Gå til innhold

Amazecell Trivia - Lureri!


Isis_

Anbefalte innlegg

Håper dette er rette plassen å ta opp dette emnet.

Jeg var så uheldig å trykke ved et uhell på en reklame som dukket opp på et mobilspill som krever nettilgang. Jeg holder meg alltid unna slike "lettjente penger"-spill.

Dette førte til at jeg umiddelbart fikk 4 sms på rappen (i løpet av 30 sekunder!) der det sto at jeg nå var med i et triviaspill der jeg kunne vinne ditt og datt for KUN 180 kr i uken!

For å avslutte måtte jeg sende STOPP tilbake. Dette gjorde jeg fort som svint (altså i løpet av det halvminuttet smsene tikket inn), men fikk enda en sms etter at jeg hadde sendt inn STOPP-meldingen.

Nå ser jeg at jeg har blitt fakturert 180 kr på telefonregningen min og jeg er rett og slett forbannet!!

Jeg tror dessverre ikke jeg kan klage eller gjøre noe med det, noen som vet?

Uansett, pass på! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Jeg opplevde nøyaktig det samme natt til 5. januar i år.

Jeg har skrevet epost til firmaet og sagt hva jeg mente om slikt lureri. Da fikk jeg til svar at de hadde registrert at jeg hadde vært inne på deres nettside og bekreftet med en kode etter at jeg mottok den første sms.

Videre påstår de at det var først etter at jeg på denne måten takket ja, at de sendte resten av meldingene (de til 90 kr stk).

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har bekreftet noe som helst med en kode, men internettloggen på telefonen min er av en eller annen grunn slettet før 1. februar.

Det som er litt dumt er at jeg ikke husker denne enkelthendelsen; jeg ligger ofte og spiller på telefonen før jeg sovner, og mange av spillene har disse pop-up reklamene som man ignorerer lett.

Er skikkelig irritert på disse folka, og kommer ikke til å la dem være i fred før jeg har fått kjeftet litt til. Om jeg får pengene refundert, er selvfølgelig en helt annen sak..

Dette firmaet har fått en del oppmerksomhet før, rundt akkurat dette med sms-lureri.

Her er en sak i aftenposten fra 2009: http://old.aftenposten.no/pengenedine/article2925103.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde nøyaktig det samme natt til 5. januar i år.

Jeg har skrevet epost til firmaet og sagt hva jeg mente om slikt lureri. Da fikk jeg til svar at de hadde registrert at jeg hadde vært inne på deres nettside og bekreftet med en kode etter at jeg mottok den første sms.

Videre påstår de at det var først etter at jeg på denne måten takket ja, at de sendte resten av meldingene (de til 90 kr stk).

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har bekreftet noe som helst med en kode, men internettloggen på telefonen min er av en eller annen grunn slettet før 1. februar.

Det som er litt dumt er at jeg ikke husker denne enkelthendelsen; jeg ligger ofte og spiller på telefonen før jeg sovner, og mange av spillene har disse pop-up reklamene som man ignorerer lett.

Er skikkelig irritert på disse folka, og kommer ikke til å la dem være i fred før jeg har fått kjeftet litt til. Om jeg får pengene refundert, er selvfølgelig en helt annen sak..

Dette firmaet har fått en del oppmerksomhet før, rundt akkurat dette med sms-lureri.

Her er en sak i aftenposten fra 2009: http://old.aftenposten.no/pengenedine/article2925103.ece

Herregud, for noen sniker!

Jeg har ihvertfall ikke gått innpå siden deres og bekreftet en kode! Jeg trykte ved på reklamen deres og da begynte meldingene å renne inn. Åh, jeg blir så sint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du føler for å klage, du også, er dette epostadressen jeg har kontaktet dem på: [email protected]

Kommer ikke til å la det ligge riktig enda, føler de har gjort seg fortjent til et par runder til med epost-kjeft ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...