Miracl3 Skrevet 17. desember 2003 #1 Del Skrevet 17. desember 2003 ville jeg ha planlagt annerledes. Jeg ser det nå som det er 14 dager igjen. Jeg er veldig glad for alle valgene jeg har tatt i forhold til mitt og min elskede sitt bryllupp. Men vi hadde spart oss for mange bekrymninger dersom vi hadde valgt ett lokale med kokk og servitører. Det hadde kostet mer , men det er vell verdt pengene. Å planlegge alt sammen fra å kjøpe inn maten selv til å finne servitører til å få vite at kokken er syk tre uker før bryllupet er håpløst. Heldigvis ordnet det seg , men det skulle vært slik fra begynnelsen. Et tips til dere andre lei alt i en pakke . mat , servitører , drikke og kokk. Til alle dere som planlegger. Tenk gjennom nøye hva dere ønsker og hvor mye dere vil legge i det av tid og penger. Vi planla alt på 6 månder. Det er mulig men sammen med jobb og skole men ett år ville vært bedere. Vell bare noen tanker fra meg , 14 dager før bryllupet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 17. desember 2003 #2 Del Skrevet 17. desember 2003 vi skal takk og pris ha det på hotell. Veldig glad for det ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 17. desember 2003 #3 Del Skrevet 17. desember 2003 Vi skal også ha på hotell - sparer oss for mange bekymringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 17. desember 2003 #4 Del Skrevet 17. desember 2003 Vi skal ordne alt selv, og jeg er veldig glad for det. Kan ikke tenke meg noe verre kaos enn at alle mine ivrige tanter skulle ta avgjørelser sammen med en fremmed kokk og ikke får sjefe selv.... Men klart, det er fordeler og bakdeler med det meste. Og klart at det hjelper at vi bruker 17 mnd og ikke 6...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 17. desember 2003 #5 Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg ville uansett hatt festen et sted hvor alt er inkludert, men så har jeg ingen tanter som bryr seg heller Har faktisk ingen som bryr seg noe voldsomt. :-? Kun mamma som er overlykkelig for at hun ikke trenger å stresse på dagen vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 17. desember 2003 #6 Del Skrevet 17. desember 2003 Lykke til med dagen din :D Vi skal ha på hotell og de fikser alt for oss og det er jeg glad for.. :D Orker ikke mase på familie akkurat den dagen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 17. desember 2003 #7 Del Skrevet 17. desember 2003 Stressnivået som kan komme frem mot bryllupet gjorde at vi valgte å leie en plass med alt inkludert, så kan vi slappe mere av sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 17. desember 2003 #8 Del Skrevet 17. desember 2003 Samme her! Vi hadde i utgangspunktet tenkt til å ordne alt selv, men fant heldigvis ut at det er bedre å betale littegrann mer og heller få en mindre stressende dag (for ikke å snakke om dagene før), så vi har festen på et hotell som ordner alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 17. desember 2003 #9 Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg er veldig fornøyd med at vi skal leie lokale og ordne alt selv, men for oss var det aldri noe alternativ å ha det på hotell eller restaurant, etter som vi vil ha god og autentisk asiatisk mat. Vi skal ha en selvdreven kokk som ordner og styrer selv og ikke minst har masse erfaring med "egne arrangementer". Etter som vi skal ha buffèt, er det heller ikke det største behovet for servitører og hjelpere generelt. Men så er "cluet" etter min mening å fordele ansvar og oppgaver på andre enn brudeparet og den nærmeste familien. Heldigvis har vi flere som har meldt seg frivillige . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 17. desember 2003 #10 Del Skrevet 17. desember 2003 Vi har leid lokale, kokk et annet sted og har venner som skal severe. Håper alt kommer til å gå i orden, burde kanskj eta med i kontrakten om kokken blir syk må han selv skaffe seg en erstatter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 17. desember 2003 #11 Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg er veldig glad vi satte det bort. Ja det blir litt dyrere men så mye stress du slipper og en en nødt til å stole på at andre fikser det bra og kanskje bedre enn oss gale damer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurre Skrevet 17. desember 2003 #12 Del Skrevet 17. desember 2003 Vi leier lokalet, og har utenom dette leid kokk og servitører fra et hotell som skal være med oss hele kvelden :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 18. desember 2003 #13 Del Skrevet 18. desember 2003 Vi hadde et lokale hvor vi ordnet alt selv, og jeg er veldig glad for at vi gjorde det sånn. Det vi burde ha gjort anderledes, var å fordele ansvaret mer slik at vi slapp å ta alle avgjørelsene og ordne med alt hel alene. Det var det som tok tid og det som var krevende. Vi