Gjest Cid Skrevet 3. april 2022 #4821 Del Skrevet 3. april 2022 KristinF skrev (7 minutter siden): Tenker akkurat det samme. Vi alle har ting vi har vært treig med skjønne, helt normalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 3. april 2022 #4822 Del Skrevet 3. april 2022 mercury_ skrev (30 minutter siden): Dere som ikke tenkte på kumelk som ku-morsmelk, har dere tenkt over hva hønseegg er da? 🤭 Tok tid før jeg skjønte det også😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 3. april 2022 #4823 Del Skrevet 3. april 2022 lurven skrev (1 minutt siden): Tok tid før jeg skjønte det også😆 Litt komisk med de som påstår at de vet alt og gjør narr av oss som har oppdaget ting seint 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 3. april 2022 #4824 Del Skrevet 3. april 2022 Cid skrev (1 minutt siden): Litt komisk med de som påstår at de vet alt og gjør narr av oss som har oppdaget ting seint 😂 Ja de tør vel ikke si ting de har vært treige med å skjønne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mercury_ Skrevet 3. april 2022 #4825 Del Skrevet 3. april 2022 Cid skrev (1 time siden): Litt komisk med de som påstår at de vet alt og gjør narr av oss som har oppdaget ting seint 😂 Vet ikke om det er meg du snakker om her, men jeg begynte ikke å tenke over det med egg før jeg begynte å sette meg inn i kvinnelig syklus og reproduksjon da jeg skulle prøve å bli gravid 😂 så det er bare 2-3 år siden det gikk opp for meg. Syns ikke det er ekkelt eller noe da. Men det med kumelk har jeg visst "alltid" føler jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 3. april 2022 #4826 Del Skrevet 3. april 2022 mercury_ skrev (5 minutter siden): Vet ikke om det er meg du snakker om her, men jeg begynte ikke å tenke over det med egg før jeg begynte å sette meg inn i kvinnelig syklus og reproduksjon da jeg skulle prøve å bli gravid 😂 så det er bare 2-3 år siden det gikk opp for meg. Syns ikke det er ekkelt eller noe da. Men det med kumelk har jeg visst "alltid" føler jeg. Var mer myntet mot det gamle innlegget som den ene brukeren siterte i stad, jeg er 22 år og vet alt liksom 😝 Jeg vet man risikerer å fremstå litt dum når man innrømmer ting her men jeg synes det er verdt det hvis folk får seg en latter 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 3. april 2022 #4827 Del Skrevet 3. april 2022 Cid skrev (31 minutter siden): Var mer myntet mot det gamle innlegget som den ene brukeren siterte i stad, jeg er 22 år og vet alt liksom 😝 Jeg vet man risikerer å fremstå litt dum når man innrømmer ting her men jeg synes det er verdt det hvis folk får seg en latter 😄 Ja bryr meg ikke om folk syns jeg er dum. Det vet jeg fra før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 23. juli 2022 #4828 Del Skrevet 23. juli 2022 At det er mandler i krokan 😶 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DeprimertMann Skrevet 23. juli 2022 #4829 Del Skrevet 23. juli 2022 Livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikaboo Skrevet 23. juli 2022 #4830 Del Skrevet 23. juli 2022 Mange ordtak jeg har brukt uten å egentlig forstå betydningen av. Sånn som for eksempel det å «drite på draget». Det var en som fortalte meg at før i tiden når fulle sjømenn skulle gjøre fra seg så hendte det at de traff tauet de skulle dra båten med🙈 .. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristineS Skrevet 23. juli 2022 #4831 Del Skrevet 23. juli 2022 Pikaboo skrev (28 minutter siden): Mange ordtak jeg har brukt uten å egentlig forstå betydningen av. Sånn som for eksempel det å «drite på draget». Det var en som fortalte meg at før i tiden når fulle sjømenn skulle gjøre fra seg så hendte det at de traff tauet de skulle dra båten med🙈 .. Det kan og stamme fra kjøring med hest og vogn. Det som fester hesten til vogna på gamle vogner/sleder heter drag. Og gikk/sto hesten litt skjevt når den bæsja så "dreit den på draget". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 23. juli 2022 #4832 Del Skrevet 23. juli 2022 36 minutter siden, applestories said: At det er mandler i krokan 😶 Samme her. Jeg trodde krokan var vanlig karamell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 23. juli 2022 #4833 Del Skrevet 23. juli 2022 KristineS skrev (5 minutter siden): Det kan og stamme fra kjøring med hest og vogn. Det som fester hesten til vogna på gamle vogner/sleder heter drag. Og gikk/sto hesten litt skjevt når den bæsja så "dreit den på draget". I følge Språkrådet er begge opphav riktige. Men den med skipene er mest spenstige 🤭 https://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/a-drite-pa-draget/ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabokjerringen Skrevet 23. juli 2022 #4834 Del Skrevet 23. juli 2022 AloeVera skrev (På 15.12.2011 den 20.59): Hæææ? Hmm... Er det ikke to forskjellige ting da. Noen land kan være under et jernteppe. Og hjerneteppe er når du skal si noe, men så kommer du ikke på det fordi det føles ut som at du har et teppe over hjernen.. Det er jo så logisk! Mulig jeg har lært nå nytt nå eller? Nope. Heter å få jernteppe også når du glemmer noe 😀 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 23. juli 2022 #4835 Del Skrevet 23. juli 2022 1 hour ago, Nabokjerringen said: Nope. Heter å få jernteppe også når du glemmer noe 😀 Men jernteppe høres så teit ut 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 23. juli 2022 #4836 Del Skrevet 23. juli 2022 Nusket skrev (1 minutt siden): Men jernteppe høres så teit ut 😂 Kan høres ut som hjernteppe også 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 23. juli 2022 #4837 Del Skrevet 23. juli 2022 Cid skrev (På 2.4.2022 den 21.20): Helt til tidlig 20 årene så trodde jeg faktisk at man fjernet mandlene slik at man skulle slutte å snorke 🙈 Jeg tok mandlene når jeg var 7 år og jeg hadde tydeligvis misforstått noe eller tatt en spøk på alvor fordi jeg gikk rundt i alle år etter det og trodde at jeg ikke kunne snorke lenger siden jeg tok mandlene, alle de gangene jeg sa til folk at jeg ikke snorker siden jeg hadde tatt mandlene 😳 Følte meg bra dum når jeg i tidlig voksen alder fant ut at det faktisk var fordi jeg ble så ofte syk, og at det er primært grunnen til at man fjerner dem jeg fikk regulering da jeg var 7 år, og trodde jeg skulle ha det for alltid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusket Skrevet 23. juli 2022 #4838 Del Skrevet 23. juli 2022 3 minutter siden, Cid said: Kan høres ut som hjernteppe også 😝 Har alltid sagt hjerneteppe, det høres jo også mer logisk ut. Teppe over hjernen (glemsk). Jernteppe gir ikke mening 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hill83 Skrevet 23. juli 2022 #4839 Del Skrevet 23. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 15.12.2011 den 13.51): Selv skjønte jeg ikke hva Tigerstaden er for noe før det gikk opp for meg at "aha, OSLO!! PGA tigeren forran OSLO S!!" Joda, jeg har vært i Oslo flere ganger enn noen av mine venner, og likevel tok det såpass lang tid, ikke turte jeg å spørre noen heller Også har jeg ikke tenkt over Ole Brum kenguruene før nå, altså Kanga and Roo, hallo, Kangaroo hehe. Jeg var litt treig med å skjønne at x kona var utro. 🤷♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 25. juli 2022 #4840 Del Skrevet 25. juli 2022 Det er så mange ting jeg ikke skjønner! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå