Gå til innhold

HTC, iPhone eller Samsung?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kunne virkelig trengt litt hjelp! Jeg har en god gammeldags "mist den i bakken, plukk opp delene, sett den sammen og den funker like bra"-telefon, og har tenkt å oppgradere til en touchtelefon etter jul.

Jeg har sett på HTC Desire S, og lurer på om jeg skal gå for den. Men ser at veldig mange liker Samsung-telefonene også. Og så er det jo alltid mange som liker iPhone og sier den er best. Jeg ser ikke helt forskjellen på noen av dem, og vet ikke om det er noen vits i å bruke mer penger enn en desire s koster når jeg ikke vet forskjellen en gang.

Hva er den beste telefonen for meg?

- Jeg kommer nok til å laste ned en del trenings-apper og sånt, men ikke så mye spill.

-Jeg har det med å miste mobiler i bakken, og har hørt at iPhone er et særdeles dårlig valg i så måte. Derfor lurte jeg på om motorola defy er bedre, men jeg leste en test som sier at den bare har muskler og ikke hjerne, selv om jeg er litt usikker på hva de mener...

- Jeg vil også ha en telefon som jeg kan skvise inn i ridebukselommen. Derfor hadde jeg lurt litt på Wildfire, men den er visst så dårlig, selv om den nå har android 2.3? Jeg vil gjerne ha nok minne til at den ikke begynner å mase om dårlig minne etter ei uke, liksom...

- Og jeg vil ha en brukbar skjerm og brukbart rask mobil. Men siden jeg er vant til denne karen blir nok alt superraskt og innovativt for meg.

Hvis noen har noen tips, blir jeg veldig glad! :jepp:

Endret av Dragonfly84
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig ville jeg valgt iPhone. Ikke fordi den er best på alt, men fordi den er bra, brukervennlig og absolutt mest kurant.

MEN: siden du er et "mist-telefonen-i-bakken" menneske, tror jeg ikke iPhone er løsningen. Den tåler ikke spesielt mye juling.

Da må den i så fall ha skikkelig beskyttelses-deksel.

Sony har en fin telefon som ikke er grisedyr, og som tåler litt juling. Mulig det er løsningen for deg?

Les om den HER

Skrevet

Takk for svar! :) Hmm, 320 MB internminne på xperia active, det er bare 170 MB mer enn på wildfire, er det egentlig nok? Fint at den er liten og tåler en støyt, da. Men jeg vil kunne surfe greit på den også, og den så litt for liten ut.

Skrevet

jeg har en htc desire hd, mener det er ganske lik hardware på den som det er på desire s. hatt telefonen i ca et år nå, og jeg tør påstå at den er ganske mye mer solid bygd, enn det jeg har sett av ripte og knuste glass på iphoner til venner og bekjente. mista telefonen min i gulvet og bakken en god del ganger uten at noe har blitt ripet eller knust av den grunn.

Skrevet

Takk for svar! :) Hmm, 320 MB internminne på xperia active, det er bare 170 MB mer enn på wildfire, er det egentlig nok? Fint at den er liten og tåler en støyt, da. Men jeg vil kunne surfe greit på den også, og den så litt for liten ut.

fortsatt veldig lite internminne.

Skrevet

Jeg ville valgt samsung, det er den sorten jeg alltid har brukt og er like fornøyd hver gang!

Skrevet

Aha! Da er nok HTC bedre for meg enn iPhone og xperia i hvert fall.

Hvordan er det med samsung galaxy s2? Verdt å bruke litt ekstra på? Eller vil jeg ikke merke at den er noe bedre enn desire s?

Skrevet

Jeg ville valgt samsung, det er den sorten jeg alltid har brukt og er like fornøyd hver gang!

Hva er best med den? Hva er du mest fornøyd med? :)

Skrevet

-Jeg har det med å miste mobiler i bakken, og har hørt at iPhone er et særdeles dårlig valg i så måte.

Alle touchtelefoner er skjøre i så måte.

iPhone 4s er en vinnertelefon på alle måter og telefonen med absolutt flest deksler, bumpere, beskyttelses-etuier og annet ekstrautstyr. Tusenvis å velge i på ebay til en billig penge. Alt fra en enkel elegant ramme, til totalbeskyttelse i titan som tåler at hesten din tramper på iPhonen!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en sånn som mister og ødelegger mobiler altfor ofte. Så jeg kan for eksempel skrive under at iphone tåler lite (pluss at du er veldig "låst" så fort du kjøper et apple-produkt, etter min mening). Har også hatt HTC før, men den lånte jeg bare litt, var en litt sånn billig smartphone. Fryktelig treig og irriterende, men nyere telefoner er jo garantert gode. Broren min sverger til HTC ;)

Selv har jeg hatt en samsung galaxy s i snart et år nå(snart ny rekord), og den er jeg kjempefornøyd med. Det er nesten så jeg er litt glad i den :P Den er lett å bruke, er fortsatt rask osv. Helt OK kamera(bruker det svært lite).

Og den tåler VELDIG mye, hvis ikke så hadde jeg nok ikke hatt den særlig lenge. Mista den nemlig i eltemaskina på jobben en uke etter at jeg fikk den(ramla ut av lomma, og ja, vi måtte kaste all deigen etterpå). Og den har tålt veldig mange smell i bakken, blitt tråkka på og gud vet hva. MEn den har bare noen få riper :P

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt min wildfire i snart to år, den har blitt kjørt over, mistet i do, helt vin over, og generelt blitt behandlet rimelig brutalt. Men den fungerer utrolig nok supert ennå. Har nettopp kjøpt ny telefon nå så tenkte søsteren min skulle få den gamle for den holder nok en god stund til :D

Skrevet

iPhone 4s er en vinnertelefon på alle måter

Hva er bedre med den enn andre touchtelefoner? :)

Selv har jeg hatt en samsung galaxy s i snart et år nå(snart ny rekord), og den er jeg kjempefornøyd med. Det er nesten så jeg er litt glad i den :P Den er lett å bruke, er fortsatt rask osv. Helt OK kamera(bruker det svært lite).

Og den tåler VELDIG mye, hvis ikke så hadde jeg nok ikke hatt den særlig lenge. Mista den nemlig i eltemaskina på jobben

Oj! Den hørtes ut som tålte mye hvert fall :)

Jeg har hatt min wildfire i snart to år, den har blitt kjørt over, mistet i do, helt vin over, og generelt blitt behandlet rimelig brutalt. Men den fungerer utrolig nok supert ennå. Har nettopp kjøpt ny telefon nå så tenkte søsteren min skulle få den gamle for den holder nok en god stund til :D

Nesten så jeg syns litt synd på telefonene i denne tråden... :gjeiper: Hvordan er den ellers? Rask nok? Jeg leste i en test at den maser om lite plass og å flytte apper hele tida, gjør din det?

Skrevet

Samsung Galaxy S2 glatt.

Ei venninne av meg har også den og er kjempefornøyd :jepp: Hvorfor ville du valgt den framfor en annen?

Gjest SemperFi
Skrevet

Skjerm, Android, oppsettet på mobilen og den er ufattelig lett og tynn, merker ikke at man har den i lomma en gang.

Så slipper man å betale for dyre apps og man slipper Apple hierarkiet.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Nesten så jeg syns litt synd på telefonene i denne tråden... :gjeiper: Hvordan er den ellers? Rask nok? Jeg leste i en test at den maser om lite plass og å flytte apper hele tida, gjør din det?

Min har ikke gitt meg noe mas om plass, men jeg flytter alt som kan flyttet til minnekortet da. Flytte apper har den aldri gjort.

Gjest henriett3
Skrevet

iPhone er noe dritt. Ihvertfall 4S! Kjøp den derre samsung galaxy s2 eller hva den heter

Skrevet (endret)

Skjerm, Android, oppsettet på mobilen og den er ufattelig lett og tynn, merker ikke at man har den i lomma en gang.

Så slipper man å betale for dyre apps og man slipper Apple hierarkiet.

Mmm, den er tynnere enn de andre, ja... Og den virker veldig bra! Jeg er også skeptisk til apple, jeg eier jo ikke musikken jeg har kjøpt fra iTunes en gang, jeg kan ikke gjøre hva jeg vil med den. Det var styr bare å få musikken over til en ny datamaskin. Litt redd for restriksjoner med iPhone.

iPhone er noe dritt. Ihvertfall 4S! Kjøp den derre samsung galaxy s2 eller hva den heter

Begynner å lene i den retningen nå :)

Endret av Dragonfly84
Skrevet (endret)

Min har ikke gitt meg noe mas om plass, men jeg flytter alt som kan flyttet til minnekortet da. Flytte apper har den aldri gjort.

Bra! :) Det var dette jeg hadde lest:

Merkelig nok har HTC ikke klart å finne plass til mer enn 150 MB lagringsminne. Ved første oppstart er 120 MB av dette tilgjengelig til bruk.

Det er enkelt og greit latterlig lite, og har skapt en god del problemer for oss under testperioden.

Første gangen vi kom over problemet sa telefonen fra om at det var lite tilgjengelig minne, og åpnet en veileder som lot oss fjerne data fra lite brukte apps, flytte apps fra internminnet over på minnekortet og annet. Vi var rett og slett imponerte over måten HTC hadde løst dette på.

Problemet er bare at denne veilederen slett ikke klarer å flytte alle apps til minnekortet, og neste gang den maste om lite minne var det ingen apps å flytte til minnekortet. Dermed har vi størstedelen av testperioden vært nødt til å slite med at telefonen stadig vekk griner over at det ikke er minne til å installere apps.

Det er mulig dette er et problem som vil ramme få andre enn "power users" som oss, men det kan være greit å kjenne til dersom du liker å installere spill og apps. Den har enkelt og greit altfor lite minne.

http://www.mobili.no/tester/test-av-htc-wildfire-s/?page=2

Endret av Dragonfly84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...