Gå til innhold

Hvor mye bruker du på gave til foreldrene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvor mye som er vanlig å bruke på gaver til mor og far til jul. Hvor mye bruker du på hver av dem? Og hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cupcakes

jeg er 23. og pleier å ligge på rundt 500,- +/- på hver av de. pleier å ligge på rundt 400,- til kona til pappa og rundt 200,- til mannen til mamma (for han vil egentlig ikke ha gaver fra oss :P )

Endret av Cupcakes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Det varierer veldig fra år til år for meg. I år er et topp-år, og de får vel begge gaver til omkring 700 kr hver. Jeg er 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20, jeg bruker rundt 200-300 på de hver og en felles gave itilegg. Jeg gidder ikke være gjerringknark når de har brukt haugevis av penger på meg gjennom alle årene, ikke samvittighet til det :) pluss at de er verdens beste. Skjønner så klart de som er studenter eller har dårlig råd men det er en gang i året.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sytten, og i år får moren min for 100 og faren min for 250. Har ganske dårlig råd og i tillegg har de begge nye kjærester jeg også må gi til... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350-500 kroner per pers. Jeg er 23 og student, mamma og pappa er i 50-årene. Jeg spleiser alltid med søsknene mine så vi kan gi finere og dyrere gaver.

Oppdatering:

Etter å ha kjøpt gavene har jeg brukt 587 kroner på mamma og 554 kroner på pappa. I tillegg får mamma julestrømpe som har kostet hver av oss ungene ca 200 kroner. Jeg synes det er en helt fin pris, spesielt med tanke på hva de har gitt oss de siste 30 årene (mitt eldste søsken er 30).

Endret av Junimarie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 og student. I år bruker jeg ca. 1200 til hver av dem. Jeg gir til veldig få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "alltid" gitt gaver til foreldrene mine (de er skilte) for ca. 1000-1500,- hver. Jeg er 25 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker ikke så veldig mye på prisen. Jeg ser an hvor mye penger jeg har og om det er noe spesielt de ønsker seg/trenger. Pleier å være omtrent 500 kr til hver. Jeg er student.

Endret av Rosa Pute
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i 20-årene, og jeg har aldri brukt så veldig mye penger på foreldrene mine, mest fordi jeg har hatt det som en liten tradisjon å lage noe til dem begge, og i tillegg kjøpe en liten ting til dem hver (som i år blir fra Ebay :gjeiper: )

Min far er veldig glad i mine hjemmelagde gaver, han har alltid sagt at julen ikke blir helt den samme uten den tradisjonen. Heller en gave som betyr mye for dem, enn en 1000-kronersgave som de ikke bruker (de er en av de som har alt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det varierer litt. Fra 200 til 500, tror jeg. Men jeg har mange søsken med kjærester og barn som skal ha gaver også og jeg er student, så jeg kan ikke bruke noe særlig mer enn det til noen av dem, egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en gave til moren min i år, og vurderer å kjøpe en ting til som hun ønsker seg. Men da blir totalen på litt over 1000 kr, og jeg føler at det kanskje er litt i overkant, så jeg har ikke bestemt meg ennå.

Men da bruker jeg altså enten 800 eller litt over 1000 kr på henne i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 21 år og kjøper isammen med min søster på 18. Vi gir 600kr hver til hver av dem. Slik at begge får hver sin gave på ca 1200,-. Vi er begge studenter da..

Endret av Linvei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20, og lærling. De har alt de trenger og litt til, og ønsker seg ingenting, de sier også at de ønsker seg en flaske vin, mamma ønsker seg et pynteskjerf og øredobber og pappa blir glad for sjokolade eller en bok f.eks. Så de får for ca. 300 hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...