Gå til innhold

Hvilke matvarer må dere ha i huset

Gjest en mann

Anbefalte innlegg

Og jeg må si: Duverden.Hvordan klarer damer å ha alt det der i huet til enhver tid? :klo:

Jeg blir i alle fall stresset av å ikke planlegge det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PseudonymBruker

Jeg blir i alle fall stresset av å ikke planlegge det! :fnise:

Ok.

Kan jo se for meg at damer kan få litt angst, som trenger så mye rammer, og ikke kan ta det litt mer som det kommer seg.

Det betyr vel ikke så mye at man ikke har angsjos, når man har annet pålegg?

Det er vel bare å finne litt kaker når man har kjøpt, uten å behøve å huske hvem som skal få hva?

Middag planlegger jeg, for det lager jeg og da er det greit å ha alle ingredisenser og at det er ferskt.

Men det med å detaljplanlegge for brødmåltider og kaffeslabberas? Hmm..

Og jeg ble faktisk veldig lei meg da hun begynte å gråte pga det med kortene...

Folk får dem jo. Det er ikke katastrofe.

Men hun gråt og var lei seg og sa at "Jo det er det. Iallefall med pakken. Nå får de den ikke til julaften."

Det gikk nesten ikke å få henne blid igjen.:tristbla:

Jeg har jo skjønt at det med jul er noe stress, så dette ble kanskje min klagetråd?

Jeg vil bare ikke være i en tilstand av panikk bare pga at folk skal "kose seg" i en hektisk uke..

Om det er forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fryktelig enkel i jula. Nå skal vi riktignok ikke ha noen selskaper selv. Det eneste jeg MÅ ha er:

- grovbrød

- jordbærsyltetøy

- servelatpølse

- ferske smultringer

- pepsi max

Likevel storkoser jeg meg med jul og alt det medfører. Jeg liker ikke nøtter, frukt, dadler, grøt, julekaker, konfekt, krem, julepålegg og slike ting som alle andre spiser til jul. Jeg bare lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker

Men det var til hjelp å lese at det er de samme tingene som går igjen på folks handlelister, som jeg har fått beskjed å skaffe. :takke:

Henta hjem en kasse med varer fra butikken i dag.

Kasse. Ikke poser.

Såklart mangla det ting hun fant ut at jeg må dra tilbake og handle i morgen.

Scotch tape, feks.

Har slutta å spørre hva det skal brukes til.Hun vet det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Kan jo se for meg at damer kan få litt angst, som trenger så mye rammer, og ikke kan ta det litt mer som det kommer seg.

Det betyr vel ikke så mye at man ikke har angsjos, når man har annet pålegg?

Det er vel bare å finne litt kaker når man har kjøpt, uten å behøve å huske hvem som skal få hva?

Middag planlegger jeg, for det lager jeg og da er det greit å ha alle ingredisenser og at det er ferskt.

Men det med å detaljplanlegge for brødmåltider og kaffeslabberas? Hmm..

Og jeg ble faktisk veldig lei meg da hun begynte å gråte pga det med kortene...

Folk får dem jo. Det er ikke katastrofe.

Men hun gråt og var lei seg og sa at "Jo det er det. Iallefall med pakken. Nå får de den ikke til julaften."

Det gikk nesten ikke å få henne blid igjen.:tristbla:

Jeg har jo skjønt at det med jul er noe stress, så dette ble kanskje min klagetråd?

Jeg vil bare ikke være i en tilstand av panikk bare pga at folk skal "kose seg" i en hektisk uke..

Om det er forståelig.

Jeg forstår godt at du ble lei deg når hun ble så lei seg. Jeg kan også godt forstå hvordan det er å bli så stresset at man begynner å gråte av ting som kanskje ikke er akkurat like dramatisk når man får tenkt seg om. Når jeg stresser veldig med noe, kan jeg lett begynne gråte for en liten ting - og da er det ikke nødvendigvis akkurat det jeg gråter over, men den lille tingen er kanskje dråpen som får begeret til å renne over.

Men, her er vi jo alle forskjellige. Noen er vel bare mer emosjonelle enn andre :)

Er forøvrig enig i det du skriver om at man skal kose seg i julen og ikke stresse for mye. Det er nok en fin balansegang, kan forestille meg at kjæresten din kanskje ser på stresset rundt å ha alt i orden som litt av kosen med julen også, det gjør i grunnen jeg i alle fall :) Men det kan absolutt bli for mye, så det beste er vel om dere blir enige om noe dere begge kan være fornøyd med? :)

Håper dere får en fin jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cola og riskrem så er man i boks. Om man i tillegg hadde hatt pinnekjøtt til middag hadde det vært gull!

Edit: Med mer enn nok kålrabistappe!

Endret av Pixtive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cola og riskrem så er man i boks. Om man i tillegg hadde hatt pinnekjøtt til middag hadde det vært gull!

Seriøst? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker

Jeg forstår godt at du ble lei deg når hun ble så lei seg. Jeg kan også godt forstå hvordan det er å bli så stresset at man begynner å gråte av ting som kanskje ikke er akkurat like dramatisk når man får tenkt seg om. Når jeg stresser veldig med noe, kan jeg lett begynne gråte for en liten ting - og da er det ikke nødvendigvis akkurat det jeg gråter over, men den lille tingen er kanskje dråpen som får begeret til å renne over.

Men, her er vi jo alle forskjellige. Noen er vel bare mer emosjonelle enn andre :)

Er forøvrig enig i det du skriver om at man skal kose seg i julen og ikke stresse for mye. Det er nok en fin balansegang, kan forestille meg at kjæresten din kanskje ser på stresset rundt å ha alt i orden som litt av kosen med julen også, det gjør i grunnen jeg i alle fall :) Men det kan absolutt bli for mye, så det beste er vel om dere blir enige om noe dere begge kan være fornøyd med? :)

Håper dere får en fin jul! :)

Jeg tror nettopp det var det det var.

Og det var da det gikk opp for meg nøyaktig hvor stresset hun har blitt... :tristbla:

For henne er det første gang hun inviterer folk til oss, som samboere i vår leilighet, i julen.

Så hun vil ha alt perfekt og ikke mangle noe som kan ødlegge stemmningen.

Men jeg syns hun prøver alt for hardt, og mer enn det som trenges.

Syns ikke det er så lett å vite hvordan støtte og berolige uten at hun føler jeg bagatelliserer og "ikke skjønner henne", og hvordan trå til uten å bli helt tøffel og handle ALT man egentlig ikke behøver for å ha det helt fint...Det må kunne gå an å bremse LITT, så det er igjen penger i januar..

Ikke lett, dette her.

Ønsker dere en fin jul, også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PseudonymBruker

Men man kan visstnok ha det mer enn tradisjonellt nok med en Grandis i stedenfor. :fnise:

Og noen pepperkaker og klementiner.

Da tror jeg det er jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? :fnise:

Jada, er ikke så kresen i matveien eg. :fnise:

Edit: Kan gjerne legge til eggerøre og laks til frokost da vel og merke :jepp:

Endret av Pixtive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

grillkrydder

Haha beste! :skratte:

Da begynner det å bli avansert, igjen. ;)

Handler ikke om å ha det mest avanserte. Tenker at julen handler om å ha det kjekt ilag med de en er glad i og en trenger ikke kjøpe ditt og datt for å ha det kjekt, men pinnekjøtt er kanskje det beste eg vet om vel og merke :gjeiper:

Endret av Pixtive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PseudonymBruker

Handler ikke om å ha det mest avanserte. Tenker at julen handler om å ha det kjekt ilag med de en er glad i og en trenger ikke kjøpe ditt og datt for å ha det kjekt, men pinnekjøtt er kanskje det beste eg vet om vel og merke :gjeiper:

Jo, man må bare legge det i vann lenge nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: synes det var litt i minste laget, men ok, hvis du er fornøyd med det så er jo det bra! :jepp:

Tar gjerne mer altså, men for å gjøre meg glad trenger du ikke å stelle istand så stort såfremt eg får et smil av deg vil eg alltid være glad :rodmer:

Edit: Og joda, kommer fra vestlandet så har alltid hatt flere pinnekjøttmiddager hver juletid så faren min er dyktig på vanningen :fnise:

Endret av Pixtive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...