Gå til innhold

Vil innføre homoasyl i Norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

UDI ønsker at par som ikke kan leve ut sin homofile legning også skal få opphold selv om de ikke direkte er forfulgt. Det er flott at de jentene kan på sammen som kjærester i Norge.

Samtidig siden dette gjelder hele Iran, vil det ikke da bli ganske mange i Norge? Hva om det viser seg etter en stund at de likevel foretrakk det motsatte kjønn? Hvordan vet man om de er homofile?

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politikk/vil-innfoere-homoasyl-i-norge-3662052.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marregutt

UDI ønsker at par som ikke kan leve ut sin homofile legning også skal få opphold selv om de ikke direkte er forfulgt. Det er flott at de jentene kan på sammen som kjærester i Norge.

Samtidig siden dette gjelder hele Iran, vil det ikke da bli ganske mange i Norge? Hva om det viser seg etter en stund at de likevel foretrakk det motsatte kjønn? Hvordan vet man om de er homofile?

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politikk/vil-innfoere-homoasyl-i-norge-3662052.html

Man måler "stramheten" i fiseringen, vel. Da´ah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Opphold på humanitært grunnlag eksisiterer allerede, og det var på tide at de sluttet å hive ut homofile med beskjed om at de bare kan lyve om hvem de er i sjelen resten av livet, så vil alt gå dem vel i undertrykkende regimer.

(... :filer: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Opphold på humanitært grunnlag eksisiterer allerede, og det var på tide at de sluttet å hive ut homofile med beskjed om at de bare kan lyve om hvem de er i sjelen resten av livet, så vil alt gå dem vel i undertrykkende regimer.

(... :filer: )

Den praksisen er nemlig så bakstreversk, diskriminerende og lite innsiktsfull/kunnskapsløs at man kan få vondt i huet og neseblødninger av mindre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UDI ønsker at par som ikke kan leve ut sin homofile legning også skal få opphold selv om de ikke direkte er forfulgt. Det er flott at de jentene kan på sammen som kjærester i Norge.

Samtidig siden dette gjelder hele Iran, vil det ikke da bli ganske mange i Norge? Hva om det viser seg etter en stund at de likevel foretrakk det motsatte kjønn? Hvordan vet man om de er homofile?

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politikk/vil-innfoere-homoasyl-i-norge-3662052.html

Dessverre er det ikke alltid mulig å bevise at man er homofil. Skal Norge ta imot alle homofile fra muslimske land? :sjokkert: Jeg ser det som en ny måte å lure UDI på og misbruke asylordningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest outlandish

Dessverre er det ikke alltid mulig å bevise at man er homofil. Skal Norge ta imot alle homofile fra muslimske land? :sjokkert: Jeg ser det som en ny måte å lure UDI på og misbruke asylordningen.

Norge skal ta imot folk med beskyttelsesbehov som kommer hit og leverer søknad om asyl,sånn som Norge påberoper seg å ville gjøre. Og slutte å avvise folk med beskjed om at de bare kan leke hetero, bli gift og prøve å bedra seg selv og andre- som visste at de var homser da de flyktet.

Folk som er under trussel kan somregel bevise dette, ja.

Det handler ikke om å importere folk med en legning, men om å beskytte folk med beskyttelsesbehov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge skal ta imot folk med beskyttelsesbehov som kommer hit og leverer søknad om asyl,sånn som Norge påberoper seg å ville gjøre. Og slutte å avvise folk med beskjed om at de bare kan leke hetero, bli gift og prøve å bedra seg selv og andre- som visste at de var homser da de flyktet.

Folk som er under trussel kan somregel bevise dette, ja.

Det handler ikke om å importere folk med en legning, men om å beskytte folk med beskyttelsesbehov.

Det er viktig å huske at ingen kan kreve asyl. Asylretten er den retten Norge har til å gi opphold til andre lands borgere . Norges rett, men ikke Norges plikt .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge skal ta imot folk med beskyttelsesbehov som kommer hit og leverer søknad om asyl,sånn som Norge påberoper seg å ville gjøre. Og slutte å avvise folk med beskjed om at de bare kan leke hetero, bli gift og prøve å bedra seg selv og andre- som visste at de var homser da de flyktet.

Folk som er under trussel kan somregel bevise dette, ja.

Det handler ikke om å importere folk med en legning, men om å beskytte folk med beskyttelsesbehov.

Sebastianen har skrevet det jeg tenkte å skrive at Norge ikke har plikt å gi asyl til alle som har levert søknad. Selvfølgelig er det folk som er homofile og er i fare, men jeg kan godt tenke meg at ordningen blir misbrukt. UDIs jobb er ikke lett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Det er viktig å huske at ingen kan kreve asyl. Asylretten er den retten Norge har til å gi opphold til andre lands borgere . Norges rett, men ikke Norges plikt .

Der føler jeg at du er på kant med etikken. Sorry.Det er etter min mening kynisk å avvise et menneske fordi man ikke har plikt til å hjelpe.Kynisk og inhumant.

Men jeg ser selvsagt poenget.

Det er et ordtak som du kanskje kan? : "He's not heavy. He's my brother." Noe for deg å tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der føler jeg at du er på kant med etikken. Sorry.Det er etter min mening kynisk å avvise et menneske fordi man ikke har plikt til å hjelpe.Kynisk og inhumant.

