Gå til innhold

Hvor mye har du brukt/skal du bruke på julegaver i år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til deg som er ferdig med julegavene: Hvor mye penger ble det totalt?

Til deg som ikke er ferdig: Hvor mye antar du at du skal bruke på julegaver?

Jeg har brukt drøye 1500,- Er student og gir kun til de nærmeste; mamma, søstrene mine, kjæresten og småting til dyrene mine. Har "heldigvis" ikke mange venninner og venner å gi til, og resten av familien kjøper mamma til på vegne av oss alle (feks søskenbarn, besteforeldre osv).

Skal kjøpe litt til til kjæresten, men lander på under 2000,-

Hva syns du er mye å bruke på julegaver? Hva er normalt? Hva er mye?

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 500 tipper jeg. Skal lage resten av julegavene så blir noen hundrelapper til. Pleier ikke bruke så mye penger, pleier el å bruke runde 1 000 til 1 500 kr. Men har kjøpt videokamera til samboeren og med veske i tillegg kom det på 3 500 kr :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 2500.

Brukt mest på sønnen min, 500 til han, resten er spredt på 2 søstre, 3 tantebarn, 2 svogere, foreldre, 4 venner og kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted mellom 500 og 1000 kr. Dette er uvanlig lite for meg, men økonomien tåler faktisk helst ikke en eneste julegave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mye.... i år igjen...

Men i år har det vært litt ekstremt, fordi vi har litt ekstra å rutte med, av diverse årsaker. Barna (og svigersønn) har fått gaver til ca 1500,- hver,mannen min får gave til 2000,-. Til tantebarn og våre søsken blir det ca 250,- på hver.

Så da ender jeg vel opp på en rundt 9000,- i år, tenker jeg. Normalen er nok mer rundt halvparten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Urgh, har ikke begynt ennå, men antar at det blir like unødvendig dyrt som alle andre år... :P Regner med en 3-4000, dessverre. Er så "heldig" at både jeg og min kjæreh ar store familier, så da blir det gjerne sånn. D: Urgh... Tøysejul xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000 kr. Gir til Mamma, pappa, stefar, bror, mormor, bestefar, farmor, farfar, samboer og et par venninner. Så det er ikke så mange kr per person :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det 6500,-... og da har jeg ikke tatt med gaven til mannen.

Dette er da hele familien min og mannen sin + noen venninnegaver. De dyreste gavene er jo til ungen og til foreldrene våre. Men utrolig hvordan mange bekker små blir en stor å... Føler ikke at jeg kjøper så råflotte gaver, ligger på ca 250,- med noen unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Ca 1500. Jeg har en liten familie og går på vgs, så har bare 1000 kr i måneden som skal gå til sånne ting, så har ikke råd til å kjøpe dyrere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt 2000 kroner og er strålende fornøyd med alle gavene jeg har fått tak i. Vanligvis har jeg hatt bedre økonomi og brukt en del mer (hvertfall dobbelt så mye), men nå ble det sånn i år. Verste av alt er at jeg er mer fornøyd i år enn jeg har vært tidligere med gavene. Antageligvis fordi jeg har måttet tenke nøye gjennom hva jeg kunne kjøpe, så det er personlige fine gaver :) Gleder meg til at alle skal åpne opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havner etter alle solemerker på omtrent 10 000 (tilsammen fra mannen og meg, også medregnet gavene til hverandre). Har brukt 7000 til nå og det gjenstår fremdeles en hel del gaver.

På tross av at vi har kuttet ned på antall vennegaver, har vi mange å kjøpe til.

Det skal sies at vi har kjøpt/planlagt (men ikke kjøpt ennå) litt kostbare gaver til hverandre og til foreldrene våre dette året, slik at summene til oss selv + nærmeste familie utgjør omtrent 7000 kroner alene.

Foruten disse har vi, etter hva jeg kommer på i farten, 17 personer som får gave, så gjennomsnittsprisen per gave ellers ligger under 200 kroner. Dette gjelder søsken (som får litt mer enn dette snittet), fadderbarn, noen gamle slektninger som vi har nært forhold til, noen venner, noen venners barn (fadderbarnas søsken + enkelte andre som vi tilbringer mye tid med og som er naturlig å gi til).

Det går mye penger til julegaver, men vi liker å gi gaver, er i en situasjon der vi har råd til det, og har i alle fall til en viss grad fordelt kjøpene ut over lengre tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år bruker jeg 2500-3000 kr. Det er gaver til kjæresten, mine foreldre, bror og farmor. Kjærestens mamma får hjemmestrikka sokker av garn jeg hadde fra før, så den anser jeg som "gratis" i julegaveregnskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg holder gaven til mannen utenfor, er vi oppe i rundt 2500. Økonomien er litt presset i år, men vi pleier ikke vanligvis å legge oss så veldig mye høyere enn det uansett. Til familien har vi holdt oss til samme beløp som alltid, mens venner får en liten ting pluss noe hjemmelaget.

I år har jeg vært tidlig ute og har fått tak i mange gaver jeg vet at vil bli satt stor pris på, selv om de kanskje har vært på tilbud da jeg kjøpte dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror jeg har brukt ca 5000, kjapt regnet i hodet. Men begynte allerede i slutten av september for at det ikke skulle bli så mye på en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 10 000, pluss det mannen har kjøpt for (ca. 1800) I tillegg har jeg handlet for ca. 3000,- til som ikke har klaffet når julegave til den personen det egentlig var tenkt til, men som enten blir delt opp og gitt til noen andre, eller spart til en annen anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...