Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det tok meg en stund å skjønne at begrepene fisk og reptil ikke gir mening fra et taksonomisk standpunkt. Det vil si, det går ikke an å definere fisk på en måte som ikke inkluderer stort sett alle andre virveldyr, og reptil på en måte som ikke inkluderer pattedyr og fugler (eller for den saks skyld, dinosaur på en måte som ikke inkluderer fugler).

Disse kategoriene er jo liksom så innarbeidet fra barndommen av (var mer enn gjennomsnittlig interessert i zoologi som barn) at å akseptere at de ikke er noe mer enn folkemunne er jammen ikke så lett. Hører andre sliter tilsvarende med begreper som padde og grønnsak, som heller ikke brukes zoologisk eller botanisk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det sånn med lungemos.

:fnise:

Det hadde søstra mi også, men nå skal det sies at retten som blir laget med lungemos der jeg kommer fra, har det ekstremt beskrivende navnet "finka". XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke skjønne hvorfor vi sang "føll og sut" hvilke dyr får barn som kalles sut? Slo meg til ro med at det sikkert var eselbarn eller noe. Helt til jeg for et par år siden forstod at det er "følg oss ut"...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne ikke skjønne hvorfor vi sang "føll og sut" hvilke dyr får barn som kalles sut? Slo meg til ro med at det sikkert var eselbarn eller noe. Helt til jeg for et par år siden forstod at det er "følg oss ut"...

Jeg trodde i mange år at det var "føll og stut" så for meg føllet og oksen som sprang over mo og myr :P

Anonymous poster hash: 33898...bd3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Verisure (husalarmer og sånt) = Very sure

:trist::sjokkert:

Anonymous poster hash: 104f3...b84
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har sett That 70's show sant? Det tok meg pinlig lang tid før jeg skjønte at når de sitter i sirkelen "the circle" så røyker de hasj.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken sang er det?

Anonymous poster hash: 1dc1a...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor Mr.Big blir kalt for nettopp det i Sex And The City 😅

-velkommen 10 år etter liksom!

Anonymous poster hash: 2434c...0f4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Hvorfor Mr.Big blir kalt for nettopp det i Sex And The City

-velkommen 10 år etter liksom!

Anonymous poster hash: 2434c...0f4

Herer han ikke Big til etternavn?! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei :P

edit: men det er ikke hans kroppsdel det blir referert til heller: The nickname "Big" refers to his status as "the next Donald Trump" and "major tycoon, major dreamboat, and majorly out of [Carrie's] league".

Endret av melly666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei han heter John James Preston. Men Big kan jo og bety at han er den store, som i den store kjærligheten osv.

Anonymous poster hash: f3f13...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Nei han heter John James Preston. Men Big kan jo og bety at han er den store, som i den store kjærligheten osv.

Jeg har alltid trudd at han het Big til etternavn jeg :skratte:

Man lærer noe nytt vær dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har sett That 70's show sant? Det tok meg pinlig lang tid før jeg skjønte at når de sitter i sirkelen "the circle" så røyker de hasj.

Gjøør de? HAHA:D

Jeg trodde biodiesel var laget av dårlige grønnsaker/frukt, og at det var derfor frukt og grønt var så dyrt..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble veldig overrasket da jeg fant ut at Dronning Elizabeth II av Storbritannia er dronning i Australia, Canada, New Zealand, Papa NY-Guinea, Jamaica, Bahamas og en hel del andre øyer i Karibien!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner en type som ikke visste at man kunne bruke den hvite korken på kaviar-tuben for å åpne den lille metall-greia på kaviar-tuben. Hver eneste gang han skulle ta i bruk en ny kaviar-tube, så skrudde han av korken på tuben og brukte en kniv eller gaffel for å lage en åpning i den lille metall-greia.

Anonymous poster hash: 9148c...1af
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her!! Da jeg var mindre skjønte jeg aldri hvorfor mine eldre søsken syns det programmet var så bra, for når de satt i sirkelen så lo de jo bare, og snakket bare om ting om ikke ga mening? Syns det var alt for tullete :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...