Men jeg ser selvsagt poenget.

Det er et ordtak som du kanskje kan? : "He's not heavy. He's my brother." Noe for deg å tenke på?

Jeg er ikke for å avvise alle som søker asyl, men jeg er for en langt strengere praksis enn idag .

Om jeg er på kant med etikken er en lang diskusjon ,det er igrunn hele diskusjonen .

Men at jeg er innenfor folkeretten er jeg helt sikker på .

Ordtaket ditt er forøvrig ikke et ordtak,men en sang .

Det er også et definisjonspørsmål hvor mange man kan ha på ryggen, og hvem man mener seg i stand til å bære .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der føler jeg at du er på kant med etikken. Sorry.Det er etter min mening kynisk å avvise et menneske fordi man ikke har plikt til å hjelpe.Kynisk og inhumant.

Men jeg ser selvsagt poenget.

Det er et ordtak som du kanskje kan? : "He's not heavy. He's my brother." Noe for deg å tenke på?

Mener du at alle som leverer søknad for asyl må få den innvilget? Mener du det, da er jeg inhuman og kynisk fordi jeg ikke lever i en ideelt verden med ubegrenset ressurser hvor alle får gjøre hva de vil. F.eks. økonomiske immigranter som gjemmer seg bak asylordningen har jeg lite å bry meg om, fordi de misbruker ordningen og det er de som er uetiske her.

skrivefeil

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe som husker den "Homofile" egypteren som voldtok 8 kvinner, hvor den ene begikk selvmord i ettertid :

http://www.dagbladet.no/2009/10/09/nyheter/innenriks/voldtekt/dom/8509832/

Hvor høyesterett reduserte straffen:

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article523364.ece

"Mannen kommer fra Egypt og fikk opphold i Norge i 2002. Han hadde søkt om permanent opphold på bakgrunn av sin homofile legning. Han fikk innvilget dette i 2002, men et halvt år senere gikk han ut av partnerskapet han var i. 40-åringen har siden fått trukket tilbake sin oppholdstillatelse i Norge."

Snakk om å spille homofil! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Mener du at alle som leverer søknad for asyl må få den innvilget?

Nei, jeg mener at de som har beskyttelsesbehov skal få det. Det er en forskjell på å levere en søknad og faktisk ha et behov.

(Jmfr min kritikk av Maria Amelie-sirkuset et annet sted på forumet-.Jenta som fikk en høflig velkomst av myndighetnene og et hotellrom, dro med kjæresten på badeland og viste sitt nye pass og satt på café og blogget i en by der hun, før avreisen, påstod hun var livende redd for å bli skutt rett ned... :filer: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest outlandish

"Mannen kommer fra Egypt og fikk opphold i Norge i 2002. Han hadde søkt om permanent opphold på bakgrunn av sin homofile legning. Han fikk innvilget dette i 2002, men et halvt år senere gikk han ut av partnerskapet han var i. 40-åringen har siden fått trukket tilbake sin oppholdstillatelse i Norge."

Snakk om å spille homofil! :kjempesinna:

Det er forskjell på å spille homofil og på det å ha flyktet fordi ens homofile identitet har blitt avslørt og en blir utsatt for vold og dødstrussler, og mennesker som ikke har annet valg enn å tvinges inn i et arrangert ekteskap for å ikke bli utsatt for regelrette drapsforsøk.

Det er steder i verden der det er farlig å være homo. Straffbart og farlig.

Og dit sendet norske myndigheter folk tilbake med beskjed om at "de kan jo lyve, så går at bra." :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å spille homofil og på det å ha flyktet fordi ens homofile identitet har blitt avslørt og en blir utsatt for vold og dødstrussler, og mennesker som ikke har annet valg enn å tvinges inn i et arrangert ekteskap for å ikke bli utsatt for regelrette drapsforsøk.

Det er steder i verden der det er farlig å være homo. Straffbart og farlig.

Og dit sendet norske myndigheter folk tilbake med beskjed om at "de kan jo lyve, så går at bra." :filer:

Jeg er enig i at disse personene trenger beskyttelse .

Men om vi blir med liberale der så kommer det dessverre plutselig veldig mange med samme problem .

Og veldig mange av disse er løgnere , vi har ikke kapasitet til flere søknader , eller folk som sitter og venter på svar .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest outlandish

Jeg er enig i at disse personene trenger beskyttelse .

Men om vi blir med liberale der så kommer det dessverre plutselig veldig mange med samme problem .

Og veldig mange av disse er løgnere , vi har ikke kapasitet til flere søknader , eller folk som sitter og venter på svar .

Vanskelig situasjon, ja.

Det betyr ikke at man ikke skal ha bestemmelser om å gi slike opphold på humanitært grunnlag og/eller fordi de har et reelt beskyttelsesbehov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig situasjon, ja.

Det betyr ikke at man ikke skal ha bestemmelser om å gi slike opphold på humanitært grunnlag og/eller fordi de har et reelt beskyttelsesbehov.

De bestemmelsene ligger der jo allerede . "personlig forfulgt på grunnlag av kjønn, religion, politisk overbevisning eller legning "

Endret av sebastianen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...