Gå til innhold

Disse kaffemaskinene alle vil ha..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du smakt på kaffen selv? Eller bare ser du av testen? Selv har jeg og samboer dolce gusto, og vi er ihvertfall kjempefornøyde. Den verken ser eller føles billig, og kaffen er kjempegod.

Ja, jeg har smakt den. Det smaker ikke godt i forhold til Nespresso. Kan signere AB kl. 11:56 og Junimarie. DG-maskinene føles som billig plastikk, mens Nespressomaskinene er av metall og virker solide.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har Dolce Gusto og gubben syns kaffen (svart) er helt ok, jeg derimot syns de kakaodrikkene til Gustoen smaker høgg..

Så jeg har kjøpt Bosch Tassimo til han i julegave og håper virkelig at kakaoen til den smaker bedre enn den til Gustoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig masse og si hva man er ute etter.

Jeg har dolce guesto og er veldig fornøgd med den, det er også flere andre som jeg kjenner og også har den og er veldig fornøgd.

Den har veldig mange forskjelige smaker, og det beste er at man kan kjøpe kapslene over alt!

Min personlige favoritt er nestea isteen, den er så god! og mamma som elsker kaffe er og veldig fornøyd med de forskjellige smakene.

Men jeg kjenner også flere som har nespresso som eg fornøgd med den.

Men jeg mener å ha hørt at nespresso har veldig mye utvalg innen kaffi, men ikke innen anne drikke.

En svakhet med dolce guesto er at man må passe på hvor mye vann enn skal ha ned i, den stopper ikke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedforskjellen er at Nespresso bruker ordentlig kaffe og trekker kaffen. Melkedrikkene baseres også på fersk melk.

En maskin som Dolce Gusto baserer seg på pulver (både kaffe og melk) som blandes med vann.

Hva mener du med dette? Blir kapslene til Dolce Gusto det samme som om jeg hadde kjøpt feks cappuccino i pulverform og blandet med kokt vann?

Blandes alt innholdet i Dolce Gusto-kapslene seg ut, eller ligger kaffegrutet igjen sånn som i nespresso-kapslene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dolce Gusto bruker vanlig kaffe i kapslene(det ligger alltid kaffegrut igjen, så det er ikke pulverkaffe), men melken er pulver.

Drikken er gode de, så lenge en lærer å håndtere doseringen.

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dolce Gusto bruker vanlig kaffe i kapslene(det ligger alltid kaffegrut igjen, så det er ikke pulverkaffe), men melken er pulver.

Drikken er gode de, så lenge en lærer å håndtere doseringen.

Men hvordan fungerer det med feks cappuccino-kapslene? Er det to kapsler per cappuccino (en med kaffe og en med melk)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så jeg har kjøpt Bosch Tassimo til han i julegave og håper virkelig at kakaoen til den smaker bedre enn den til Gustoen.

Må nok dessverre skuffe deg. Har ikke smakt Dolce Gusto sine så kan jo ikke sammenligne, men har prøvd to sorter til Tassimo og synes begge smakte syntetisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan fungerer det med feks cappuccino-kapslene? Er det to kapsler per cappuccino (en med kaffe og en med melk)?

Jepp, på Cappucinoen f.eks er det først melk også kaffen. Blir mye søppel :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får en enkel Nespressomaskin (uten melkefunksjon) fra 399;-

Nespresso Essenza C91? Ok, ser ikke så verst ut den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å kjøpe en slik kaffemaskin til samboeren, men det så forvirret av alle de ulike typene. Hadde kjøpt nespresso, hadde det ikke vært for at man kun får kapsler på internett.

Noen som vet om Bosh tassimo er bra og hvor ma får kapsler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra Cash back kampanjen til Elkjøp:

Nå kan en Nespresso maskin bli enda billigere med Nespresso sin Cash back. Fra 14/11-11 tom 15/1-12 kan du få 400 kr tilbake eller godskrevet på din Nespresso Club konto ved kjøp av en helautomatsik maskin.

Registrer din nye kaffemaskin på Nespresso sin side, og register ditt valg.

www.nespresso-promotion.com

Yess! Da skal jeg bare skru på prineren og printe ut de..

Kampanjen gjelder ikke for C91.

AAaaAArrgH!!

Ok, men da kan jeg i praksis få en Nespresso Pixie C60 for ~600, eller en Citiz D110 for ca 700kr? Surt å binde seg opp til å bare nyte internettkapsler fra nespresso.com, men det er visst bare nespresso som "holder vann"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg kaffen fra Nespressomaskinene smaker helt ok. Ikke akkurat noe jeg ville betalt for på en café, men om jeg blir tilbudt det hos andre takker jeg vanligvis ja (da jeg drikker endel kopper kaffe i løpet av en dag). Dolce Gusto har min far, og den har jeg hittil ikke fått servert en god kopp kaffe fra...

Jeg kan forsåvidt forstå at folk kjøper kapselmaskiner, da det er svært lettvint sånn på morgenkvisten. Men de gir fra seg mye avfall, de klarer ikke lage en virkelig god kopp kaffe, og kapslene er dyrere enn om en skulle laget kaffen med bønner. Nestlé er også et selskap jeg helst unngår å støtte.

(For de som ønsker å se på alternativer til kapselmaskinene:)

Aeropressen er slik jeg ser det et svært godt alternativ til de som ønsker en rask kopp kaffe. Pressen er billig og kan med litt trening og gode bønner gi svært god kaffe - og da enten som en god gammeldags sort kopp kaffe, eller som noe som nærmer seg espresso i styrke (selv om espressobønner kanskje ikke er det som gir det beste resultatet i en aeropress).

En espressokanne + en melkeskummer (for latte og cappuccino osv - foretrekker selv de man setter på komfyren) er også et bra alternativ. Dette tar litt lenger tid enn aeropressen, men gjør en dette samtidig som en lager frokost og matpakke, bruker en alt i alt ikke noe lenger tid på morgenen (ihvertfall gjør ikke jeg det).

Ellers så er den gode gamle moccamasteren ypperlig for de som er glad i sort kaffe. Med gode bønner og blandingsforhold blir denne god - sett at en i utgangspunktet liker sort kaffe. Antakelig den mest økonomiske kaffen du kan drikke. Alternativt kan en kjøre pressekanne.

Endret av 2046
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker svart kaffe i frå moccamasteren. Synes mange av desse kaffemaskinene gjev kaffe som smaker for mykje som vatn med kaffesmak. Har dog fått ein Bosch Tassimo i julegave, og den virker grei dei gangene ein kun vil ha 1 kopp kaffe, men ikkje gidder å lage ei kanne på moccamasteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger meg på denne tråden jeg også.

Jeg har nespressomaskin (CitiZ) og jeg er superfornøyd med min kapselmaskin. Det at man kun kan bestille kapsler på nett (hvis man ikke bor i Oslo eller Bergen) synes jeg egentlig går helt fint, jeg fikk kapslene mine i posten 2 dager etter bestilling. I tillegg får man en "prøvepakke" når man kjøper maskinen, hvor alle smakene er med. Da kan man finne ut hvilke man liker best før man bestiller. Bestiller du over et visst antall (tror det er 250 kapsler) så får du gratis frakt. Det koster ca 3,50 per kopp kaffe.

Minuset med en slik maskin er jo at Nespresso ikke tilbyr blant annet kakao og te (nå er te ganske enkelt å lage uten kaffemaskin da). Men jeg regner med at de følger på etter hvert de også, det er de nesten nødt til å gjøre.

Uansett kaffemaskin så anbefaler jeg alle som lager en del melkebasert kaffe, å steame melken selv i stedet for å bruke melken i disse kapslene som enkelte maskiner har. Da kan man bruke lett melk eller ekstra lett melk for å gjøre kaffen litt sunnere. Man trenger ikke "avansert" redskap for å steame melk, enten kan man bruke en liten batteridreven visp (som kan kjøpes på clas ohlson til 130,-) eller man kan varme melken i en kjele og vispe kontinuerlig til det blir varmt og skummer.

Mine foreldre har en Tassimo maskin og der vet jeg at kapslene er ganske dyre. Det koster ca. 50 kr for en pakke med kapsler og det er kanskje 6 kapsler i hver pakke (tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et litt dumt spørsmål; er kaffen fra disse kaffemaskinene filtrert eller ufiltrert? Ufiltrert kaffe er jo veldig usunt mtp kolesterol. Trakterkaffe er sunnere enn kokekaffe fordi de farlige fettstoffene sitter igjen i filteret. Hvordan blir det når man bruker kapsler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre har en Tassimo maskin og der vet jeg at kapslene er ganske dyre. Det koster ca. 50 kr for en pakke med kapsler og det er kanskje 6 kapsler i hver pakke (tror jeg).

Kjøpte ein pakke av denne med 16 disker da me var på Elkjøp.

Kakaoen (og sikkert dei andre som innvolverer melk) har også 16 kapsler, men der må ein bruke 2 per kopp sidan melka har eigen disk. Er totalt 8 kopper i ein sånn pakke som krever melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du får cappuccino light, macchiato light... til Dolce Gusto

Tror vi betalte 1300;- for en automatisk DG maskin. Det fulgte med 6 esker med kaffekapsler, som vi kunne velge selv.. (kjøpte den i august etter å ha slitt ut en DG Circulo..)

Er kjempefornøyd:))

Så enkelt med at den er automatisk:)

Kaffen er god, men noen ganger må jeg ha litt mer vann i..

Lett å programmere inn nye merker som ikke ligger inne på den.. Inni kapselboksen er det en kode: tast inn den og navnet, lagre det og vips så er det bare å slenge i kapsel/ne og trykke på knappen;)) og NYT;)

Den sier i fra hvis noe er galt: Tomt for vann.. Varmer opp, Sett i melkekapsel/kaffekapsel..;)

Helt genial:))

Mine favoritter er:

Cappuccino skimmed

Macchiato skimmed

jeg MÅ ha hvit sjokoladesaus fra DaVinci oppi (kjøpt på kaffebar)NAM;)

ellers

Chai Latte

Zoegas Mollberg og Intenso

Chococino er grei.

Ellers er det etter smak og behag:))

Samboeren liker ikke like sterkt som meg (jeg bruker fabrikkinnstilt) så han har laget egen oppskrift på de han drikker mest;)

Ellers er det også mulig å kjøre den manuell hvis man heller vil det...

Jeg har ikke angret ett sekund;) (ulempen med den er faktisk at jeg synes min hjemmelagede latte er bedre enn det skvipet jeg blir servert på kaffebarer...;)) Seriøst!!

Så jeg har spart inn den fort, siden jeg helst dropper kaffe på kafebarene nå;)

Mye koseligere å sitte hjemme foran ovnen med min cappucino;))

Men alle saker er som pannekaka.. Den har to sider..

Det er alltid noen som ikke er like fornøyd...

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ein pakke av denne med 16 disker da me var på Elkjøp.

Ok, my mistake :) Jeg visste ikke at de ble solgt i sånne pakninger. Vet bare at de har en liten eske stående på kjøkkenet, og så spurte jeg om prisen og da sa de 50,-. Antok bare at det var for en sånn eske :) Men det er vel 2 esker i pakken da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

Dolce gusto -lager både varm og kald drikke. De selger kapslene i matbutikker :-) god kaffe, og stilig design :-)

Har en slik kaffemaskin selv, helt fantastisk god drikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, my mistake :) Jeg visste ikke at de ble solgt i sånne pakninger. Vet bare at de har en liten eske stående på kjøkkenet, og så spurte jeg om prisen og da sa de 50,-. Antok bare at det var for en sånn eske :) Men det er vel 2 esker i pakken da?

Stemmer. 8 i kvar eske. 2 esker i pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...