Gå til innhold

Hvilke matvarer må dere ha i huset

Gjest en mann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er skeptisk ... :glare:

Eg føler at du kan stelle istand et juleselskap for oss andre i denne tråden. Føler meg ganske sikker på at det hadde vært sykt god mat du hadde servert! (Ikke ironi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er så lett å vite hvordan støtte og berolige uten at hun føler jeg bagatelliserer og "ikke skjønner henne", og hvordan trå til uten å bli helt tøffel og handle ALT man egentlig ikke behøver for å ha det helt fint...Det må kunne gå an å bremse LITT, så det er igjen penger i januar..

Ikke lett, dette her.

Nei det er virkelig ikke lett. Synes absolutt at du skal prate med henne og få frem din mening, så kan dere prøve å bli enige et sted på midten. Å bremse litt er absolutt en fin ting, det jobber jeg med selv! Med varierende hell ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg føler at du kan stelle istand et juleselskap for oss andre i denne tråden. Føler meg ganske sikker på at det hadde vært sykt god mat du hadde servert! (Ikke ironi).

Ja! :fnise: Eller ... ehhh! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

??

Har jeg gjort/sagt noe feil/missa på noe?

(Og hva er "Hornsalt"?)

Nei nei - bare en tullekommentar til at Piffikrydderet kan brukes til alt, men ser den kom litt sent :fnise:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker

Nei nei - bare en tullekommentar til at Piffikrydderet kan brukes til alt, men ser den kom litt sent :fnise:

Ah, ok.. Ble litt engstelig et øyeblikk. :sjenert:

Joda, jeg skal prøve å ta det opp, men det er lizm HUN som har regien på norske juletradisjoner. :sjenert:

Var det opp til meg ville det ikke kommet en eneste skinke, sossis-pølse eller syltebit over dørstokken, men jeg bøyer meg for hennes skyld den dagen de aktuelle gjestene kommer.

(Og hva ER "Hornsalt"?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ok.. Ble litt engstelig et øyeblikk. :sjenert:

Joda, jeg skal prøve å ta det opp, men det er lizm HUN som har regien på norske juletradisjoner. :sjenert:

Var det opp til meg ville det ikke kommet en eneste skinke, sossis-pølse eller syltebit over dørstokken, men jeg bøyer meg for hennes skyld den dagen de aktuelle gjestene kommer.

(Og hva ER "Hornsalt"?)

Fra IKKEpedia

Hornsalt

Hornsalt er en type salt, som også blir brukt som dop. Hornsalt kan ikke utvinnes av sjøvann slik vanlig salt kan, men må utvinnes av saltvann fra Hornindalsvatnet.

Hornsaltbruk kan gi farlige ettervirkninger som, omgangssyke, oppkast, gul urin, blå urin osv. Sven O. Høiby var en av disse hornsaltbrukerne.

I tidligere tider ble hornsalt også brukt som tilsetningsmiddel i vannet ved klesvask av klærne til gifte menn. Den særegne lukta skulle holde mannens elskerinner unna.

PS:Denne artikkelen må tas med en klype salt

Det skikkelige derimot

Hjortetakksalt eller hornsalt (kjemisk navn: ammoniumhydrogenkarbonat NH4HCO3) er et tilsetningsstoff i bakverk, som tilfører bakverket sprøhet og derfor anvendes i kjeks, pepperkaker m.m. Det brukes også som hevemiddel.

Endret av Pixtive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaha..Jeg kan altså ikke klare å finne det i butikken, og da får man ikke bakt "Bergenske kakemenn".

Spør de som jobber der, regner nesten med de har det. I alle fall i litt større butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise:

Det pleier da å stå sammen med bakepulver og den slags i de fleste butikker tror jeg? :klo:

Stemmer det. :jepp: Liten gul plastboks (noe ala krydderboks) med svart skrift på om designet ikke har skiftet seg iløpet av noen år...

Edit: Rumle beat me to it...

Endret av Pixtive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...