Gå til innhold

Hvor mye silikon er for mye?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan ikke folk bare gjøre som de vil?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hvordan du skal leve livet ditt, men det eneste argumentet du kom med var at "herregud, det er jo uanturlig! KATASTROFE!". Med et så dårlig argument, så kan du forvente fra min side å få like dårlige argumenter tilbake. ;)

Du hadde blitt skuffet ja. Ærlig sak.

Jeg hadde blitt ekstremt skuffet selv, dersom min kjæreste ble skuffet over meg fordi jeg tok et valg på mine vegne. Jeg blir skuffet over min kjære dersom han hadde skadet andre eller meg, eller at han hadde gjort ting som er ondskapsfulle. Hva han velger å gjøre for å føle seg bra utseendemessig eller psykisk, støtter jeg fullt ut uansett.

Nå overdramatiserer du det jeg skrev, vet du... Jeg synes det er feil å måtte endre på puppene, med mindre de er panneflate... Og i utgangspunktet så er jeg ikke veldig fan av HELT flate pupper så hadde nok ikke havnet med ei flat jente. Ja, jeg er kanskje litt overfladisk, men det blir jo det samme som at noen jenter liker masse muskler, eller HATER mye muskler. Så om dama mi med sine pupper som jeg hadde syntes var helt fine skulle begynt å betale for operasjoner fordi hu tror at DET vil booste selvtilliten, så ville jeg blitt skuffet ja. For da er det heller psykisk... Det kan være fint med silikon, men når puppene i utgangspunktet er helt ok, så hva er vitsen? Personlig liker jeg naturlige jenter. jenter som ikke bruker veldig mye sminke og som har litt naturlig skjønnhet. Og selv om jeg sier det så ikke tro jeg har verdens høyeste krav, for det å være pen i mine øyne kan være noe helt annet i dine øyne. Smaken er som baken.

I bunn og grunn svarte jeg på om jeg likte silikon eller ei, og for meg er det nei, og så begynner du å dra inn at jeg er veldig unaturlig fordi jeg spiser mat... Uten å vite noe som helst om meg og mitt kosthold. Det kan ikke sammenlignes... Jeg bruker kosttilskudd for å fylle på av det jeg ikke får i meg nok av via kosten og ja det er kunstig, men nødvendig om jeg vil ha resultater med all treningen jeg gjør.

En selvtillitsboost kan man få på så mange andre måter enn silikon.

Så det du sier er at om du har et problem med din selvtillit og du tyr til snarveier, så blir du skuffet over folk som prøver å fortelle deg at du allerede ser bra ut?

Man er vel sammen med mennesket, ikke silikon og botox ?

Jeg støtter dama når hun trenger støtte og tar smarte valg. Jeg støtter henne ikke for noe som jeg fra før av ikke støtter.

Som sagt hadde jeg ikke slått opp om dama absolutt måtte tatt silikon, men jeg hadde ikke støttet at hun måtte ta det...

Og for å legge det på en annen måte. Hele tiden leser og hører jeg om ildsinte damer som har opplevd at menn har sett på kløfta dems, selv om de kler seg utfordrende og puppene nesten henger løst ute... Hvorfor da ha større pupper? Man får jo bare enda mer oppmerksomhet og skaper tenning hos enda flere menn om de liker pupper...

Altså. Mange av dere kler dere utfordrende, men hater å bli sett på. Enda så må silikon til... Nå gjelder ikke dette alle, men litt satt på spissen. Pupper er pupper! Store eller små... At jenter må ta silikon betyr jo egentlig at de ikke har så veldig god selvtillit heller, så det er jo ikke akkurat turn-on akkurat det.

Menn derimot må bare leve med den svære eller lille pikken de har fått utdelt.

Endret av Rastl0s
Skrevet

Vær deg selv?! Hva snakker Dere om? Ja, hvis ei kvinne har natural b,c cup, ja, kanskje det er det beste å være seg selv, tror jeg. Menn.. Når Dere leger in en sånn kommentar, Dere må tenke om de kvinner, som ser ut f.eks sånn

01_before_01.jpg

01_before_02.jpg

01_before_06.jpg

eller sånn

02_before_01.jpg

og det gjør masse kvinner. Er det ikke bedre da å velge silikon?

Jeg synes at bare de, som har fine bryster, kan være så negative mot silikon. Eller de, som har ikke råd for å ta silikon

hva var galt med de tre øverste?

• Liker 1
Gjest True Khaleesi
Skrevet

hva var galt med de tre øverste?

