fullkornspasta Skrevet 22. desember 2015 #4281 Del Skrevet 22. desember 2015 I helga snakka jeg med typen om en skuespiller, og jeg sier at han ser ut som "en hardbanka kriminell". Da begynte typen å le "ja, han ser helt mørkbanka ut!". Heter altså hardbarket som i barken på treet, som at man har mye polstring og tåler en del I går fant jeg forresten ut at det heter "pinnekjøtt" fordi man før brukte å koke kjøttet på pinne. Trodde det var fordi det er så mye bein igjen i kasserollen etter man har kokt det 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 22. desember 2015 #4282 Del Skrevet 22. desember 2015 19 minutter siden, Roseh skrev: nei leste feil haha. Så det er kom jente, kom gutt de synger. Men fortsatt skjønner jeg ikke hva blåne er. Du ser blåner om du er et sted der du kan se langt. Da blir fjellene mørkere og mørkere jo lengre bak de er. I eventyrene snakkes det om at noen skal finne noe(n) "bak de 7 blåner". Da jeg var liten og på fjellet prøvde jeg alltid å telle blånene bakover og se om det ble 7 stk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #4283 Del Skrevet 22. desember 2015 1 time siden, Roseh skrev: nei leste feil haha. Så det er kom jente, kom gutt de synger. Men fortsatt skjønner jeg ikke hva blåne er. Blåne er geita til hun ene jenta, hovedpersonen. Anonymkode: e37e4...6b5 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #4284 Del Skrevet 22. desember 2015 Jeg har trodd i hele mitt liv (25år) at dompap var en "omvendt" trekkfugl, altså at den trakk sørover om sommeren og bare var her om vinteren. Der tok jeg feil gitt Anonymkode: e9d11...0c0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballflue Skrevet 22. desember 2015 #4285 Del Skrevet 22. desember 2015 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Da jeg var i tenårene fant jeg ut at det var lever i leverpostein. Spiste ikke leverpostei på over 10 år 😜 Anonymkode: 79097...755 Samme her. Men nå trodde jeg det het leppostei i ganske mange år og da jeg tror ikke jeg har spist det siden jeg fant ut at det het leverpostei 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 22. desember 2015 #4286 Del Skrevet 22. desember 2015 7 timer siden, fullkornspasta skrev: I går fant jeg forresten ut at det heter "pinnekjøtt" fordi man før brukte å koke kjøttet på pinne. Trodde det var fordi det er så mye bein igjen i kasserollen etter man har kokt det Bare for å oppklare resten for deg, siden du er så godt i gang. 1. Pinnekjøtt kokes ikke. Det dampes og det er derfor man har pinner i bunnen. 2. Det skal fortsatt være pinner i bunnen. Noen bare bytter det ut med en vanlig damprist fordi det er enklere. >< 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fullkornspasta Skrevet 22. desember 2015 #4287 Del Skrevet 22. desember 2015 8 minutter siden, Singha skrev: Bare for å oppklare resten for deg, siden du er så godt i gang. 1. Pinnekjøtt kokes ikke. Det dampes og det er derfor man har pinner i bunnen. 2. Det skal fortsatt være pinner i bunnen. Noen bare bytter det ut med en vanlig damprist fordi det er enklere. >< Ja, altså, jeg mente skjelettet til dyret. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 22. desember 2015 #4288 Del Skrevet 22. desember 2015 5 minutter siden, fullkornspasta skrev: Ja, altså, jeg mente skjelettet til dyret. Det skjønte jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #4289 Del Skrevet 23. desember 2015 Jeg har alltid trodd at "klar som et egg" betydde at man var like klar som et egg ved eggløsning til å bli befruktet. Trodde også at storM-senteret het stor M-senteret inntil nå nylig. Det virker jo logisk når M-en er stor! Anonymkode: cd348...7c2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 23. desember 2015 #4290 Del Skrevet 23. desember 2015 16 timer siden, fullkornspasta skrev: I går fant jeg forresten ut at det heter "pinnekjøtt" fordi man før brukte å koke kjøttet på pinne. Trodde det var fordi det er så mye bein igjen i kasserollen etter man har kokt det Tenkte jeg skulle skrive det samme, men jeg fant det ut for fleeeeere dager siden Jeg oppdaget da jeg så pinnekjøtt-pinner i butikken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 23. desember 2015 #4291 Del Skrevet 23. desember 2015 At North West heiter West fordi faren heiter Kanye West. Trudde det var eit mellomnamn 😂 Det innsåg eg først når nummer 2 heiter Saint West. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 23. desember 2015 #4292 Del Skrevet 23. desember 2015 Den 15 December 2011 at 16.34, AnonymBruker skrev: I geografitimene? Har du ikke fulgt med i det hele tatt, jente? :gjeiper: Men hvorfor anta at det er en jente? Min bror sin kompis skjønte først at Brasil lå i Sør-Amerika, ikke i Afrika, da han var ca 28. Og dette er en fyr som følger mye med på fotball (det var under en VM-diskusjon kunnskapshullet kom for en dag) 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #4293 Del Skrevet 23. desember 2015 Den 21 December 2015 at 17.42, AnonymBruker skrev: Hvor i all verden er du fra? Ribbe er ribbe og pinnekjøtt er pinnekjøtt - også på vestlandet. Anonymkode: 080e8...faa Mine foreldre og deres slekter sier både ribbe og pinnekjøtt om saueeieren på julaften, de kommer fra ulike steder på Vestlandet (Hordaland og Sogn og Fjordane), og min mor er odelsjente på sauegård. Sa selv ribbe til jeg flyttet øst og østlendinger trodde jeg snakket om gris. Eller svin som de vel helst kaller det. Og da blir det pinnekjøtt som brukes. Men saueribbe er vel så mye ribbe som svineribbe. Anonymkode: 85d94...b29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 23. desember 2015 #4294 Del Skrevet 23. desember 2015 14 timer siden, Fireproof skrev: At North West heiter West fordi faren heiter Kanye West. Trudde det var eit mellomnamn 😂 Det innsåg eg først når nummer 2 heiter Saint West. Heter ikke den ungen North East West også da bare sånn for å være helt sikker? Eller er det noe jeg har drømt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 24. desember 2015 #4295 Del Skrevet 24. desember 2015 1 time siden, Minya skrev: Heter ikke den ungen North East West også da bare sånn for å være helt sikker? Eller er det noe jeg har drømt? Det har du bare drømt😉 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 24. desember 2015 #4296 Del Skrevet 24. desember 2015 Den 23.12.2015 at 9.17, Fireproof skrev: At North West heiter West fordi faren heiter Kanye West. Trudde det var eit mellomnamn 😂 Det innsåg eg først når nummer 2 heiter Saint West. Finnes det seriøst noen som har kalt ungen sin for North West 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SRC Skrevet 24. desember 2015 #4297 Del Skrevet 24. desember 2015 Den 2.12.2015 at 20.14, SunnivaOslo skrev: bae =baby....tror det var smh istedenfor sml jeg mente når jeg tenker meg om☺ smh = shaking my head eller evt smdh = shaking my damn head 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 24. desember 2015 #4298 Del Skrevet 24. desember 2015 5 timer siden, Kara W skrev: Finnes det seriøst noen som har kalt ungen sin for North West Har du ikkje hørt om den ungen? 😳 Den ungen er vel ein av dei mest kjente ungane i desse tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #4299 Del Skrevet 24. desember 2015 59 minutter siden, Fireproof skrev: Har du ikkje hørt om den ungen? 😳 Den ungen er vel ein av dei mest kjente ungane i desse tider. Dette er jo forsåvidt også helt ubegripelig! Anonymkode: 2dffd...98a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #4300 Del Skrevet 24. desember 2015 Den 22.12.2015 at 23.37, Singha skrev: Bare for å oppklare resten for deg, siden du er så godt i gang. 1. Pinnekjøtt kokes ikke. Det dampes og det er derfor man har pinner i bunnen. 2. Det skal fortsatt være pinner i bunnen. Noen bare bytter det ut med en vanlig damprist fordi det er enklere. >< For å korrigere dere begge, det er ingen entydig begrunnelse for navnet. Anonymkode: 021ff...20a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå