Gå til innhold

Får ikke sove etter trening om kvelden


Karry

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er veldig glad i å trene, og har nå i høst plukket ut noen treningstimer som er spesielt tilpasset min hovedinteresse som er langrenn. Disse timene er det få av, det er bare akkurat "den ene" i uken, så om jeg skal delta må jeg forholde meg til tidene.

Problemet er at de er ferdige kl 21.10 eller 21.30. Og jeg får ikke sove!!! Flere ganger har jeg blitt liggende til kl 01, og faktisk forrige uke så sent som til kl 04 etter den timen som var ferdig 21.30.

Dette funker jo ikke, så jeg må gjøre noe. Det er fryktelig synd om jeg må kutte ut disse timene, for det er ingen alternativer tidligere på dagen. Når de i tillegg går på mandager og tirsdager, så blir starten på uka helt håpløs.

Jeg har også veldig høy forbrenning, og merker at kroppen bare fortsetter å gå på høygir etter trening. Jeg har også problemer med å få i meg nok energi, men selv nå når jeg virkelig har dyttet inn nok mat og næring både før og ummidelbart etter trening, så sovner jeg altså ikke før kl 13.

Noen gode tips eller råd? Jeg er kanskje ikke flink nok til å sette meg HELT rolig ned når jeg kommer hjem. Jeg burde kanskje legge meg med en gang jeg kommer hjem og har spist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lang tid går fra du har trent ferdig og til du legger deg? Å trene så sent på kvelden gir søvn problemer for veldig mange, fordi man som kjent får økt energinivå av å trene. Hva med å finne en annen tid på døgnet? Hvis du kan da. Men det blir kanskje vanskelig pga jobb eller skole?

Jeg er så heldig at jeg kan trene når jeg vil, og for meg er den beste tiden på døgnet mellom kl 12.00 og 15.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvikner jo gjerne til av å trene, så kan forstå at du sliter litt...Eneste jeg kan foreslå er at du bruker god tid på å roe deg ned. Les bok fremfor å se på TV, lag en koppe varm melk med honning, dus ned leiligheten og fyr på med stearinlys etc.

Spiser du etter trening? En god ide er varm suppe(alt som er varmt og lett har en tendens til å gjøre meg døsigere iallefall)

Håper du får sove :klemmer:

Endret av *Maja*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...