Gå til innhold

Stovner


sebastianen

Anbefalte innlegg

Når du skaffer deg barn så flytter nok du også etterhvert, slik som tusenvis av andre nordmenn som ikke ønsker å la barna integreres i norske verdier og ikke i æreskultur fra bygda i Pakistan, Irak og Somalia.

*som ønsker å la barna integreres i norske verdier, skal det selvsagt stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du skaffer deg barn så flytter nok du også etterhvert, slik som tusenvis av andre nordmenn som ikke ønsker å la barna integreres i norske verdier og ikke i æreskultur fra bygda i Pakistan, Irak og Somalia.

Tusen takk for at du la mine framtidsplaner for meg, kjære anonyme bruker :filer:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maks 30% utlendinger per klasse ser som et godt forslag. Utlendingene får ikke noe nyte når det gjelder integrering, når det fins for få norske i nærheten. Man kan ikke forvente at nordmenn vil gjerne betale for politiske feil beslutninger. Selvfølgelig vil alle det beste for sine barn. Trist at nordmenn (eller ressurssterke utlendinger) skal stemples som rasister bare fordi de varsler høyt om enkelte problemer.

Det er uansett for sent for Oslo sin del å ha maks 30 % minoritetsspråklige pr klasse. Det er totalt 40 % minoritetsspråklige elever i Osloskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror begge innleggene representerer sider av sannheten. Er selv fra Grorud, men det er en god stund siden jeg gikk på skole der, og vet at ting har forandret seg. Foreldrene mine ble etter hvert veldig frustrert over utviklingen, ikke pga innvandring, men generelt forfall og forsøpling, dårlig politisk styring og planer om veiutbygginger (snakker svære trafikkmaskiner, ikke småveier), nedlegging av bibliotek, fritidstilbud etc. Den høye innvandrerandelen kan bidra negativt ved at mange av disse ikke engasjerer seg for å kjempe for slike ting - fordi de synes de har det bra. Men mange av innvandrernaboene til foreldrene mine var hyggelige, oppegående folk, de "slitne, ressurssvake" er stort sett etniske nordmenn med ulik problematikk (helse, rus). Og jeg ville selv vært skeptisk om jeg hadde barn som var omtrent de eneste norske i klassen - men jeg har også sett, og hørt mange første/andrehåndshistorier om at klassemiljøene kan være bra. Barna selv tenker jo heller ikke så veldig mye på om de lærer mer eller mindre enn de burde, men på om de trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det største problemet er nok at folk ser ut til å mene at innvandrere må bo i Oslo og ikke der nordmenn flest bor. Man hører stadig at "innvandrere bor i Oslo Øst fordi det er for dyrt å bo i Holmenkollåsen/Oslo Vest". Det faller ikke folk inn at kun en svært liten andel av nordmenn bor på Oslo Vest, og at de aller fleste som flytter fra østkanten ikke er mangemillionærer som flytter fra Grorud til Holmenkollåsen.

Hvorfor i alle dager er det så vanskelig å innrømme at problemet i Groruddalen er at multikulturalismen er en feilslått politisk ideologi, og at innvandringen/innvandringspolitikken er det egentlige problemet i Groruddalen?

Det er ikke fordi det er så dyrt å bo på Oslo-Vest at det enorme antallet innvandrere som kommer til Norge trekkes mot Groruddalen og Oslo-Øst. Faktisk er det jo billigere for innvandrerne, slik det også er for nordmenn, å bo utenfor Oslo.

Groruddalen gettofiseres ikke på grunn av en sosioøkonomisk politikk i fra myndighetens side. Anti-norskene har jo ettertrykkelig sørget for at det er helt utenkelig. Groruddalen gettofiseres fordi multikulturalismen er en feilslått politisk ideologi.

Folk flest ønsker nemlig ikke å leve i multikulturelle samfunn sammen med andre som både etnisk og kulturelt er svært forskjellige fra dem selv. Akkurat som nordmenn flykter fra Groruddalen, flykter innvandrerne fra resten av Norge til nettopp Groruddalen.

Det hele handler om identitet. En naturgitt menneskelig egenskap kulturmarxistene mener man politisk kan forandre gjennom blant annet masseinnvandring (noe som i praksis vil ødelegge/drepe det opprinnelige folkeslaget). Mennesker flest ønsker nemlig å leve sammen med dem man kan identifisere seg med både kulturelt og etnisk, altså sine egne.

Så hvorfor er det egentlig så vanskelig å innrømme at problemet i Groruddalen er at multikulturalismen er en feilslått politisk ideologi, og at innvandringen/innvandringspolitikken er det egentlige problemet i Groruddalen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.nyemeninger.no/alle_meninger/cat1003/subcat1017/thread225027/#post_225027

Her er et nytt innlegg fra mammaene på stovner , veldig bra .

Helt enig! Veldig bra innlegg!

Allerede for 10-15 år siden når jeg vokste opp på Oslo Øst ble jeg diskriminert for å være lyshudet, blond og blåøyd. Heldigvis bodde jeg ikke på Stovner, men veldig nært. Vi hadde ikke mange innvandrere. Vi hadde noen få, kanskje 5%, men ingen så på de som innvandrere, for de var så godt integrert at det kun var hudfargen som skilte oss. Og det var det ingen av oss som brydde oss om.

Når jeg dro på Stovner Senter ble jeg skuet på av innvandrerjentene, ropt hore etter og andre stygge ord. Spesielt om sommeren, hvis jeg gikk i skjørt. Det begynte når jeg var 14 år ca. Guttene så også på oss som horer og kunne lett komme krypende innpå og klype oss i rumpa under skjørtet og verre.

På mange tilstelninger i Groruddalen var vi i mindretall og det var vi som måtte tilpasse oss og unngå mange steder. Pga dette ble jeg faktisk litt redd for disse fremmede, denne kulturen som kunne se ned på oss hvite og hate oss kun for hudfargen. Det er ikke rart om man blir rasist av slikt, men da var det de som var rasistene, ikke vi.

Jeg kan bare forestille meg at det er blitt verre. Jeg flyttet så fort jeg var gammel nok og ville nok aldri hatt mine barn i skolene på Stovner. Hvordan kan de ha samme muligheter for å komme inn på de skolene man vil senere, når mesteparten av undervisning går bort i norskundervisning?

Og moren som skrev dette kom med veldig mange bra eksempler. Håper at noen politikere kan ta tak i dette snart og ikke være så livredde som de fremstår nå, livredd for å fremstå som rasister, bare fordi de er ærlige.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra skrevet! Støtter fullstendig!

Det forsmålige ved hele debatten er at den etniske og kulturelle fremmedgjøringen groruddølinger føler, som følge av innvandringspolitikken, mistenkeliggjøres som xenofobi og rasisme.

I alle tilfeller må det norske folk være klar over at i fremtiden kommer Grorud til en bygd nær deg. Nordmenn kan ikke være interne flyktninger i eget land til evig tid. I praksis betyr nordmenns flukt ikke annet enn at problemene blir overført til neste generasjon nordmenn, og da i en større skala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Propell

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article524435.ece

http://www.nyemeninger.no/alle_meninger/cat1003/subcat1017/thread221289/?next=0

To forskjellige fremstillinger av det å leve i et flerkulturellt samfunn på Stovner .

Hvilken synes du passer best ?

Selv tror jeg den som heter Sammen mot splittelse tegner det mest realistiske bildet .

Kronikken "Stolte Stovner " minner for mye om skjønnmaling . Lukter litt naiv SV unge og .

Men for all del, godt skrevet, det skal han ha .

Den øverste passer best.

19-åringen som skrev den nederste artikkelen skulle man tro fikk betalt personlig av Audun Lysbakken for å skrive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forsmålige ved hele debatten er at den etniske og kulturelle fremmedgjøringen groruddølinger føler, som følge av innvandringspolitikken, mistenkeliggjøres som xenofobi og rasisme.

I alle tilfeller må det norske folk være klar over at i fremtiden kommer Grorud til en bygd nær deg. Nordmenn kan ikke være interne flyktninger i eget land til evig tid. I praksis betyr nordmenns flukt ikke annet enn at problemene blir overført til neste generasjon nordmenn, og da i en større skala.

