Gå til innhold

Har DU kastet julegaver?


Gjest Crow

Anbefalte innlegg

Hvis man ser bort fra ting som har blitt gammelt og ubrukelig iløpet av årene har jeg kun kastet 1 gave, og det var et par duker jeg fikk fra min kjære bestemor. De var tydelig brukt, begge med flekker på, sikkert fra stearin eller noe sånt.

Dukene var jo fine, har ivertfall en verdi med tanke på at det kom fra bestemoren min, så jeg prøvde å få bort disse flekkene, men uten hell.

Ellers har jeg aldri fått noe jeg har sett så lite verdi på at jeg har kastet det rett i søpla. Sånn går det når man sender ut ønskelister ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thessie!

Jeg fikk et par flax-lodd en gang som jeg kastet fordi det ikke var premie på de, men jeg burde kanskje beholdt de? :sjenert:

Nei, jeg kaster aldri gaver. Jeg misliker til og med sterkt å bytte gaver med mindre det er klær som er i feil størrelse, da den personen jeg fikk den av har brukt tid og penger på å kjøpe noe de tror jeg vil like.

Endret av Thessie!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønnblomst

Hmm, og jeg som alltid har sett på såper og slikt som en safe ting å kjøpe. Det er en ting som ikke blir stående og ta opp plass i evighet, fordi man bruker det opp. Og det er noe som alle trenger. Jeg trodde ikke folk var så kresne på hva slags såper de brukte jeg, men så feil kan man ta... :sjenert:

Jeg blir rett og slett dårlig av diverse lukter. Kan være kvalm lenge etterpå om jeg har kjent lukten av en skikkelig "dårlig" såpe, eller skikkelig sterk parfyme. Noen lukter klarer man ikke. Der er man rett og slett forskjellig. Har hendt at jeg har vasket håret med shampo som har luktet så grusomt, at jeg ikke har fått fred, før jeg har vasket håret med noe annet :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen utakknemlige folk! Hive nye ting...hørt om å gi bort eller bytte!

Har dere tenkt på at det finnes mange mennesker i norge som ikke har råd til å kjøpe seg verken bodylotion, dusjsåpe eller roll on?? (JA HELT SANT!!!!) Slike ting blir sett på som luxusvarer når man knapt har råd til mat..også kaster dere disse tingene?? Herregud, visste ikke det gikk an! Skjerp dere og gi det bort til andre som setter pris på det da! Djiiiiiiiiizz! :kjefte:

Har det slått deg at det ikke er så mange bruktbutikker og organisasjoner tar imot kroppspleieprodukter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo det året jeg kastet de pengene jeg fikk til jul... Huff, den historien lever fremdeles i beste velgående i familien. Og desverre var pakkepapiret alt brent da vi fant det ut. En rimelig fortivlet meg ja (var vel 9-10 år og 500,- var mye penger...)

Ellers kaster jeg vel så og si aldri gaver (iallefall ikke da de er nye, men etter lang bruk så skjer det jo). Ifjor kastet jeg noen småkaker en venninne hadde kjøpt på ferie, men jeg smakte jo på de først og de smakte fy... Ellers har mamma fått noen ting som ikke er min stil og som hun liker, men som regel får jeg fine gaver.

Og ja, jeg bytter av og til for hva skal jeg med to av samme blu-ray film, sju vannkarafler osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk to flatskjermer her en jul. En 42 tommer og en 50 tommer. Ble nødt til å kaste 42 tommeren, hadde ikke plass til den i stua, og orka ikke styre med å legge den ut på finn.

:ironi:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål til dere som kaster julegaver hvis dere får noe dere ikke liker...

Hvor mange julegaver bruker dere å få?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kastet to julekrus en gang, sånne billige med trykk av nisser på. De var fra mannens gamle bestemor, og hun så nok litt dårlig for ikke bare var det ene kruset sprukket, men trykket var tydelig feilproduksjon også. Det svarte som skulle ramme inn fargene var 2-3 cm forskjøvet på begge krusene (men forskjøvet hver sin vei merkelig nok). De syns jeg var så stusselige at de ikke engang gikk til bruktbutikken.

