Gå til innhold

Hvorfor har europeerne dominert verden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så mye tror vi på dem at vi lærte dem bort til koloniene og faktisk ga oss når de siterte vår egen rettighetslære tilbake til oss.

"vi?" Episk generalisering. :gjeiper:

Og nei, aviklingen av apartheid skjedde ikke spesiellt frivillig.

Og hjernen er jo menneskenes eneste fortrinn over dyrene.

Det kommer an på livssynet man har, og har vi fortrinn over dyrene? Insekter, bakterier og virus har klart seg fint i milliarder av år. I folketroa så blåste visstnok Odin inn vett og forstand i urmenneskene, og ga dem tanke, sinn og ånd. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest outlandish

I folketroa så blåste visstnok Odin inn vett og forstand i urmenneskene, og ga dem tanke, sinn og ånd. :goodbye:

Åsså jeg som trodde folketroa var Märthas engleskole og "Åndenes Makt" på KanalFEM... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"vi?" Episk generalisering. :gjeiper:

Og nei, aviklingen av apartheid skjedde ikke spesiellt frivillig.

Det kommer an på livssynet man har, og har vi fortrinn over dyrene? Insekter, bakterier og virus har klart seg fint i milliarder av år. I folketroa så blåste visstnok Odin inn vett og forstand i urmenneskene, og ga dem tanke, sinn og ånd. :goodbye:

Nei, frivillig var neppe noen av koloniavviklingene. Men prinsippene og argumentene som ble brukt for avvikling var europeeiske ideer.

Ja, jeg mener vi har fortrinn over dyrene , og det er iallefall ikke på grunnlag av våre fantastisk motstandsdyktige og sterke kropper.

Jeg tror ikke på Odin heller. Jeg tror menneskene har utviklet sin hjerne av nødvendighet .

Og at det er det vi bør fokusere på videre og , fornuften og vitenskapen.

Så er selvfølgelig og etikk et tema , fordi vi også er følelsesvesener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...