AnonymBruker Skrevet 15. desember 2011 #1 Skrevet 15. desember 2011 Menn skaper kriger, voldtar, knivstikker, dreper, herjer, sloss, er utro, er pedofile osv osv. Menn/gutter har mest problemer på skolen. Menn/gutter bråker mest i timene og ødelegger utdannelsen for andre. Menn/gutter slår oftere kvinner enn kvinner gjør mot menn. Menn er overrepresentert på vinningsforbrytelser. Kvinner er overrepresentert over de som tar høyere utdannelse. Hvorfor er det, med noen veldig få unntak, alltid slik? Er kvinner det sterkeste kjønn? Hvorfor er det mannen som nesten alltid skaper kvalme og ødelegger verden? Burde kvinnene i større grad komme til makten, de som faktisk kan leve i fred og ikke er maktsyke? Historien har vist at menn kan ødelegge verden. Jeg tror ikke kvinner er i stand til dette. 1
Gjest NotSo Skrevet 16. desember 2011 #3 Skrevet 16. desember 2011 Menn skaper kriger, voldtar, knivstikker, dreper, herjer, sloss, er utro, er pedofile osv osv. Menn/gutter har mest problemer på skolen. Menn/gutter bråker mest i timene og ødelegger utdannelsen for andre. Menn/gutter slår oftere kvinner enn kvinner gjør mot menn. Menn er overrepresentert på vinningsforbrytelser. Kvinner er overrepresentert over de som tar høyere utdannelse. Hvorfor er det, med noen veldig få unntak, alltid slik? Er kvinner det sterkeste kjønn? Hvorfor er det mannen som nesten alltid skaper kvalme og ødelegger verden? Burde kvinnene i større grad komme til makten, de som faktisk kan leve i fred og ikke er maktsyke? Historien har vist at menn kan ødelegge verden. Jeg tror ikke kvinner er i stand til dette. Wait, what?! Det er veldig få unntak av menn som kriger, voldtar, knivstikker, dreper, herjer, sloss, er utro og er pedofile? Og at kvinner er overepresentert ved høyere utdanning, er det menn sin feil? Og taler ikke dessuten dette din sak? Burde kvinner i større grad komme til makten? Ja, men ikke av de grunnene du nevner her. Dessuten tror jeg det finnes mange maktsyke kvinner der ute, og du kan jo heller ikke påstå at dere lever i fred med hverandre, dere kan jo bli uvenner over filleting.
pantertante Skrevet 16. desember 2011 #4 Skrevet 16. desember 2011 Her skal jeg også følge med. Denne tråden kan eksplodere og har potensiale til å bli en maratontråd. Klar, ferdig....gåååååå. 1
Gjest Marregutt Skrevet 16. desember 2011 #6 Skrevet 16. desember 2011 Menn skaper kriger, voldtar, knivstikker, dreper, herjer, sloss, er utro, er pedofile osv osv. Menn/gutter har mest problemer på skolen. Menn/gutter bråker mest i timene og ødelegger utdannelsen for andre. Menn/gutter slår oftere kvinner enn kvinner gjør mot menn. Menn er overrepresentert på vinningsforbrytelser. Kvinner er overrepresentert over de som tar høyere utdannelse. Hvorfor er det, med noen veldig få unntak, alltid slik? Er kvinner det sterkeste kjønn? Hvorfor er det mannen som nesten alltid skaper kvalme og ødelegger verden? Burde kvinnene i større grad komme til makten, de som faktisk kan leve i fred og ikke er maktsyke? Historien har vist at menn kan ødelegge verden. Jeg tror ikke kvinner er i stand til dette. ÅNEI!!! Enda en rødstrømpe som har fått tilgang til tastatur! Men det er vel kvinner som: klager klorer lugger stjeler lyver klarer ikke si hva de mener blir sure for en fis KREVER respekt Bulker biler Får billigere forsikring Gjør menn gale Er mest utro Gråter er kravstore OOOOG er tjukke.. Er vel ikke rart at menn må få ut frustrasjonen..? 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #7 Skrevet 16. desember 2011 Lurer på hvor du hadde vært uten menn jeg, sittende i huln din og fryst 1
Genesis Skrevet 16. desember 2011 #8 Skrevet 16. desember 2011 Menn skaper kriger, voldtar, knivstikker, dreper, herjer, sloss, er utro, er pedofile osv osv. Menn/gutter har mest problemer på skolen. Menn/gutter bråker mest i timene og ødelegger utdannelsen for andre. Menn/gutter slår oftere kvinner enn kvinner gjør mot menn. Menn er overrepresentert på vinningsforbrytelser. Kvinner er overrepresentert over de som tar høyere utdannelse. Hvorfor er det, med noen veldig få unntak, alltid slik? Er kvinner det sterkeste kjønn? Hvorfor er det mannen som nesten alltid skaper kvalme og ødelegger verden? Burde kvinnene i større grad komme til makten, de som faktisk kan leve i fred og ikke er maktsyke? Historien har vist at menn kan ødelegge verden. Jeg tror ikke kvinner er i stand til dette. Historien har også vist at det er menn som har stått for 95 prosent av alle banebrytende oppdagelser på alle fagfelt! Det er menn som har bygd opp nasjoner med bare nevene, og det er menn som dro på oppdagelsesreise og utforsket hele planeten vår. Skal vi fortsette denne meningsløse debatten om hvem som er "best" av menn og kvinner? 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #9 Skrevet 16. desember 2011 Lurer på hvor TS bor hen, hvis det bare er et fåtall av menn som ikke dreper, voldtar, knivstikker osv..