Det gale med de er at de er nesten ikke-eksisterende. Tenker da spesielt på bilde nr 3.

Skrevet

Selfølgelig - nei. På ingen måte! Og du er bare flink at du elsker deg selv. Som sagt- respect. Men, mange kvinner kan ikke leve med dette. Og jeg forstår det godt. Var en av dem.

Jeg ammet to barn. Lenge. Så jeg synes jeg har rett å bestemme meg hva gjør jeg med brystene mine.

P.s. endte opp med sånne

01_after_02.jpg

Ikke store i det hele tatt. Man jeg føler meg som ei kvinne. Endelig. Er jeg stygg eller dum da?

Tja, litt lettlurt kanskje? Siden du måtte legge deg under kniven, og betale flere tusen for å føle deg kvinnelig...

• Liker 3
Gjest True Khaleesi
Skrevet

Tja, litt lettlurt kanskje? Siden du måtte legge deg under kniven, og betale flere tusen for å føle deg kvinnelig...

Du heter "Knut". Går ut fra at du har penis. Ergo vet du ikke hva du snakker om.

• Liker 1
Skrevet

Men da kan jeg som er kvinne svare: Jeg har små pupper, en liten A for å være nøyaktig. Jeg er da likevel kvinnelig! Har hatt like små som på bildene tidligere(altså ikke eksisterende, for å sitere deg), men kvinnelighet ligger da vitterlig ikke i brystene?

Har ingenting i mot silikon og mener at folk skal få gjøre hva de vil med eget utseende, så det er sagt.

• Liker 3
Gjest True Khaleesi
Skrevet

Men da kan jeg som er kvinne svare: Jeg har små pupper, en liten A for å være nøyaktig. Jeg er da likevel kvinnelig! Har hatt like små som på bildene tidligere(altså ikke eksisterende, for å sitere deg), men kvinnelighet ligger da vitterlig ikke i brystene?

Har ingenting i mot silikon og mener at folk skal få gjøre hva de vil med eget utseende, så det er sagt.

Du er en kvinne av flere milliarder. Selvsagt kan man føle seg kvinnelig med små bryster. Men du kan ikke snakke for alle. Akkurat som at jeg heller ikke kan snakke for alle når jeg sier at små pupper får meg til å miste en del av kvinnefølelsen. Jeg følte meg jo såklart ikke som en mann, men du skjønner kanskje litt hva jeg prøver å formidle.

• Liker 1
Skrevet

For meg ligger heller ikke kvinneligheten i puppene. Jeg skjønner godt at enkelte som har "ikke-eksisterende pupper" ønsker å gjøre noe med det, men for meg har det mer med rent utseendemessige faktorer å gjøre, ikke følelsen av kvinnelighet.

Tilbake til HI: Etter min mening er en forstørrelse på mer enn 1-2 cupstørrelser for mye, dersom man fortsatt vil se naturlig ut. Har man et ønske om store pupper og blåser i om det ser litt fake ut, så er det vel bare å kjøre på(?).

Gjest True Khaleesi
Skrevet

Mrs Tula. Jeg er egentlig litt enig med deg. Det har mest med utseendemessige faktorer å gjøre, ikke kvinnelighet. Men det er jo typisk kvinnelig å ha bryster, derfor tror jeg mange bruker ordet "kvinnelighet" selv om det blir litt feil (inkludert meg selv, men skal slutte med det!).

Jeg gikk opp 4 cupstørrelser. De er ikke så store, men cupsystemet er helt sinnsykt i mine øyne, og selv om kirurgen sa at jeg ville gå opp 1-2 cuper, så stemte ikke dette overhodet. Jeg brukte forresten både A og C før operasjonen selv om jeg var nærmest flat. Cupstørrelser er misvisende mtp selve størrelsen. Jeg bruker F, men du ville nok ikke trodd det om du hadde sett de.

Skrevet

Jeg gikk opp 4 cupstørrelser. De er ikke så store, men cupsystemet er helt sinnsykt i mine øyne, og selv om kirurgen sa at jeg ville gå opp 1-2 cuper, så stemte ikke dette overhodet. Jeg brukte forresten både A og C før operasjonen selv om jeg var nærmest flat. Cupstørrelser er misvisende mtp selve størrelsen. Jeg bruker F, men du ville nok ikke trodd det om du hadde sett de.

