Gå til innhold

Har DU kastet julegaver?


Gjest Crow

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Verken kaster,bytter eller omplasserer gaver - men noe har havnet bakerst i et skap og blitt der til neste opprydding :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alt jeg får. Er mange år siden jeg fikk noe jeg virkelig ville ha. Jeg prøver å få folk til å forstå at jeg IKKE vil ha gaver, men de vil ikke høre. Siste årene har jeg vært glad for gaver fra én person.

Nesten alt du får??!! Du må være den mest negative personen på jordas overflate. Du virker som en lite hyggelig person. Er du bitter for noe?

Herregud!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har igjennom åra fått noen slike ferdig sammensatte pakker fra Cubus og andre med bodylotion, dusjsåpe og en eller annen ting som nr 3. Er alltid 3 ting i de ferdigpakkene.

De går rett i søpla hos meg... :sjenert:

Dette er noe av det mest provoserende jeg har lest på KG på lenge (og det sier ikke rent lite!). Etter jul håper jeg virkelig du tar deg turen og leverer dette hos Fattighuset eller Frelsesarmeen. Makan!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster ikke noe med en gang, men må innrømme at enkelte "parfymerigavepakninger" (sånne med tre ting, også nevnt tidligere i tråden) har gått i søpla etter et par år bakerst i skapet. Som regel, men slett ikke alltid, har jeg brukt en eller to av tingene, men ikke den tredje. Ting nr 3 er oftest en bodylotion, og det har jeg en tendens til å ha for mange av i skapet allerede.

Hvis mulig har jeg heller forsøkt å resirkulere (les: gi videre) gaven, men slike ting blir jo for gamle og harske med tiden, og selv med de beste intensjoner er det slett ikke bestandig man verken får brukt opp eller husker å gi videre disse sakene før de er utgått på dato.

Endret av Spinell
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri kastet, ei heller byttet så mange gaver. Finner som regel en plass til det jeg får. Men selvfølgelig har det vel hendt at ting jeg har fått i gave, og som etterhvert har blitt stående i et skap noen år, har blitt kastet under en opprydning. Regner med at dere har mener om en kaster gaver med en gang de er mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten alt du får??!! Du må være den mest negative personen på jordas overflate. Du virker som en lite hyggelig person. Er du bitter for noe?

Herregud!

Når en sier, rett ut, jeg vil IKKE ha gaver, hvorfor insitsterer folk på å gi? Forøvrig virker det som om folk ikke kjenner meg overhode og gir ting som er så IKKE meg at det er nesten godt jobba. Ikke en gang om en legger godviljen til kan en spore noen godt ment tanke bak gaven. Som nenvt, det er vel én person som har gitt meg noe jeg har blitt oppriktig glad for de siste årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Utrolig hvor mye rask man får. Noen ganger kunne jeg heller sett at folk sende et kort enn å gi dritt kjøpt i tikroners kurven på nille eller rema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

Jeg forstår ikke hvorfor man i dagens samfunn skal se seg nødt til å kaste gaver når det finnes så ufattelig mye annet man gjøre med ting man ikke vil ha som feks fretex.

En ting er hvis man får spiselige gaver som smaker vondt, men når man får ting som andre kan få bruk for så blir det helt latterlig tragisk at det går i søpla.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kastet en julegave eller solgt det. Syns det er for respektløst ovenfor giveren. Om en føler for å kaste julegaver, så begynner en å bli for bortskjemt, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grønnblomst

Hehe.

Har kastet en lysestake som var skikkelig stygg :gjeiper:

og noe kjipe lekegreier jeg fikk et år, som jeg over hodet ikke forstod vitsen med. parfymer går også rett i søpla hos meg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Hmm, og jeg som alltid har sett på såper og slikt som en safe ting å kjøpe. Det er en ting som ikke blir stående og ta opp plass i evighet, fordi man bruker det opp. Og det er noe som alle trenger. Jeg trodde ikke folk var så kresne på hva slags såper de brukte jeg, men så feil kan man ta... :sjenert:

Hehe, ja jeg er sikkert temmelig rar på det området... Jeg kan bli kvalm av enkelte såpelukter og er kjempekresen på hvilke såper jeg bruker. Da er det kanskje litt for lett å tenke at andre også har preferanser når det gjelder såper o.l. Det er sikkert mange som liker all slags såpe og setter pris på å få det i julegave.

Men ikke misforstå, jeg sitter ikke og surmuler når jeg får såper o.l. og synes det er en dårlig gave. Jeg er fullstendig klar over at jeg er rimelig spesiell på det området, og forventer ikke at folk skal forstå seg på denne særegenheten. Og som sagt er det svært sjeldent at jeg har kastet gaver. Som oftest får jeg gaver jeg både blir glad for og kan bruke, til og med enkelte såper/lotions.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Jeg har kasta noen julelys til å ha på juletreet fra ei venninne. gså har jeg kasta såpesett fra tanta mi, fordi jeg trodde at jeg ikke tålte det pga parfyme, men jeg tålte visst andre såper så. :P Litt dumt at jeg kasta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er en del av familien som alltid feiler når det kommer til gaver. De går enten i søpla sammme kveld, videre til mamma eller lengst bak i skapet. Og dette er folk jeg har vokst opp med, så de burde kjenne meg såpass.

Men ellers er jeg rimelig fornøyd med tingene jeg får, selvom jeg egentlig er imot dette gavestyret.

Det har vært et par tabber der også, som f.eks et brukt fotbad, som hadde stått i skapet dems i flere år, og bråka mer enn noe annet. Den solgte jeg på finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har igjennom åra fått noen slike ferdig sammensatte pakker fra Cubus og andre med bodylotion, dusjsåpe og en eller annen ting som nr 3. Er alltid 3 ting i de ferdigpakkene.

De går rett i søpla hos meg... :sjenert:

Fordi??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen utakknemlige folk! Hive nye ting...hørt om å gi bort eller bytte!

Har dere tenkt på at det finnes mange mennesker i norge som ikke har råd til å kjøpe seg verken bodylotion, dusjsåpe eller roll on?? (JA HELT SANT!!!!) Slike ting blir sett på som luxusvarer når man knapt har råd til mat..også kaster dere disse tingene?? Herregud, visste ikke det gikk an! Skjerp dere og gi det bort til andre som setter pris på det da! Djiiiiiiiiizz! :kjefte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...