Det er sosialt eksperiment som vi ikke trenger å vente lenge for å se at det ender med forferdelige konsekvenser. Spørsmålet er: Hvorfor gjør venstresiden ingenting for å unngå dette? Jeg har full forståelse for de som flytter. Jeg ville flytte selv i tilsvarende situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Propell

Det er sosialt eksperiment som vi ikke trenger å vente lenge for å se at det ender med forferdelige konsekvenser. Spørsmålet er: Hvorfor gjør venstresiden ingenting for å unngå dette? Jeg har full forståelse for de som flytter. Jeg ville flytte selv i tilsvarende situasjon.

Venstresiden gjør ingenting med det fordi de vil ha det slik!

Thomas Hylland Eriksen, som en hardcore blod-sosialist, har uttalt at "det viktigste er å dekonstruere majoriteten slik at den aldri mer kan kalles en majoritet".

http://www.antropologi.info/blog/nyheter/2010/anfindsen-selvmordsparadigmet

http://www.uio.no/forskning/tverrfak/culcom/nyheter/2008/hylland-eriksen.html

Sitat:

- Hvite flekker? Ting det bør forskes på mer?

- Den viktigste hvite flekken består nå i å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger, å følge opp noe av Marianne Gullestads forskning fra de siste ti årene. Noe slikt vil kunne bidra både til forståelse og frigjøring. Og å se det globale i det lokale, at vi engang for alle virkelig lærer oss at samfunnsvitenskapelige analyser ikke må ta nasjonalstaten som apriorisk utgangspunkt, men at forbindelser og mobilitet er like vesentlig som integrasjon og samfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjell Propell

Venstresiden gjør ingenting med det fordi de vil ha det slik!

Thomas Hylland Eriksen, som en hardcore blod-sosialist, har uttalt at "det viktigste er å dekonstruere majoriteten slik at den aldri mer kan kalles en majoritet".

http://www.antropologi.info/blog/nyheter/2010/anfindsen-selvmordsparadigmet

http://www.uio.no/forskning/tverrfak/culcom/nyheter/2008/hylland-eriksen.html

Sitat:

- Hvite flekker? Ting det bør forskes på mer?

- Den viktigste hvite flekken består nå i å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger, å følge opp noe av Marianne Gullestads forskning fra de siste ti årene. Noe slikt vil kunne bidra både til forståelse og frigjøring. Og å se det globale i det lokale, at vi engang for alle virkelig lærer oss at samfunnsvitenskapelige analyser ikke må ta nasjonalstaten som apriorisk utgangspunkt, men at forbindelser og mobilitet er like vesentlig som integrasjon og samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstresiden gjør ingenting med det fordi de vil ha det slik!

Thomas Hylland Eriksen, som en hardcore blod-sosialist, har uttalt at "det viktigste er å dekonstruere majoriteten slik at den aldri mer kan kalles en majoritet".

http://www.antropologi.info/blog/nyheter/2010/anfindsen-selvmordsparadigmet

http://www.uio.no/forskning/tverrfak/culcom/nyheter/2008/hylland-eriksen.html

Sitat:

- Hvite flekker? Ting det bør forskes på mer?

- Den viktigste hvite flekken består nå i å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger, å følge opp noe av Marianne Gullestads forskning fra de siste ti årene. Noe slikt vil kunne bidra både til forståelse og frigjøring. Og å se det globale i det lokale, at vi engang for alle virkelig lærer oss at samfunnsvitenskapelige analyser ikke må ta nasjonalstaten som apriorisk utgangspunkt, men at forbindelser og mobilitet er like vesentlig som integrasjon og samfunn.

Jeg kaller dette for selv-ødeleggelse. Slike bryr seg ikke særlig mye om framtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kjell Propell

Jeg kaller dette for selv-ødeleggelse. Slike bryr seg ikke særlig mye om framtiden.

Det ser dårlig ut. Hvem trenger fiender med slike venner ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...