Gå til innhold

Familiebil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ALT under karosseriet på Volvo V50 er akkurat det samme som Ford Focus. Volvo V50 har dessverre en haug med alvorlige feil, en god venn og kollega er akkurat nå ferdig med en lang tvist mot en av norges Volvoforhandlere pga et totalt motorhavari grunnet elektrisk feilgiving. Forden er bedre, og det merkes også på den ene forskjellen på disse bilene; bærearmene. Forden er langt mer kjørevillig og føles stødigere i tyngre bremsinger og med tung last.

Men nå kjenner jeg bare til feil med Ford også, blant annet har en bekjent vært i tvist med Ford over en laang periode. Noe feil er det med alle biler, og man kan være uheldig. Vi har jo faktisk selv en Ford nå.

Jeg er hovedsaklig ute etter tips om plass, kjørekomfort og utseende. Jeg vet hvilke biler jeg ikke vil ha, og nogelunde hva jeg vil ha, men er som sagt åpen for andre forslag hvis det er noe jeg kan ha gått glipp av.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen erfaringer med Mercedes? Både mamma og pappa har hatt Mercedes i alle år, og det er kjempegode biler og kjøre (nå har de alltid hatt de dyreste da, og helt nye biler til 600 000,- er som regel ganske gode) men er de billigere og litt eldre like gode? Stasjonsvogn isåfall. Og pris, får man en grei Mercedes til 200 000,-? Vil jo ha en nyest mulig bil.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Mercedes E500 og er veldig glad i den. Romslig, komfortabel, rask... :sjenert: Her trengte vi plass til to bakovervendte barneseter, tvillingvogn og alt som følger med. Var veldig fornøyd med å kunne reise på 3 ukers ferie UTEN skiboks på taket. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå kjenner jeg bare til feil med Ford også, blant annet har en bekjent vært i tvist med Ford over en laang periode. Noe feil er det med alle biler, og man kan være uheldig. Vi har jo faktisk selv en Ford nå.

Jeg er hovedsaklig ute etter tips om plass, kjørekomfort og utseende. Jeg vet hvilke biler jeg ikke vil ha, og nogelunde hva jeg vil ha, men er som sagt åpen for andre forslag hvis det er noe jeg kan ha gått glipp av.

TS

Derfor forteller jeg deg at det du tenker på faktisk er en Ford.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo V50 = Ford Focus

Volvo V70 = Ford Mondeo

Jeg har hatt Volvo V70 og jeg har midlertidig hatt en Ford Mondeo som leiebil pga forsikringssak. De to kan ikke sammenlignes en gang. Volvo V70 er på ingen måte det samme som en FM :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor forteller jeg deg at det du tenker på faktisk er en Ford.

*host* bullshit! *host*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg har hatt både mondeo og har nå v70. Mondeoen var en drittbil og jeg var glad da girkassa røk så jeg kunne kjøpe noe annet. I v70 er det veldig godt med plass. Jeg har tre barn og bikkje og det er god plass til alt. Den bruker lite på mila, ca 0.5 med diesel. Går godt og er veldig driftsikker. Om man liker utseende er individuelt, jeg syns de er rå. For ca 200 000 får du en ca 05-08 modell. Vil du ha bensin får du en som nok er nyere.

Bilen er fantastisk på vinterføre, tar seg godt frem og blir fort varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med mercedes er veldig begrenset, men jeg tror man betaler mye for namnet og at delene er dyre. Fordelen med Volvo er at man kan kjøpe delene på Biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...