Gjest Belle âme Skrevet 24. desember 2015 #4301 Del Skrevet 24. desember 2015 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo forsåvidt også helt ubegripelig! Anonymkode: 2dffd...98a Det var ikkje det eg meinte, men eg trudde dei fleste visste om Kanye, Kim og North. Dei er jo meir kjent enn Justin Bieber omtrent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 25. desember 2015 #4302 Del Skrevet 25. desember 2015 Den 24.12.2015 at 16.47, AnonymBruker skrev: For å korrigere dere begge, det er ingen entydig begrunnelse for navnet. Anonymkode: 021ff...20a Men jeg har ikke påstått noe om navnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 25. desember 2015 #4303 Del Skrevet 25. desember 2015 Den 24.12.2015 at 15.28, Fireproof skrev: Har du ikkje hørt om den ungen? 😳 Den ungen er vel ein av dei mest kjente ungane i desse tider. Jeg unngår alt som omhandler sport og kjendiser, så da er det ganske mye som jeg er litt treg med å få med meg... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 29. desember 2015 #4304 Del Skrevet 29. desember 2015 Idag oppdaget jeg at det ikke lengre er artikler øverst i forumet. Har de vært borte lenge? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #4305 Del Skrevet 29. desember 2015 Jeg har aldri helt skjønt hvorfor så mange heile tiden leser elendige rosa-blogger.... Anonymkode: 2dffd...98a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #4306 Del Skrevet 29. desember 2015 Den 21. november 2015 at 18.21, Gjest Gjest_Pierce skrev: Det er verst med lion king, når den blir kald må jeg nesten knekke tennene mine for å få av en bit Takk til dere andre for gode svar *fnis* lion king er disneyfilmenn fra 1994, sjokoladen heter bare Lion Anonymkode: d3cc8...6ae 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 29. desember 2015 #4307 Del Skrevet 29. desember 2015 43 minutter siden, Kara W skrev: Idag oppdaget jeg at det ikke lengre er artikler øverst i forumet. Har de vært borte lenge? Det har gått meg hus forbi også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 29. desember 2015 #4308 Del Skrevet 29. desember 2015 53 minutter siden, Kara W skrev: Idag oppdaget jeg at det ikke lengre er artikler øverst i forumet. Har de vært borte lenge? 10 minutter siden, Frida skrev: Det har gått meg hus forbi også Det har ikke vært artikler siden den store oppdateringen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #4309 Del Skrevet 29. desember 2015 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: *fnis* lion king er disneyfilmenn fra 1994, sjokoladen heter bare Lion Anonymkode: d3cc8...6ae Haha, ser at innlegget kunne høres perverst ut nå Anonymkode: d825b...984 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #4310 Del Skrevet 29. desember 2015 Jeg trodde hele min barndom at det var andre siden av jorda jeg såg på månen Var vel rundt 10 år da jeg forstod at det ikke kunne stemme Anonymkode: 4bd30...161 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2015 #4311 Del Skrevet 29. desember 2015 Trodde da jeg var barn at svensk var en rask versjon av norsk, mens dansk var en treg versjon av norsk. Ble oppklaring i det når jeg fortalte min mor hva jeg trodde. Var vell 9 år da. Anonymkode: 43aa3...33e 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 29. desember 2015 #4312 Del Skrevet 29. desember 2015 (endret) sofie777 skrev (På 22.12.2015 den 16.34): Du ser blåner om du er et sted der du kan se langt. Da blir fjellene mørkere og mørkere jo lengre bak de er. I eventyrene snakkes det om at noen skal finne noe(n) "bak de 7 blåner". Da jeg var liten og på fjellet prøvde jeg alltid å telle blånene bakover og se om det ble 7 stk. w Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 29. desember 2015 #4313 Del Skrevet 29. desember 2015 4 minutter siden, NasseNøff skrev: Jeg trodde at Blåne i sangen er geiten. Og når Blåne (geiten) drar 24. Desember så sier Dronning Fjellrose "Blåne, den store stjernen på julenatt himmelen, vil lyse veien tilbake for deg til de 7 blåner. (....)" Jeg trodde de mente 7 blåner som i 7 måneder. At i jul i blåfjell verdenen så er det 7 måneder, ikke 12. 1. Desember når Turte først møter Blåne så sier hun "Har du hatt det fint i de syv blånedene?". Igjen, tenkte på måneder.. Det stemmer også. Geiten er oppkalt etter fjellene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #4314 Del Skrevet 30. desember 2015 Den 22.12.2015 at 16.22, fullkornspasta skrev: I går fant jeg forresten ut at det heter "pinnekjøtt" fordi man før brukte å koke kjøttet på pinne. Trodde det var fordi det er så mye bein igjen i kasserollen etter man har kokt det ... takk for oppklaringen Trodde det samme som deg frem til nå. Jeg er 21. Anonymkode: b13aa...d74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitruss Skrevet 30. desember 2015 #4315 Del Skrevet 30. desember 2015 her er et fint gullkorn fra meg. jeg så på film med samboeren min, også var det døv-tekst. (eller hva det heter) men skjønte ikke helt greia fordi de forklarte så mye som man kunne se. så jeg konkluderte med at det ikke var "døv-tekst" men tekst for blinde... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geno Skrevet 2. januar 2016 #4316 Del Skrevet 2. januar 2016 At Simpsons har blitt dubbet til norsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #4317 Del Skrevet 2. januar 2016 21 minutter siden, Geno skrev: At Simpsons har blitt dubbet til norsk Hva slags versjon av The Simpsons har du fulgt med på da ? På de greiene jeg har sett, så har det vært bare norsk tekst. Anonymkode: 2dffd...98a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geno Skrevet 2. januar 2016 #4318 Del Skrevet 2. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags versjon av The Simpsons har du fulgt med på da ? På de greiene jeg har sett, så har det vært bare norsk tekst. Anonymkode: 2dffd...98a Simpsons filmen, jeg har den på DVD og der er det norsk språk. Jeg prøvde det i stad bare for å høre hvordan det hørtes ut og det var helt latterlig og rart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 2. januar 2016 #4319 Del Skrevet 2. januar 2016 56 minutter siden, Geno skrev: Simpsons filmen, jeg har den på DVD og der er det norsk språk. Jeg prøvde det i stad bare for å høre hvordan det hørtes ut og det var helt latterlig og rart Hehe, der har de ikke sett an sitt publikum. For teorien er den at Simpsons-filmen er tegnefilm og tegnefilm er for barn og da må den dubbes så barn forstår den. Men jeg ville ikke vist filmen til barn som ikke en gang har begynt å lært engelsk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 3. januar 2016 #4320 Del Skrevet 3. januar 2016 Det er vel kanskje ikke noe jeg har vært treg med å skjønne, men ord man rett og slett ikke vet, men plutselig forstår betydelsen av. Det gjelder ordet "lommebok", eller "pocket book" på engelsk. Våre tiders lommebok minner kanskje ikke mye om bøker annet enn at det er to "permer" som kan åpnes opp (kanskje flere i noen utgaver). For noen dager siden så jeg filmen "Becoming Jane", der handlingen er lagt til 1800-tallet. Der hadde den mannlige hovedrolleinnehaveren en faktisk bok i lommen der han hadde papirer og penger osv. En slags miniversjon av den trekkspillmappen mange har/hadde til regninger. Dette tror jeg er opphavet til ordet lommebok. (Kvinnene så ikke ut til å ha dette, bare en "pouch" (oversatt med "pung") til å ha småpenger i.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå