Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2002 #1 Del Skrevet 19. mai 2002 Jeg vet at disse temaene har blitt tatt opp her ved flere anledninger, men dette er en litt annen vinkling. Jeg er relativt nygift, og har det veldig fint sammen med mannen min. Det eneste problemet har vel vært sexlivet vårt som ikke har vært mye å nskryte av helt siden vi ble sammen. I tidligere forhold kunne jeg neste være nymfoman til tider, men i forholdet til min mann har det aldri vært slikt. Det har sikkert vært litt vanskelig for han, men gått greit for meg. Det som nå er saken er at jeg her om dagen hadde en drøm og en gutt jeg vet hvem er. Han forførte meg og jeg fikk en deilig følelse. Når jeg jeg våknet var følelsen der fortsatt. Ble irritert når jeg innså at det var en drøm. Gikk hele dagen å tenkte på at jeg godt kunne tenkt meg å blitt intim med denne gutten, og ville ha minst mulig kontakt med mannen min. Det jeg egentlig lurer på er om det må være skadelig for et ekteskap hvis en av partene er utro, eller om det faktisk kan sprite opp et forhold. Vi har vært sammen i 6 år, og selvsagt har jeg tenkt på andre gutter før, men nå er fristelsen der igjen. Lurer også på hvordan jeg skal klare å ikke si noe til min mann, dersom jeg har et sidesprang, er av den type som ikke klarer å holde så mye skjult akkurat. Ligger det i vår natur som mennesker å forholde oss til kun en person, seksuelt, i 60-70 år? Jeg vet virkelig ikke jeg. Det er vel også forskjell på om det kun er fysisk, eller om det er følelser innvolvert. Håper noen har synspunkter, ideer, tanker om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 20. mai 2002 #2 Del Skrevet 20. mai 2002 Jeg ser du har en "wink-smiley" nederst - er det fordi innlegget ditt er ment som en spøk? Jeg svarer likevel jeg, i tilfelle du faktisk mener det seriøst. Nå føler jeg meg som en sur, bitter moralist. Det får nesten stå til, for jeg ble lettere forbanna når jeg leste innlegget ditt. Først; spørsmålet om det er naturlig eller ei å holde seg til samme partner hele livet - det er i og for seg et greit spørsmål. Skal ikke ta opp alt jeg tenker om det her, har diskutert det litt under tråden "Utroskap på forhånd" her inne på Samliv. Der kom jeg inn på om det kanskje er greit å kun ha et følelsesmessig bånd til partneren, mens det fysiske var på et "lavere" plan, eller nivå. MEN, det jeg reagerer så på, er at du har tenkt å gå bak ryggen på mannen din. Mine tanker rundt åpne forhold, og at det kanskje er greit (for noen) - det gjelder helt klart kun når begge parter er enige om saken. Tror du at utroskap vil "sprite opp ekteskapet"? Wow. Er det mulig? Ja, om noen bedro meg så hadde det virkelig fått fart i mitt forhold til personen! Hvor er logikken? Stopper her jeg - til du gir meg et hint om hvorvidt dette var ment oppriktig eller bare ironisk. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2002 #3 Del Skrevet 20. mai 2002 Var faktisk seriøst ment. Følelser er vel ikke alltid logiske, er de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yatzy Skrevet 20. mai 2002 #4 Del Skrevet 20. mai 2002 Hvorfor i alle dager går du hen og gifter deg med en mann dersom noe så viktig som sexlivet ikke fungerer? Et ekteskap innebærer at du er trofast mot din mann for resten av livet. Du må da vel ha skjønt dette før - eller planla du allerede da et lite eventyr eller flere på si`? Ja - jeg vet at jeg provoserer. Men det virker som du tar svært så lett på et ganske alvorlig problem, som kan ødelegge utrolig mye for dere begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus Skrevet 20. mai 2002 #5 Del Skrevet 20. mai 2002 Kanskje din mann går rundt og drømmer om det samme ??? Stor sannsynlighet for det, siden sex-livet deres ikke fungerer. Lag en avtale da vel, siden dette er såpass viktig for deg. Men da må du være åpen om det, og i tillegg akseptere at din mann foretar seg de samme erotiske sidesprangene. For DET hadde han nok sikkert ikke hatt mye i mot. Ble du provosert? Javel... Lykke til da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleVille Skrevet 20. mai 2002 #6 Del Skrevet 20. mai 2002 Om følelser alltid er logiske? Nei. Men kjære deg, selv om jeg av og til har lyst til å henrette en av mine nærmeste venner i løpet av en het diskusjon, så betyr ikke det at det har noen rot i virkeligheten. Det er snakk om ANSVAR, ansvarsfølelse - noe du ser ut til å være svært dårlig utstyrt med! Du har gått inn i et ekteskap, og ingen er så dumme at de ikke er klar over hva det innebærer. Akkurat som enkelte jenter som blir kjempeoverrasket over å bli gravide - når du har sex kan man få barn og det vet de aller fleste som har en smule omløp. Men oisann, det skjedde jo! Liten parallell til deg. Ops, sitter fast i ekteskap med lite tilfredsstillende sexliv gitt... Hva skal vi gjøre med det? Jo, vi går selvsagt bak ryggen til partneren og puler på noen andre! Strålende idè. Jeg VET min måte i dette innlegget ikke er verdens beste måte å formidle egne argumenter og meninger på, men dette er jammen det verste jeg har hørt. Så jeg dropper sakligheten et lite øyeblikk. Respekt for andre mennesker! Har du tenkt over hva det innebærer noen gang (det er faktisk et spørsmål jeg ønsker et ærlig svar på - hvilke tanker har du rundt dette?)? "Sprite opp ekteskapet"? *FNYS12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Em@lie Skrevet 20. mai 2002 #7 Del Skrevet 20. mai 2002 Amanda. Av og til kan det være på sin plass og legge høfligheten på utsiden før man går inn... Her var jeg enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2002 #8 Del Skrevet 20. mai 2002 Selvsagt har jeg ansvarsfølelse. De som kjenner meg best sier jeg er den mest pliktoppfyllende personen de kjenner. Jeg snakket bare om mine drømmer og lyster. Kommer nok ikke til å realisere dem med det første. For det har jeg for mye samvittighet. Får dårlig samvittighet bare jeg tenker på en annen fyr. Hva som skjer senere får tiden vise, jeg er ikke så ille som dere tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. mai 2002 #9 Del Skrevet 21. mai 2002 Nå synes jeg du fikk hard medfart av de andre, Anonym. Jeg er ikke av den oppfatning at et menneske naturlig holder seg trofast i 60 - 70 år. Små sidesprang kan fort skje. Selv har jeg vært i et fast forhold i mange år, og skal gifte meg. Jeg har ALDRI vært utro, ikke engang i nærheten av å være det. Men jeg vet at jeg kan komme til å være det. Samme hva gjelder mannen min. Og skulle det skje - vel pytt! Det tror jeg vi begge vil overleve. Snakk med mannen din om dette. Du vet jo aldri hva han tenker. Kanskje vil han være med å swinge litt også? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leia Skrevet 21. mai 2002 #10 Del Skrevet 21. mai 2002 Mannen din må være enig, og vel vitende om hva som skjer. Hvis ikke vil du nok heller "vanne ut" ekteskapet mer. Det finnes en god del hjelpemidler på lysten som faktisk kan sprite opp forholdet, men så lenge dere to ikke er sexuelt på nett, er det etter min mening der dere må starte, og ikke med å ta inn en tredje person. Hva med å forslå noe litt kinky, ta han med på kondomeriet eller noe bedre, og lek litt med hverandre? Se en erotisk film sammen i stedet for Big Brother? En annen tanke som slo meg er p-pillen. har du brukt kondom med de andre mennene og begynt på pillen da du ble seriøst sammen med din mann? Da er det meeeeget sannsynlig bare å bytte til et mildere merke (Yasmin), og vips, sexlysten tilbake! Lykke til:) Vær stolt og sterk, ikke utro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2002 #11 Del Skrevet 22. mai 2002 Ja det er utrolig skadelig. Skadelig for den som gjør det. Skadelig for forholdet. VELDIG skadelig for selvfølelsen til den som blir bedratt. Det er lett å stå utenfor å si PYTT PYTT. Det gjorde vel jeg også. Men den som har erfart det, sier ikke det lenger Matahari. (tøbba) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå