Gjest imperio Skrevet 30. april 2015 #3901 Del Skrevet 30. april 2015 Hvor er Bloksberg? Bor i Trondheim Du har en frisør som heter Bloksberg, og Bloksberg studentby. Og Bloksberg var også et sted på Øya før i tiden. Alltid trudd at "Bloksberg" var oppfunnet, men det er faktisk et sted som en gang ble kalt Bloksted, også har du jo som sagt frisøren (det skiltet jeg så) og Bloksberg studentby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #3902 Del Skrevet 30. april 2015 Fantastisk tråd Vi får holde den i live litt lenger. Hadde en yndlingssang da jeg var liten, om nissene og dvergene som bygde inne i berget (Steinbrytervisa). Jeg trodde sangen handlet om at nissene lagde tunneler som de sprengte ut med krutt, og så for meg små søte skikkelser med toppluer og trillebår. Og så sang jeg sangen for meg selv, i fjor en gang, og plutselig slo det meg at det slett ikke var det den handlet om! Neida, her er det en gjeng mennesker som ikke liker nissene og dvergene inne i berget, så mens de synger en munter sang, sprenger de fjellet i fillebiter for å bli kvitt dem... Slett ikke hyggelig i det hele tatt! Det var ikke det at jeg misforstd ordene da jeg var liten, jeg bare reflekterte aldri over det faktiske innholdet i sangen. Og nå er den ødelagt for alltid... Den går forøvrig slik: Nisser og dverge bygger i berge men vi skal mine dem alle herut. Ti mens vi synger, muntre i klynger, sprenger vi berget i lufta med krutt. Bahahah! Takk for den! Anonymous poster hash: 55a0b...99c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 30. april 2015 #3903 Del Skrevet 30. april 2015 Jeg likte så godt "Jeg er havren" sangen når jeg var barn, og av en eller annen grunn så så jeg alltid for meg at den handlet om en hest som het Havren og hadde dumbjeller... Var ikke før jeg begynte å synge på den her i vinter i lag med broren min (jeg er 26 forresten) at det gitt brått og brutalt opp for meg at den slettes ikke handler om en hest, men om havre.. Og med det hakeslepp uttrykket jeg fikk, så vil jeg tro min bror aldri lar meg glemme hvor lenge jeg gikk rundt å tok feil heller... Anonymous poster hash: 33898...bd3 Jeg skjønte aldri noe av den sangen som barn, men i voksen alder husker jeg bare den "feile" versjonen; Jeg er havren, hvilket nek er du Jeg er ingen hest, jeg er en gnu ... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 1. mai 2015 #3904 Del Skrevet 1. mai 2015 Jeg skjønte aldri noe av den sangen som barn, men i voksen alder husker jeg bare den "feile" versjonen; Jeg er havren, hvilket nek er du Jeg er ingen hest, jeg er en gnu ... Den var fantastisk! Tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 1. mai 2015 #3905 Del Skrevet 1. mai 2015 Du har en frisør som heter Bloksberg, og Bloksberg studentby. Og Bloksberg var også et sted på Øya før i tiden. Alltid trudd at "Bloksberg" var oppfunnet, men det er faktisk et sted som en gang ble kalt Bloksted, også har du jo som sagt frisøren (det skiltet jeg så) og Bloksberg studentby. Nå måtte jeg virkelig le av meg selv, Bloksberg frisøsalong, der har jeg vært stamkunde i mange år nå. Men jeg ante ikke at det var et sted som het det, jeg trodde de bare hadde valgt det navnet, funnet på det selv! Lærer mye her på KG! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruHudson Skrevet 1. mai 2015 #3906 Del Skrevet 1. mai 2015 Dubai ligger ikke i Afrika, dere! Det har jeg trodd i alle år 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 1. mai 2015 #3907 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) Dubai ligger ikke i Afrika, dere! Det har jeg trodd i alle år Det ligger ikke så veldig langt i fra Afrika da, til ditt forsvar Endret 1. mai 2015 av Minya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imperio Skrevet 1. mai 2015 #3908 Del Skrevet 1. mai 2015 Nå måtte jeg virkelig le av meg selv, Bloksberg frisøsalong, der har jeg vært stamkunde i mange år nå. Men jeg ante ikke at det var et sted som het det, jeg trodde de bare hadde valgt det navnet, funnet på det selv! Lærer