Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2011 #1 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har noen områder på huden som er helt tørre. Det er forholdsvis små områder (varierer fra 1-3 cm i diameter). De viste seg for første gang for noen måneder siden, og har siden da vært til stede i større eller mindre grad hele tiden. Det skjedde ingenting spesielt, de bare var der helt plutselig. Noen av dem er i ansiktet, og svir litt når jeg kommer borti. Jeg bruker en god fuktighetskrem og unngår sminke på områdene, men alikevel ser det ikke ut til å bli noe bedre. Er det noen som har tips til hva annet jeg kan gjøre? Og hva er disse tørre flekkene?
Gjest me too Skrevet 12. desember 2011 #2 Skrevet 12. desember 2011 Aner ikke hva det er, men du kan prøve hydrocortison (tror det skrives slik?)
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2011 #3 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har også slikt eksem, og for min del er det matallergi som utløser det. En mild kortisonsalve kan hjelpe godt, hvis ikke må du få noe sterkere hos legen.
Sugerøret Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 Jeg har noen områder på huden som er helt tørre. Det er forholdsvis små områder (varierer fra 1-3 cm i diameter). De viste seg for første gang for noen måneder siden, og har siden da vært til stede i større eller mindre grad hele tiden. Det skjedde ingenting spesielt, de bare var der helt plutselig. Noen av dem er i ansiktet, og svir litt når jeg kommer borti. Jeg bruker en god fuktighetskrem og unngår sminke på områdene, men alikevel ser det ikke ut til å bli noe bedre. Er det noen som har tips til hva annet jeg kan gjøre? Og hva er disse tørre flekkene? Atopisk eksem ? Små flekker som klør og er røde. Kansje en tur til hudlege hadde vært fint. Behandle med reseptfrie kortisonkremer kan være greit,men en lege burde du uansett oppsøke. Da du kan ha krav på støtte osv om det er eksem. anbefaler deg ceridal fettkrem som du smører(klapper på ) tørre områder.Ellers canoderm 5% krem som fuktighetskrem til resten av kroppen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå