Gå til innhold

Hvorfor gleder du deg til julaften?


Gjest caramiacaramella

Anbefalte innlegg

Gjest caramiacaramella

Tenkte bare å starte en koselig liten tråd hvor folk kan si hva de gleder seg til ved julen:)

Selv gleder jeg meg MASSE til å reise hjem og møte hele familien og vennene mine igjen! Jeg bor i utlandet, så det er en stund siden jeg har sett dem. Og så skal kjæresten min feire jul hos oss, så det blir helt fantastisk! Vi har avstandsforhold, og jeg er så glad for at han kan komme til jul :rodmer:

Ellers gleder jeg meg til lille julaften og pynting av treet og kvelden før kvelden, julemorgen med Tre nøtter til Askepott og Reisen til julestjernen, og deilig julemiddag og gaveåpning! Er veldig fornøyd med gavene jeg skal gi i år, så gleder meg så til å se folk pakke dem opp :jepp:

Kanskje aller mest gleder jeg meg til julestemningen hjemme hos oss i jula, det er det beste som finnes!

Så hva gleder du deg til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julefilmene om morningen

Maten

snopet

Sosiale samværet

Stemningen på hytten på julaften er helt spesiell.

Og vi får hvit jul :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å våkne opp til pyntet juletre, forhåpentligvis snø, tre nøtter til askepott..og hele familien samlet igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samle familien, maten (!), stemningen som selve julaften bringer med seg. Og gleder meg jo litt til gavene og da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gleder meg aller mest til, er den helt spesielle stemningen som er i huset når pinnekjøttet står og koker, gavene ligger under treet, alle er pyntet og Sølvguttene synger julen inn på NRK. Magisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stå opp julaften og finne julestrømpa, slå på lysene på juletreet, se Tre Nøtter Til Askepott, dra på julegudstjeneste og høre juleevangeliet og synge deilig er jorden, spise julegrøt og ikke minst, se på når mamma og pappa åpner gavene sine fra oss ungene.

Endret av Bijate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg til masse kos inne med kjæresten, med masse julefilmer og spill. Gleder meg ikke til maten, slik som mange andre, fordi jeg liker ikke julemat. Men gleder meg mest til gaveåpningen, aller mest til kjæresten skal åpne gaven fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fr21_5ffdsa

Familieselskap. Pynting av juletre. Forberedelsene før juleaften (jeg liker det å planlegge hvilke gaver jeg skal gi til hvem), å se ungen leke med gavene sine etterpå, ringe til familie som bor for langt unna, gavene jeg kommer til å få, og maten. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jobbe med verdens beste kollegaer og kunder i noen timer

- Gå tradisjonsturen på stranden med hunden om morgenen.

- Se på 3 nøtter til askepott

- Se familien min

- Spise god mat, med menneskene jeg er glad i.

- Gi Onkelen min som jeg ser alt for skjeldent en god klem.

- Dra ned på stedet til meg og kjæresten og danse. (Er en brygge)

- Se reaksjonen til kjæresten når han får gaven sin.

- Se reaksjonen til pappa når han får gaven sin.

Elsker julaften. Får en så god følelse inni meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Slappe av sammen med pappa<3

-Kose med hunden jeg bare ser to ganger i året

-Kanskje snø?

-God mat. Og jeg er matmoms.

-Ikke noe lese stress

-Pynte juletre, dog er jeg ikke sikker på om foreldrene mine skal ha det.

-Nevnte jeg mat?

-Skal ha skikkelig spa dager med meg selv, fjerne alt hår, lang dusj med hårmaske og så ansiktmaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bursdag. Fyller endelig 18 år!

Gleder meg også til å være med min flotte familie.

I år skal jeg feire med Farmor, tante og kjæresten hennes, mine foreldre og min fine lillebror som begynner å bli ganske voksen. Jeg skal feire jul med de menneskene jeg elsker mest på hele jorden. Eneste jeg er litt lei meg for er at bestemoren og bestefaren min og storebrødrene mine ikke får feiret jul med oss i år, men jeg får sett dem etter jul!

Jeg gleder meg til å gi lillebroren min julegaven jeg har kjøpt til han, som jeg tror han kommer til å sette veldig pris på. Også gleder jeg meg så innmari til å se hva jeg får til jul.

Er ikke maten jeg gleder meg til, men det å være med familien og hundene mine.

Blir så lykkelig av å tenke på det.

Jeg har veldig lyst til å skrive et slags takkebrev til de nærmeste i familien min, et takkebrev hvor jeg skriver hvor fantastiske de er og hvor glad jeg er i dem :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg gleder meg aller mest til, er den helt spesielle stemningen som er i huset når pinnekjøttet står og koker, gavene ligger under treet, alle er pyntet og Sølvguttene synger julen inn på NRK. Magisk.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å stå opp mens det fremdeles er mørkt, sette på lysene på juletreet og tenne masse levende lys mens jeg ser på ungene som åpner julestrømpene sine. Jeg gleder meg til lukten av gran og røkelse, til julelunsj hos mamma og pappa, til forventningene som ungene har, til barne-tv sendingen om formiddagen, til pinnekjøttlukta brer seg i huset, til gaveåpning, til å bygge lego med husets minste etterpå. Og så gleder jeg meg til å nyte julefreden en stille stund etter at alle andre i huset har lagt seg, gjerne med en koselig film på tv og et glass rødvin og vite at jeg har ferie en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gleder meg til tradisjonene jeg har fått oppleve siden jeg var liten. Jeg vet at disse tradisjonene kommer til å vare evig, de kan forfalle om ikke mange år. Pleier alltid å være hos farmoren og farfaren min, med onkler, tanter og søskenbarn. Vi har alltid vært mange tilbords, og det har alltid vært noe jeg har opplevd som koselig. Men nå har både farmor og farfar en høy alder, så jeg gleder meg over hver eneste jul jeg får hjemme hos dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til at lillesøsteren min kommer å vekker meg om morningen og sier at nå må jeg stå opp for at nå har julemorgen begynnt. Hun er 18, men hindrer henne ikke å springe inn på rommet som en liten jente med budskapet om at julen er her endelig!

Gleder meg til å pynte juletreet og tenne i lysene. Er også en liten spenning i luften da vi bærer alle pakkene opp fra boden og legger de under juletreet, mens mamma passer på at det ikke blir noe snoking eller kniping på pakkene. Gleder meg også til at katten forstår at i dag er det jul. (han snoker og sniffer på gavene)

Og gleder meg sånn til bestafar åpner gaven sin! Han får nemlig en helikoptertur over byen han bor i og får sett huset sitt.

Gleder meg egentlig mest til julestemmningen, kribblingen i magen og tre nøtter til askepott. Gleder meg også til å møte "hele" bygden i kirken for å si god jul. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...