Ok, disse cupstørrelsene er ikke alltid lett å forstå seg på nei, det kan jeg være med på :gjeiper: Men en økning på 4 størrelser må da likevel synes godt, og ikke se heeelt naturlig ut? Jeg kjenner forresten flere som bruker C, men som jeg er overbevist om at egentlig burde hatt F :Hehe:

Gjest True Khaleesi
Skrevet

Ok, disse cupstørrelsene er ikke alltid lett å forstå seg på nei, det kan jeg være med på :gjeiper: Men en økning på 4 størrelser må da likevel synes godt, og ikke se heeelt naturlig ut? Jeg kjenner forresten flere som bruker C, men som jeg er overbevist om at egentlig burde hatt F :Hehe:

Neida, de ser ikke veldig naturlige ut, men tror jeg ikke de hadde gjort dersom jeg la inn mindre heller. Saken er den at jeg ser ut som en typisk C el D, og cupene passer selve brystet, men vortene sklir utfor. Vortene endrer jo litt plass noen ganger etter operasjoner, så de er mer midt på enn før. Hadde de vært plassert litt lenger "utover", så kunne jeg brukt D.

Det synes ikke så godt med klær på nei. Ingen i min familie har lagt merke til det, bortsett fra mamma, men hun vet det siden jeg fortalte det.

Skrevet

Jeg har små pupper, men for meg er tanken på å legge meg under kniven og fylle puppene med plastikk helt absurd. Jeg er sjeleglad for at dette ikke engang er noen problemstilling for meg.

Har heller aldri fått negative reaksjoner fra menn på mine små pupper.

Så flott for deg, vi respekterer deg for det.

Skrevet (endret)

Neida, de ser ikke veldig naturlige ut, men tror jeg ikke de hadde gjort dersom jeg la inn mindre heller. Saken er den at jeg ser ut som en typisk C el D, og cupene passer selve brystet, men vortene sklir utfor. Vortene endrer jo litt plass noen ganger etter operasjoner, så de er mer midt på enn før. Hadde de vært plassert litt lenger "utover", så kunne jeg brukt D.

Det synes ikke så godt med klær på nei. Ingen i min familie har lagt merke til det, bortsett fra mamma, men hun vet det siden jeg fortalte det.

Hvis puppene er ca C-D-størrelse blir ikke forskjellen så stor nei. F høres av en eller annen grunn veldig mye større ut ;)

Når jeg sa "naturlig", tenkte jeg forøvrig mest på størrelsen, ikke selve brystets utseende. En forstørrelse fra A til B-C ville fortsatt vært nok i mine øyne.

Endret av MrsTula
Skrevet

Mrs Tula. Jeg er egentlig litt enig med deg. Det har mest med utseendemessige faktorer å gjøre, ikke kvinnelighet. Men det er jo typisk kvinnelig å ha bryster, derfor tror jeg mange bruker ordet "kvinnelighet" selv om det blir litt feil (inkludert meg selv, men skal slutte med det!).

HAHAHA. F-CUP???? Og du tror ikke at det SYNES?

Verden vil bedras :skratte:

• Liker 2
Gjest True Khaleesi
Skrevet

HAHAHA. F-CUP???? Og du tror ikke at det SYNES?

Verden vil bedras :skratte:

Skrev jeg at de ikke synes? Jeg mente at de ikke er så store som F høres ut som.

Tror ikke du har peiling.

Skrevet

Haha. Kjæresten min har 70DD, og hun har STORE pupper. Dine må jo være gigantiske. Silikonpupper blir alltid mye større på oversiden og ute på siden av puppene, det ser bare sykt ut. Du tror vel kanskje ikke at noen ser det, men kjære deg; det er ingen som tør å gå bort og si; nye pupper, snuppa? litt mye, kanskje?

Du beviser jo bare hvilken type dame som lar seg operere, takk og lov at det finnes kvinner med vett igjen på denne jord..... :skratte:

• Liker 2
Gjest True Khaleesi
Skrevet

Haha. Kjæresten min har 70DD, og hun har STORE pupper. Dine må jo være gigantiske. Silikonpupper blir alltid mye større på oversiden og ute på siden av puppene, det ser bare sykt ut. Du tror vel kanskje ikke at noen ser det, men kjære deg; det er ingen som tør å gå bort og si; nye pupper, snuppa? litt mye, kanskje?

Du beviser jo bare hvilken type dame som lar seg operere, takk og lov at det finnes kvinner med vett igjen på denne jord..... :skratte:

Takk til deg, AB. :takke:

Skrevet (endret)

Cup str er nok noe veldig mange ikke skjønner seg på. "Alle" går jo etter H&M standaren. Bruker selv 75D i H&M bher, men hos en annen undertøyskjede bruker jeg H..... Datt litt ut av tråden, sorry....

Endret av Betty84
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...