Ellers bytter jeg kun hvis jeg får dobbelt, eller noe i feil størrelse etc.

Også har jeg byttet når jentungen har fått ørten sett med pyntetøy i samme størrelse, det hadde kanskje blitt brukt to ganger hver før de var for små, og når hun trenger utetøy etc bytter jeg gjerne i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

I fjor fikk jeg et par truser av ei venninne, som overhodet ikke var min stil i det hele tatt. Jeg hadde de i skuffa et par dager etter jul, men så gikk de dessverre i søpla :sjenert:

Ellers så har jeg fått en del rimelig ubrukelige ting opp gjennom årene, men jeg har alltid tatt vare på de en liten stund, og så enten gitt bort eller kastet.(eventuelt byttet hvis det har vært mulig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kastet nips. Alle som kjenner meg vet at jeg ikke har fremme nips og at jeg er veldig sær på hva jeg liker. Nipset har ikke vært av en sånn kvalitet at jeg har sett noe poeng i å gi det til noen organisasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen grunn til at såpe er en "dårlig" gave er at jeg, som mange andre, reagerer allergisk på mange av dem. Spesielt de fra Lush er så parfymerte at de svir i nesa. Og hvis de ikke svir i nesa, tørker de ut huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slått deg at det ikke er så mange bruktbutikker og organisasjoner tar imot kroppspleieprodukter?

Det står ikke noe på Fretex sin side at de ikke tar imot kroppspleieprodukter, det står derimot at de tar imot ALT som er salgbart.

http://www.fretex.no/newsread/page.aspx?nodeid=5189

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kasta julegaver, men aldri med en gang. Om det er noe som ikke faller i smak bruker jeg å bytte det, men er ikke mange gaver jeg har byttet.

Om/når jeg kaster julegaver er det jo fordi det er utslitt eller fordi det ikke blir brukt og er ting som ikke er vits å gi videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som har Fretex i nærheten.

Jeg har vært på de mest avsidesliggende steder rundt om i landet og til og med der finnes det bruktbutikker. Det slår meg også som helst usannsynlig at man ikke kjenner noen som ikke har så god råd og som hadde satt pris på å få slike ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk en fuktighetskrem av ei venninne en gang, som i for seg er en grei gave. Det er bare det at den inneholdt parfyme, noe jeg får eksem av og dermed ikke kan bruke. Dette visste hun ganske godt, så synes det var litt spesielt. Forsøkte å gi den bort til søstra mi og moren min, men ingen ville ha den, så etter å ha stått på badet en stund gikk den i søpla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som har Fretex i nærheten.

Kanskje ikke, men alle har for veldedige organisasjoner i nærheten, for eksempel Lions, Odd Fellow, "bymisjonen" osv som gir mat og hygieneprodukter til trengende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har eg.

Ting som ikkje faller i smak/passer prøver eg som regel å bytte, gi til noen andre (men ikkje som julegave eller bursdagsgave), gi til Fretex/Frelsesarmen, gi til bruktbutikk, etc. Vi har ikkje plass nok til å oppbevare/spare på alt mulig vi får, som absolutt verken passer inn eller falt i smak.

Noe lar eg stå slik at gjester kan bruke det, f.eks håndsåper, håndkremer, o.l (eg tåler ikkje hva som helst, takket være sensitiv hud, allergi, eksem og dermatitt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det var utelukkende gaver som jeg endte opp med å aldri bruke, etter 3-4 og så mye som 5-6 år. Da jeg var flytteklar hadde jeg nemlig ei hylle full av gaver jeg hadde fått av skolevenninner på ungdomsskolen, og den hylla var full av ting som jeg aldri fikk bruk for. Ting som ansiktsmasker fra H&M, for eksempel. Etter 3-6 år følte jeg ingen skam i å kaste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...