mye her på KG! Samme her, trudde Bloksberg var funnet opp, og at det ikke var noe som het Bloksberg Mamma brukte det ganske mye da jeg var yngre. Hormonell tenåring som roper "jeg vil ikke bo her lengre, jeg flytter", så svarte mamma alltid "Ja så flytt til Bloksberg da!". Brukte det også som en "trussel" da vi barna var yngre og umulig, "om dere ikke slutter å maser så sender jeg dere til Bloksberg". Aldri tenkt tanken at Bloksberg kunne være ekte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleklart Skrevet 4. mai 2015 #3909 Del Skrevet 4. mai 2015 Apropo plasser man kan dra til når andne var sur. Trodde Helgoland var en fiktiv plass helt til jeg begynte med tysk på skolen og vi skulle lære oss litt tysk geografi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julie90 Skrevet 4. mai 2015 #3910 Del Skrevet 4. mai 2015 Jeg har nettopp lært at det heter prestasjonsangst, og ikke presentasjonsangst 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #3911 Del Skrevet 4. mai 2015 Jeg har nettopp lært at det heter prestasjonsangst, og ikke presentasjonsangst Hva om en har angst for presentasjoner? Anonymous poster hash: f9816...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julie90 Skrevet 4. mai 2015 #3912 Del Skrevet 4. mai 2015 Hva om en har angst for presentasjoner?Anonymous poster hash: f9816...e1e Det var jo litt det jeg tenkte på da Angst for å presentere f.eks. et foredrag. Så jeg tenkte det var logisk at det var det som var ordet. Men det er tydeligvis ikke et ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saxofon Skrevet 4. mai 2015 #3913 Del Skrevet 4. mai 2015 Jeg prøvde å oversette Kurt Nilsen sin sang "Sue me" når jeg var mindre. Jeg sang "sug meg, hvis du vil det" til min kjære Farmor. Jeg fatter den dag i dag hvorfor jeg fikk så med kjeft. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 4. mai 2015 #3914 Del Skrevet 4. mai 2015 Det var jo litt det jeg tenkte på da Angst for å presentere f.eks. et foredrag. Så jeg tenkte det var logisk at det var det som var ordet. Men det er tydeligvis ikke et ord Jo, det er et ord. Man kan faktisk få behandlig for det! Men det er nok mest brukt som forvanskning av "prestasjonsangst". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #3915 Del Skrevet 9. mai 2015 Det er vel fler som har skrevet det her, men at Rose i Titanic ikke var ekte. Det var jo det beste med hele filmen! Sluttet å spise leverpostei etter jeg leste på innholdsfortegnelsen at det var lever i det. Litt treig.Anonymous poster hash: 475e5...5e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 9. mai 2015 #3916 Del Skrevet 9. mai 2015 Sluttet å spise leverpostei etter jeg leste på innholdsfortegnelsen at det var lever i det. Litt treig.Anonymous poster hash: 475e5...5e9 Det samme gjorde jeg. Går greit nå, men det var et par år hvor jeg ikke klarte tanken på leverpostei :-p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 9. mai 2015 #3917 Del Skrevet 9. mai 2015 Sluttet å spise leverpostei etter jeg leste på innholdsfortegnelsen at det var lever i det. Litt treig.Anonymous poster hash: 475e5...5e9 Det samme gjorde jeg. Går greit nå, men det var et par år hvor jeg ikke klarte tanken på leverpostei :-p Høhø. SÅ teite dere var da. Eh... Jeg hadde det sånn med lungemos. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #3918 Del Skrevet 18. mai 2015 lungemos.. what? vent litt.. WHAT??? Anonymous poster hash: 8c49e...728 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eiss Skrevet 18. mai 2015 #3919 Del Skrevet 18. mai 2015 Vel, mye er relativt. Jeg er ikke en gammel krok, så vet ikke om jeg har vært treig med noe som helst enda, men.. Jeg trodde det helt veledighet helt til ganske nylig. Veldedighet høres usannsynlig teit ut. Jeg trodde også lenge at Finland var i skandinavia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eiss Skrevet 18. mai 2015 #3920 Del Skrevet 18. mai 2015 Jeg lærte også nylig at Spekkhoggere er delfiner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå