Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Hadde en stor krangel med søsteren til mannen min i går og i gjen i dag på telefonen. Jeg og min mann har to barn sammen, tvillinger, en gutt og en jente. Vi har et egentlig et ganske greit og naturlig forhold til nakenhet. Barna våres kan fint bade naken sammen f.eks uten problemer. Dette mener visst søsteren til mannen min er forferdelig galt og at gutter og jenter må ikke se hverandre naken. Hun skjeller ut meg og min mann og sier barna kommer til å bli helt ødelagt en dag. Hverken jeg eller mannen skjønner dette. Vi har da ikke gjort noe galt? Og barna ser jo ikke ut til å bry seg heller. Er jo ikke slik at vi tvinger dem. At de ser hverandre naken er jo noe som skjer av seg selv nesten. Det kan like godt være at sønnen min vil bade så kommer søstra og og de leker og har det fint sammen. Hvorfor er dett galt? Jeg spurt søsteren til mannen min om hva som er galt med det men hun sier at oppegående mennesker skal ikke trenge å spørre om slikt. Hun har fortalt to av sine venner om det samme og de også hang seg opp i dette når vi spiste middag hos et familiemedlem i går. Nessen hele hans familie gikk jo mot oss. Dette er jo så klart ikke noe vi snakker om til vanlig, men de fikk greie på det da en onkel av mine barn fortalte at 6-åringen hans var så glad i å bade og at han dusjer selv nå. Da fleipet han med sønnen min og sa at han hadde vel også begynt å dusje selv. Da sa sønnen min at han og søstra badet nesten hver dag. Og da reiste søsteren til mannen min seg rett opp og sa *ikke sammen vel", noe sønnen min svarte ja på som om det var det naturligte og da blandet hun seg inn og spurte ut sønnen min om han da hadde badebukse på seg og hele familemiddagen endte jo i krangel. Kan si at hun oppførte seg jo så ille at barna våres trodde jo de hadde gjort noe galt. 3
Gjest Apophis Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Hvor gamle er barna då? Enkelte er bare overhysteriske og det er større sjanse for at de "ødelegger" barna, for å si det sånn. 4
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Utlendinger? Jeg hadde ikke gidda diskutere et privat anliggende av den typen med noen andre enn min mann.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Hvor gamle er barna då? Barna er 11. Enkelte er bare overhysteriske og det er større sjanse for at de "ødelegger" barna, for å si det sånn. Det samme tenker jeg. Og som sagt, dette er jo noe barna selv ønsker og ikke har noe problem med.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 Hvor gamle er barna? Så lenge de vil bade sammen selv ser jeg ikke noe problem.
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2011 #6 Skrevet 12. desember 2011 Utlendinger? Jeg hadde ikke gidda diskutere et privat anliggende av den typen med noen andre enn min mann. Nei, vi er alle norske.
Solbærpiken Skrevet 12. desember 2011 #7 Skrevet 12. desember 2011 (endret) 11år er de jo litt gamle, men så lenge ingen av dem synes det er flaut så er det jo ikke noe galt. Når de kommer i puberterten kommer de sikkert til å ønske mer privatliv... Men det er verre at de andre lager en stor sak ut av det forran barna, slik at de tror det er helt galt. Endret 12. desember 2011 av Solbærpiken 9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #8 Skrevet 12. desember 2011 Hvis de er 11 ser jeg for meg at en av dem eller begge snart vil sette en strek for sambadingen selv. 10
Midnanne Skrevet 12. desember 2011 #9 Skrevet 12. desember 2011 Jeg og søsknene mine så da hverandre nakne når vi var små vi også, kan ikke si jeg har merka at noen av oss har tatt skade av det 4
Moscato Skrevet 12. desember 2011 #10 Skrevet 12. desember 2011 Så lenge barna selv er komfortable med situasjonen er det ikke noe galt i at de er nakne sammen. Det som derimot er virkelig galt, er at din svigerinne er uforskammet og taktløs nok til å skape en krangel av dette med barna til stede. Der er hun over streken. Uansett pokker, så er barna uskyldige oppi dette, og slike diskusjoner kan man ta når bare de voksne er til stede. Jeg ville helt klart gitt henne beskjed om at hun bare kan glemme å diskutere noe som helst før hun har lært seg å ta opp ting på en fornuftig måte, uten barna til stede. 9
Bernardette Skrevet 12. desember 2011 #11 Skrevet 12. desember 2011 Utlendinger? Jeg hadde ikke gidda diskutere et privat anliggende av den typen med noen andre enn min mann. Utlendinger? God dag mann økseskaft. 8
Gjest snoopy_93 Skrevet 12. desember 2011 #12 Skrevet 12. desember 2011 Jeg løp rundt naken sammen med min bror når vi var små. Verken jeg eller broren min har tatt noen skade av dette. Jeg fikk også lov til å se på pappa når han tissa fordi jeg var så nysgjerrig. spurte til og med "pappa, når får jeg en sånn?" *peke på penis.
elSandman Skrevet 12. desember 2011 #13 Skrevet 12. desember 2011 Hun svigersøstra di hørtes temmelig hysterisk ut. Må da være mye bedre at ungene får et naturlig forhold til kropp og nakenhet enn at de skal læres opp til å skjemmes over seg selv. Og å starte en krangel på det der viset, og foran barna er jo bare fullstendig IDIOTISK! Nei la dem for all del bade sammen så lenge de ønsker det. Eller, vel, om de fremdeles holder på når de er sånn 14-15 kan det jo kanskje være en grunn til å ta en prat med dem...
Dragonfly84 Skrevet 12. desember 2011 #14 Skrevet 12. desember 2011 Det kan da vel barna få lov å bestemme over selv? Hvis de syns det er greit, så er det greit. Hvis de ikke syns det er greit, så slutter de vel å dusje sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #15 Skrevet 12. desember 2011 Synes nå det er ganske kvalmt at jenter og gutter så gammel som 11 bader naken sammen. Hva er poenget med det? Ei så stor jente burde faktisk ha på seg i hvertfall ei truse om henne skal bade med en gutt. Og er hu 11 så er vel puberteten like rundt gjørnet. Hva da? Skal du la de bade naken da også? Nei, etter skolealder så er man for stor til sånt. 3
HvittHus Skrevet 12. desember 2011 #16 Skrevet 12. desember 2011 Jeg er kjent for å være liberal når det gjelder nakenhet ol, og har ingen problemer med å gå i bare trusa rundt mine barn, men jeg må ærlig innrømme at jeg synes 11 år gamle barn er for gamle til å bade nakne sammen. Spurte også mine ungdommer på 13 og 15 ang saken, og de synes også dette var noe spesielt. Men jeg hadde ikke lagd noe stort vesen av det i et familieselskap, og etter min mening har din svigerinne gått langt over streken ved å ta oppe dette mens barna var tilstede. 3
Molimaki Skrevet 12. desember 2011 #17 Skrevet 12. desember 2011 (endret) Jeg har ei jente på 11 år og en gutt på 12 år, aldri om dei kunne bade sammen!!! Jenta på 11 år har begynt å få pupper og begge har fået hår på tissen. Alle er såklart forskellige, men dei nærmere seg puberteten i den alder. Jeg ville aldri ha gjort det og ville nok stusse, hvis noen jeg kjente gjor det. Jeg trodde barna var små, da jeg leste innlegget...men 11 år...det vil jeg ikke si er små barn... Endret 12. desember 2011 av Molimaki 1
fruBeist Skrevet 12. desember 2011 #18 Skrevet 12. desember 2011 Utlendinger? Ja, jeg tipper det er snakk om dansker 7
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2011 #19 Skrevet 12. desember 2011 Alt folk skal blande seg opp i. Dette regulerer nok barna helt fint selv. 1
Adonis Skrevet 12. desember 2011 #20 Skrevet 12. desember 2011 11 år og bader fortsatt sammen? Hva faen.... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå