv om du har sett den lille- blir det jo kjempefint å se den igjen! Vil du vite kjønnet da, viss de kan se det?

Du er heldig som har veninner som skal ha barn nesten samtidig som deg! Jeg har ingen som får på min tid- de fleste av mine venner er seriøse studenter.. De skal hvertfall ikke ha FØR de er ferdig med utdanningen sin.. Så det blir vel en stund til!

Blir nok mange trilleturer på deg ja! :)

Kos deg videre med den voksende magen!!

Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da,at dere er så mange som skal ha rundt den samme tiden. Det må jo være toppers. Ungene får noen å leke med når de blir større,og så kan dere møtes til trile turer og skravle møter! He he. Venninnen min håper at vi kan bli gravide samtidlig,så jeg har sagt til henne at da får hun sette igang hun også. For jeg har lyst til å bli gravid NÅ!!!! He he.

Kos deg videre!

Klem fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

16+3....nå begynner det å gå fort ... og ting forandrer seg for hver dag . :P

Magen vokser og det er merkbare forskjeller for hver dag som går ... nå begynner jeg å bli rund og fast , ikke bare noen kilo tyngre som legger seg som et lag rundt magen , men nå er det ordentlig gravid mage som kommer til syne .... deilig følelse.

babyen er en liten sirkus artist det er jeg sikker på ,beveger seg masse hele tiden , foreløpig kjenner jeg dette bare som bobling , en rar følelse i magen ... hadde det ikke vært for at andre har fotalt meg at dette er bevegelser så ville jeg ikke skjønt det ... gleder meg til jeg kan kjenne det sparke ordentlig !!!!!!!

Jeg har blitt forhåldsvis kresen i matveien , og er rimelig bestemt på hva jeg overhodet ikke vil spise , og hva jeg vil spise.... ting jeg tidligere likte veldig godt kan nå være det verste jeg kan få.... helt merkelig... !!

Kvalmen er helt borte, bare fremme til tider når "vi" er sultne... og trøttheten har avtatt litt ... er ikke helt slakt hele tiden nå sånn som jeg var en periode ... :P

Nå er vi bare lykkelige og gleder oss til vi skal på kontroll på Onsdag og høre fosterlyden ...

Ha en god helg

kos fra Marre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

18 i dag ....

nå begynner det å skje litt ting, så at det var en stund siden jeg sist hadde skrevet noe her...

Har vært hos legen og hørt fosterlyden, og det var suuuuper moro!!!!! Ble nesten litt rørt av det hele .... neste nå blir jo UL den 4 mars ... hadde først fått den 10 , men ringte og fremskundet det litt.... er jo måte på hvor lenge jeg klarer å vente da :P

Ellers så er det vel ikke så veldig mye som er annerledes i forhold til sist , det vokser , klær må byttes ut ... ingen negative ting er oppdaget enda.... så da skal man ikke klage ...

Er stort sett blid og fornøyd, våken , ikke alltid like opplagt etter en dag på jobben , men i det minste så jobber jeg fullt, .... er jo ikke alle som gjør det heller...

Håper det går bra med alle dere andre også ...

god kos fra marre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...