kunne f.eks bedt moren min være ansvarlig for maten, svigermor for kakene... Men selvom vi ikke gjorde det på denne måten, så gikk det veldig fint. Mye kan man gjøre unna god tid i forveien, og mye kan man planlegge for de siste dagene også. Problemene oppstår jo når det blir sykdom el.l. som nevnt over. Da er det litt værre å skulle ordne med alt selv. Vi hadde ca 8 mnd med planlegging, og dette var faktisk mer enn nok. Vi stresset ikke, annet enn dagen før bryllup. Det dukket opp problemer hos oss også, men ikke værre enn at vi klarte å løse dem greit. Det meste ordner seg jo! Poenget mitt er, det trenger ikke å være så mye styr å skulle ordne alt selv. God planlegging + oversikter over hvem som gjør hva, når ting skal gjøres o.s.v. hjelper mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 18. desember 2003 #14 Del Skrevet 18. desember 2003 Vi har også leid sted med alt inkludert, og jeg nekter å la bagateller som servietter, duker, etc...stresse meg og min kjæreste, så jeg har valgt å la dem pynte og gjøre alt, og jeg stoler på att det blir fint. I tillegg skal jeg heller ikke pynte kirken. Vi dropper rett og slett alle små detaljer som ingen legger merke til uansett, og med dette får jeg min nattesøvn! :D Det eneste jeg syns er viktig er att menyen ser bra ut, jeg kjenner bandet, bordplasseringen er hyggelig, og att vi alle er friske!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 18. desember 2003 #15 Del Skrevet 18. desember 2003 Kokk og servitører følger med lokalet, det er jeg egentlig veldig glad for, selv om det nok hadde vært billigere å ordne det privat. Men vi får nå god rabatt faktisk! Vet ellers at jeg bør delegere en del oppgaver fordi jeg umulig kan rekke å gjøre alt det jeg har tenkt å gjøre de siste dagene før, men som den kontrollfriken jeg er så er jeg litt dårlig til det da... :oops: Jeg SKAL lage bryllupskaken selv, og jeg MÅ pynte bordene og lokalet selv. Resten får jeg prøve å sette bort.... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky! Skrevet 18. desember 2003 #16 Del Skrevet 18. desember 2003 Hei! Vi hadde bryllupet vårt på hotel.. og hvis jeg skulle valgt i dag ville jeg ordnet alt selv.. det ble slett ikke det vi hadde forventet. For det første ble det for lite mat, og gjestene fikk beskjed om å ikke forsyne seg så mye siste gangen..de fikk beskjed om å legge mat tilbake slik at det skulle bli nok til alle :o :evil: De som serverte maten var heller ikke noe hyggelige! Vi var på møte sammen med ho som hadde ansvaret for festen, og vi ble enig med ho om hvordan de skulle være.. mye av det vi ble enig om var slett ikke slik vi hadde blitt enig om. De glemte også å legge frem servietter vi hadde bestilt med navn og dato på(så jeg har 200 stk servietter med navn og dato på!) Vi klaget selvfølgelig på dette, og fikk avslag i prisen, men angrer i dag på at jeg ikke ordnet alt selv, det var mye der som kunne vært unngått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 18. desember 2003 #17 Del Skrevet 18. desember 2003 Vi har også leid sted med alt inkludert, og jeg nekter å la bagateller som servietter, duker, etc...stresse meg og min kjæreste, så jeg har valgt å la dem pynte og gjøre alt, og jeg stoler på att det blir fint. I tillegg skal jeg heller ikke pynte kirken. Vi dropper rett og slett alle små detaljer som ingen legger merke til uansett, og med dette får jeg min nattesøvn! :D Vi også har totalt lagt fra oss detaljene. Eneste vi skal gjøre selv i lokalene er menyen. (som også fungerer som bordkort) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 18. desember 2003 #18 Del Skrevet 18. desember 2003 Men det er jo detaljene som er det morsomme!! jeg gleder meg masse til å pynte bordet og legge på plass tallerkner og gafler, sette på lys og servietter..... Det er jo det morsomste ved hele selskapsgreia..... :o Hadde blitt grinete hvis jeg ikke fikk styre det selv..... Men jeg er en detaljfreak, da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 18. desember 2003 #19 Del Skrevet 18. desember 2003 Vil heller sitte i ro og fred sammen med forloverne mine og drikke rødvin og ta ansiktsmaske kvelden før, enn å stresse med å dekke bord til 100 personer!Fy fader, DET hadde stresset meg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 18. desember 2003 #20 Del Skrevet 18. desember 2003 Vi skal ordne alt selv, og sånn må vi nok ha det. Jeg er en skikkelig kontrollfrik. Har storkost meg med å innkjøp av all pynten og få tak i alt og ikke minst få alt som jeg vil ha det. Kvelden før skal min forlover og en god veninne komme til meg og vi skal virkelig kose oss med god mat og dessert, så skal vi ned og pynte selskapslokaler, så skal vi dra hjem igjen til meg hvor de skal overnatte. Tror vi skal få det kjempekoselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå