Gå til innhold

Skippertak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal lese til eksamen, har to dager på meg! Tror dere jeg vil komme meg gjennom?vil bare stå, jeg:/

Hvordan er deres skippertak og funker det? Bestod dere?

Nb! Har ikke lest og gått mye på forelesning pga sykdom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest On Topic

Kan eg spørre om kva du skal ha eksamen i?

Skal vere ærlig og sei at du har ikkje akkurat det beste utgangspunktet forut eksamen viss du har satt av to dager til lesing.

Men ikkje gje opp. Skaff deg ein oversikt, les innholdsfortegnelsen og dann deg eit bilde om kva bøkene handlar om. Lær deg et par begrep slik at du kan bruke dei i besvarelsen.

Stryk du så har du vel muligheten til å ta eksamen opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kommunikasjon:) hjertlig takk for svar. Vet godt at tiden er begrenset, men ikke kan jeg noe for. Skal gjøre mitt beste. Har du hatt noen gode skippertak som funket?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så absolutt! Jeg har hatt mange skippertak som har fungert helt fint. I hvert fall hvis jeg synes at fagene er ok. Skaff deg en oversikt over hva som er viktig og hva som har gått igjen på tidligere eksamner. Og skru av alt som heter internett med mindre du trenger det for å lese. You can do it! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, så absolutt! Jeg har hatt mange skippertak som har fungert helt fint. I hvert fall hvis jeg synes at fagene er ok. Skaff deg en oversikt over hva som er viktig og hva som har gått igjen på tidligere eksamner. Og skru av alt som heter internett med mindre du trenger det for å lese. You can do it! :heiajente:

Dette fikk magen min til å krible! Håper virkelig jeg kan stå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eksamen på Torsdag (språk og kommunikasjon), og jeg hadde aldri i verden klart meg med to dager :gjeiper: men det er fordi dette faget krever mye forståelse i tillegg til at det er hundrevis av definisjoner og et lass med teori man må ha inne.. det kan gå, da :) jeg lastet ned alle forelesningsnotatene (gav opp å lese boka :P), har skrevet egne notater og pugget definisjoner, samt gjort oppgaver. Håper virkelig jeg greier å stå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eksamen på Torsdag (språk og kommunikasjon), og jeg hadde aldri i verden klart meg med to dager :gjeiper: men det er fordi dette faget krever mye forståelse i tillegg til at det er hundrevis av definisjoner og et lass med teori man må ha inne.. det kan gå, da :) jeg lastet ned alle forelesningsnotatene (gav opp å lese boka :P), har skrevet egne notater og pugget definisjoner, samt gjort oppgaver. Håper virkelig jeg greier å stå!

Dette greier du. Har og til torsdagen og målet er å stå. Kan ikke kreve mer i den situasjonen jeg er i:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, samme her. Jeg blir faktisk helt utrolig lykkelig hvis jeg får en E :fnise: ser for meg at det første jeg gjør på eksamen er å regne ut hvor mange poeng jeg må ha for å stå.. *kremt*

Lykke til, det ordner seg nok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finurlig

Komme igjennom pensum på to dager?

LETT!!

Som de over sier, fokuser masse på den røde tråden i eksamensoppgavene, se på PP-planchene og konsentrer deg om det som går igjen (:

Har fått C på en eksamen med en lesedag, uten å ha de riktige pensumbøkene, så dette klarer du fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

I kommunikasjon:) hjertlig takk for svar. Vet godt at tiden er begrenset, men ikke kan jeg noe for. Skal gjøre mitt beste. Har du hatt noen gode skippertak som funket?:)

På UiA? :)

Skippertak går, men vil helelr ikke anbefale det. Det som funker for meg er å stille klokka på 30 min, lese, og når klokka ringer etter 30 min dropper du alt, setter klokka på 5 min, og har pause. 30/5 intervaller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle for svar:)

Nei, ikke på uia, men skal nok begynne der til neste år. Går du på uia?

Lykke til dere all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Takk alle for svar:)

Nei, ikke på uia, men skal nok begynne der til neste år. Går du på uia?

Lykke til dere all!

Har gått :) Er du i samme by? Oppi åsen? Vet de har noe der også :) Lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^ ja oppi Åsen:)..tok du bachelor? Hvordan er det med jobb etter studiet og sånt? Er selve studiet ok?:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på kaffekanna og belag deg på å ikke sove de neste to døgnene, sett deg ned og les, og når du blir som mest desperat, gå en kort tur og få litt frisk luft. Dette klarer du fint. Drev på sånn i massevis i gamle dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daenerys

^^ ja oppi Åsen:)..tok du bachelor? Hvordan er det med jobb etter studiet og sånt? Er selve studiet ok?:))

Jeg tok års :) Trivdes godt, men var ikke det jeg selv ønsket å jobbe med videre. Gode lærere med et par unntak, godt miljø :) Lærte mye nyttig jeg har med meg nå senere.

Har forresten gamle pensumbøker jeg gjerne blir kvitt, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe er mitt vann, trakteren skal trakte som bare det idag og imorgen!

Hørte mye bra om uia, gleder meg til neste år:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike tråder beviser i allefall at den generelle universitetsmodellen i Norge ikke fungerer. Du kommer jo ikke til å huske et komma av det du har lest idet eksamen er over! Dette er sløsing med samfunnets ressurser. Sett deg ned og LÆR pensum neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har troa på deg :) For noen år siden tok jeg 3. året på vgs som privatist. Hadde 10 eksamener på 1 mnd, og jeg besto på alle. Flere fag med bedre karakter enn jeg har hatt i faget noensinne, og jeg starta å lese 1-2 dager før hver eksamen :P Men nå er jeg fornøyd med karakterene 3/4, så jeg higet ikke etter å få de beste karakterene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...