Gjest "gjest" Skrevet 16. desember 2011 #10 Skrevet 16. desember 2011 At menn har skylden for alt blir vel å ta for hardt i???
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #11 Skrevet 16. desember 2011 Min lenke Min lenke Min lenke Min lenke Min lenke Og dette er bare noen av de mange linkene som dukket opp da jeg søkte litt på google.
Jalp Skrevet 16. desember 2011 #12 Skrevet 16. desember 2011 At menn har skylden for alt blir vel å ta for hardt i??? OK, here we go.... Det er det vel neppe. Det aller meste av djevelskapen her i verden er påklistret mannskjønnet. Og kun i de siste årene har vi giddet å forske på dette. Og ikke overraskende har forskningen vist at det ikke er riktig. Men det er maktpåliggende for menn å bli kvitt stempelet som selve problemet og bli kvitt de stereotypiske framstillingen som femnismen i varierende grad har bidratt til. Og grunnen til det er at denne framstillingen av mannskjønnet er det største hinderet for at menn og kvinner skal kunne begyne å samarbeide om de viktigste samfunns- spørsmålene. Man får aldri et samarbeid når det innledes med at man ensidig stempler den ene parten som "problemet".
Cuckold Skrevet 16. desember 2011 #13 Skrevet 16. desember 2011 Menn skaper kriger, voldtar, knivstikker, dreper, herjer, sloss, er utro, er pedofile osv osv. Menn/gutter har mest problemer på skolen. Menn/gutter bråker mest i timene og ødelegger utdannelsen for andre. Menn/gutter slår oftere kvinner enn kvinner gjør mot menn. Menn er overrepresentert på vinningsforbrytelser. Kvinner er overrepresentert over de som tar høyere utdannelse. Hvorfor er det, med noen veldig få unntak, alltid slik? Er kvinner det sterkeste kjønn? Hvorfor er det mannen som nesten alltid skaper kvalme og ødelegger verden? Burde kvinnene i større grad komme til makten, de som faktisk kan leve i fred og ikke er maktsyke? Historien har vist at menn kan ødelegge verden. Jeg tror ikke kvinner er i stand til dette. Camille Paglia har sine teorier om menns og det maskulines rolle i sivilisasjonsbyggingen: "If civilization had been left in female hands, we would still be living in grass huts." - pg 38, Sexual Personae "Serial or sex murder, like fetishism, is a perversion of male intelligence. It is a criminal abstraction, masculine in its deranged egotism and orderliness. It is the asocial equivalent of philosophy, mathematics, and music. There is no female Mozart because there is no female Jack the Ripper." - pg 247, Sexual Personae 1
Gjest D_flatmajor Skrevet 16. desember 2011 #14 Skrevet 16. desember 2011 Alle disse punktene har mange andre forklaringer enn det faktum at "menn er menn og kvinner er kvinner". Slike debatter er meningsløse, for alt dette er forenklinger og det blir derfor generaliserende. At kvinner er overrepresentert i deltakelse i høyere utdanning sier mer om skolen og samfunnet enn om kvinner som kjønn. Og sånn kunne vi fortsatt å diskutere disse punktene som listes opp, men det er ingen vits. Hvorfor er det menn mot kvinner, forresten? Hvordan gagner det meg som kvinne at noen sier at "menn er fæle"? Hva sier "kvinner er sterke" om et individs egenskaper? Historien har vist at menn kan ødelegge verden. Jeg tror ikke kvinner er i stand til dette. Slutt å undervurder kvinner! Jaja, denne tråden er kanskje oppretta i et forsøk på å provosere. Hint: det finnes nok tråder om "fæle rødstrømper og manipulerende feminister" osv. som allerede tar for seg en del av disse problemstillingene. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2011 #15 Skrevet 16. desember 2011 Fordi vi er det sterkeste kjønn!
Jalp Skrevet 16. desember 2011 #16 Skrevet 16. desember 2011 Jaja, denne tråden er kanskje oppretta i et forsøk på å provosere. Hint: det finnes nok tråder om "fæle rødstrømper og manipulerende feminister" osv. som allerede tar for seg en del av disse problemstillingene. Åpen debatt er selve fundamentet i ethvert demokrati. Jeg oppfordrer deg til å ønske alle debatter velkommen, selv om beslektede problemsstillinger er debattert tidligere. 1
Gjest Rastl0s Skrevet 16. desember 2011 #17 Skrevet 16. desember 2011 (endret) Du sier kvinner bør komme til makten, at menn har skyld for alt osv osv... Men stemmer det ikke at nordmenn er gode til å legge skyld på andre? Få hodet ut av ræva. Dette er en av de postene som beviser at kvinner IKKE bør komme til makten... Kanskje jeg også skal begynne å si at menn bare gjør drittjobben, mens kvinner er svake og kan ikke gjøre krevende arbeid og de er nytteløse i samfunnet... For det stemmer helt perfekt gjør det ikke??? JEG har jo rett. SÅNN er det jo bare! Menn er store, sterke, smarte og gjør alt, mens kvinner lager bare mat og vasker. Det kunne menn også gjort såklart, men hvorfor gidde når man har kvinner?? :) EDIT: TS drar selvfølgelig alle under en kam... Som er veldig normalt på forumet her. For menn skjønner dere... alle menn kan ødelegge verden og drive med faenskap, mens kvinner! Nå skal dere høre... Kvinner er perfekte, de gjør aldri noe galt og det finnes ingen gale kvinner så de bør absolutt ta over landet. Endret 16. desember 2011 av Rastl0s
Gjest D_flatmajor Skrevet 16. desember 2011 #18 Skrevet 16. desember 2011 Åpen debatt er selve fundamentet i ethvert demokrati. Jeg oppfordrer deg til å ønske alle debatter velkommen, selv om beslektede problemsstillinger er debattert tidligere. Ja,jeg er enig i alt dette. Jeg mente heller ikke å kvele en debatt. Det var snarere ment som tips om bakgrunnslitteratur eller noe sånt. Og det må det da være lov å komme med. Jeg syns sånne debatter er interessante selv. På tross av det, så mener jeg at det hadde vært greit å nyansere disse kjønnsrelaterte debattene litt mer. Jeg mener at kjønnsgeneraliseringen (som dere menn bidrar med til her inne like mye som kvinnene, etter min mening) er lite hensiktsmessige. At andre mener noe annet, er greit for meg. Men jeg har min betraktning, slik som du. Demokrati osv. vettu. 1
Jalp Skrevet 16. desember 2011 #19 Skrevet 16. desember 2011 Ja,jeg er enig i alt dette. Jeg mente heller ikke å kvele en debatt. Det var snarere ment som tips om bakgrunnslitteratur eller noe sånt. Og det må det da være lov å komme med. Jeg syns sånne debatter er interessante selv. På tross av det, så mener jeg at det hadde vært greit å nyansere disse kjønnsrelaterte debattene litt mer. Jeg mener at kjønnsgeneraliseringen (som dere menn bidrar med til her inne like mye som kvinnene, etter min mening) er lite hensiktsmessige. At andre mener noe annet, er greit for meg. Men jeg har min betraktning, slik som du. Demokrati osv. vettu. Det er bra du er for en mangfoldig debatt. For ordens skyld: Jeg (og de fleste menn) ønsker altså å komme ut av kjønnsgeneraliseringen som på mange måter er blitt til den den er idag med feminismens inntog for 40 år siden. Å ta pendelen fra den ene ytterlighet til den andre, skaper ikke noe bedre samfunn. Jeg ønsker altså å bidra til at pendelen roer seg i midten, sånn noenlunde i balanse. Er du med?
pinar Skrevet 16. desember 2011 #20 Skrevet 16. desember 2011 Lurer på hvor du hadde vært uten menn jeg, sittende i huln din og fryst Uten menn hadde hun ikke sittet i en hule eller noen andre steder. Hihi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå