Gå til innhold

Breivik flyttes ikke til Dikemark


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja dette er godt belyst av Brennpunkt på NRK flere ganger

http://www.nrk.no/programmer/tv/brennpunkt/1.6455716

Det er jo det som er, de har ikke noen plass å gjøre av dem.

Men ble disse personene erklært utilregnelige når de utførte kriminelle handlinger? Synes ikke det kommer klart frem om disse psykisk syke faktisk ble erklært som psykotiske i gjerningsøyeblikket eller om det er psykisk sykdom de har (og som mange får i løpet av fengselstiden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han bli i fengsel. Ingenting bedre enn at han må bli der og leve isolert i fengsel for resten av det råtne livet sitt. Hadde det vært usa, ville han ha fått sprøyte. Breivik syns jeg ikke har krav eller rett på noenting. Han har drept 77 liv.

Endret av Nanette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han bli i fengsel. Ingenting bedre enn at han må bli der og leve isolert i fengsel for resten av det råtne livet sitt. Hadde det vært usa, ville han ha fått sprøyte. Breivik syns jeg ikke har krav eller rett på noenting. Han har drept 77 liv.

Liker ikke den innstillingen. Han både var og er syk (vet du hva det innebærer?) og har krav på rettferdig behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han bli i fengsel. Ingenting bedre enn at han må bli der og leve isolert i fengsel for resten av det råtne livet sitt. Hadde det vært usa, ville han ha fått sprøyte. Breivik syns jeg ikke har krav eller rett på noenting. Han har drept 77 liv.

Wow. Rettssprinsipper er ikke så nøye hvis man ikke liker den slemme fangen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av Breivik. Synes de har gnålet så lenge om han nå.

Psykisk helsehjelp tror jeg ikke det er noe grunnlag for. Er sikker på at det er mange som får formildende dommer pga dette, og som sitter og ler av dommen. Han vet utmerket godt hva han har gjort. Denne eklingen får alt opp i hendene. God mat, psykolog, og vi bruker masse ressurser på ham. De som sitter i fengsel har det alt for godt, og blir de regnet som psykisk utilregnelige, ja da skal de får enda bedre behandling. Kjenner jeg blir kvalm av det norske rettsystemet. Æsj! :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så lei av Breivik. Synes de har gnålet så lenge om han nå.

Psykisk helsehjelp tror jeg ikke det er noe grunnlag for. Er sikker på at det er mange som får formildende dommer pga dette, og som sitter og ler av dommen. Han vet utmerket godt hva han har gjort. Denne eklingen får alt opp i hendene. God mat, psykolog, og vi bruker masse ressurser på ham. De som sitter i fengsel har det alt for godt, og blir de regnet som psykisk utilregnelige, ja da skal de får enda bedre behandling. Kjenner jeg blir kvalm av det norske rettsystemet. Æsj! :spy:

Enig. Rettssystemet er feigt og svakt her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Rettssprinsipper er ikke så nøye hvis man ikke liker den slemme fangen?

Han er ikke slem. Han er ond, Stygg, ekkel, grotesk, og rotten tvers gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke slem. Han er ond, Stygg, ekkel, grotesk, og rotten tvers gjennom.

Du vil forstå om 60 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke slem. Han er ond, Stygg, ekkel, grotesk, og rotten tvers gjennom.

Tok kanskje litt for mye i? Føler nesten at jeg baksnakker noen nå, men uanset. Jeg vemmes over alt dette. Vemmes over at det går an å gjøre noe så stygt, og likevel bli behandlet så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstå hva???

Det lurer jeg også på. Forhåpentligvis lever jeg ikke så lenge. Har ikke lyst til å sitte på gamlehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke slem. Han er ond, Stygg, ekkel, grotesk, og rotten tvers gjennom.

Adjektivet var komplett irrelevant. Men poenget gikk deg kanskje hus forbi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lurer jeg også på. Forhåpentligvis lever jeg ikke så lenge. Har ikke lyst til å sitte på gamlehjem.

Når jeg tenker meg om er det ikke så gammelt, men har ikke lyst til å bli for gammel da. I fengselet har det det jo bedre enn på sykehjem. De har det alt for godt. Det er en stor skam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om er det ikke så gammelt, men har ikke lyst til å bli for gammel da. I fengselet har det det jo bedre enn på sykehjem. De har det alt for godt. Det er en stor skam.

Hvis seksti år + din alder ikke er gammelt så lurer jeg på hvor gammel du er.

Tror dog ikke det tar så lang tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adjektivet var komplett irrelevant. Men poenget gikk deg kanskje hus forbi?

Tror du mente at vi må følge de lovene vi har, uavhenging om vi liker fangen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis seksti år + din alder ikke er gammelt så lurer jeg på hvor gammel du er.

Tror dog ikke det tar så lang tid

tror ikke jeg heller du, men er i 20 årene, så 60 år til er nok. huff. fælt å tenke sånn :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom en stor forskjell dette her da! Dette vesenet skal ikke behandles som vanlig andre psykotiske mennesker. Psykotiske mennesker husker ikke etterpå hva de har gjort like etter, de får fryktelige vonde og grusomme reaksjoner etterpå og blir ute av seg for hva som har skjedd, det er i perioder. Dette vesenet her, har skrevet en hel bok om planlegging, han har sett frem til dette og omlagt livet sitt helt til å gjøre dette i 9 år, og nå etter dette, så lang tid etter, er han like fornøyd med det han har gjort, ingen anger, og komplett rolig. Altså det kan ikke sammenlignes! Det kan ikke sammenlignes med kunnskapen om det vi vet fra før om psykiske syke. Er det noen som tror han her blir frisk? Er det noen som vet for sikkert om han ikke ble født slik som det her, annerledes og ehm muligens totalt psykopat? Til og med ikke hitler skjøt ofrene sine selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom en stor forskjell dette her da! Dette vesenet skal ikke behandles som vanlig andre psykotiske mennesker. Psykotiske mennesker husker ikke etterpå hva de har gjort like etter, de får fryktelige vonde og grusomme reaksjoner etterpå og blir ute av seg for hva som har skjedd, det er i perioder. Dette vesenet her, har skrevet en hel bok om planlegging, han har sett frem til dette og omlagt livet sitt helt til å gjøre dette i 9 år, og nå etter dette, så lang tid etter, er han like fornøyd med det han har gjort, ingen anger, og komplett rolig. Altså det kan ikke sammenlignes! Det kan ikke sammenlignes med kunnskapen om det vi vet fra før om psykiske syke. Er det noen som tror han her blir frisk? Er det noen som vet for sikkert om han ikke ble født slik som det her, annerledes og ehm muligens totalt psykopat? Til og med ikke hitler skjøt ofrene sine selv.

Så klart det kan sammenlignes! En konklusjon er en konklusjon. Og man kan forresten fint være rolig og ikke vise anger selv om man er psykotisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...