Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest badeand1

Jeg trodde faktisk at Australia var en verdensdel helt fram til nylig :fnise:

Jeg trodde ikke Australia var et land engang for litt sia. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først IDAG så jeg at Telenor-logoen også er en "T". Den ble lansert i 2006 eller noe...

Er det en T... jeg ser det bare som en "propell". Trodde det var en ren logo - et symbol. De bruker den jo også internasjonalt - når de bruker andre navn enn Telenor.

Klippet fra en pressemelding:

Den nye logoen er ikke bare testet i Norge og Norden, men i mange land.

Selskapet legger ikke skjul på at de ønsker en sterk internasjonal profilering og tror den nye husstilen vil gi dem mer internasjonal oppmerksomhet.

- Vi har brukt en del ressurser på å sjekke ut om denne logoen fungerer i flere land vi er representert i og kan tenke oss å bruke denne profileringen, sier Engebrigtsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PinkLeaf

Kilo er 1000, altså 1 kilo er 1000 gram. K = 1000 :)

En k kan også være en kilometer, altså 1000 meter.

Milli 0,1

Centi1

Desi 10

Hekto 100

Kilo 1000

Endret av PinkLeaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart lærere lærer feil :P

Det het Australia tidligere, men det er vel ihvertfall tjue år siden navnet ble endret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mange årene siden jeg fant ut at uttrykket galimatias ikke har opphav fra en eller annen gæren fyr med kallenavn Gale-Mathias.

Lærte det NÅ, av innlegget ditt jeg. Alle rundt meg har alltid sagt GalE-Matias, ingen som har uttalt det gal-i-matias. Jaja, man lærer så lenge man lever! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEG VIL VITE HVORFOR DET HETER FLISEKLEMMER!!! :grine:

her kaller vi det bare for lus - evt hårlus. hvorfor og hvor det kommer fra aner jeg ikke men. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

her kaller vi det bare for lus - evt hårlus. hvorfor og hvor det kommer fra aner jeg ikke men. :gjeiper:

Kaller dere hårspenner for lus og hårlus? oO

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det heter fliseklemmer fordi man bruker dem til å holde hårflisene der de skal være... man klemmer dem på plass.... kanskje :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter det ikke fliseklemme fordi de er så tynne da? Det er nå alltid det jeg har tenkt, at navnet skal uttrykke at spennen er liten som en flis og derfor kan skjules i håret...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...