Ananas. Skrevet 10. desember 2011 #1 Skrevet 10. desember 2011 Av ren nysgjerrighet lager jeg denne tråden.. Synes alltid det er spennende å se begrunnelsene til folk:) Selv støtter jeg Høyre. Har troen på at deres politikk er den beste kunnskaps- og forskningspolitikken, noe jeg har troen på at kommer til å være helt avgjørende i fremtiden. I tillegg mener både de og jeg at de fleste individer og familier selv er istand til å avgjøre hva som er best for dem i de aller fleste tilfeller. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #2 Skrevet 10. desember 2011 Jeg stemmer Venstre. Av samme grunner som du stemmer Høyre. 3
Ruto Skrevet 10. desember 2011 #3 Skrevet 10. desember 2011 FRP. Rett og slett fordi jeg mener de har den beste politikken. Individet selv settes i fokus og det mener jeg er viktig. I tillegg er det jo et stort pluss at det provoserer AP-familien min til de grader. 2
Ananas. Skrevet 10. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2011 FRP. Rett og slett fordi jeg mener de har den beste politikken. Individet selv settes i fokus og det mener jeg er viktig. I tillegg er det jo et stort pluss at det provoserer AP-familien min til de grader. Haha. Kjekt for deg at du vet det provoserer da.. Jeg meldte meg inn i Høyre og har fått en god del skyllebøtter fra familien. Viser seg at jeg er den eneste som er til Høyre for Arbeiderpartiet, noe jeg aldri har vært klar over tidligere fordi de er helt uinteressert i å snakke om politikk. Hadde selvfølgelig ikke gjort noe annerledes om jeg hadde visst det på forhånd, men da hadde jeg kanskje vært mer forberedt.
Ruto Skrevet 10. desember 2011 #5 Skrevet 10. desember 2011 Haha. Kjekt for deg at du vet det provoserer da.. Jeg meldte meg inn i Høyre og har fått en god del skyllebøtter fra familien. Viser seg at jeg er den eneste som er til Høyre for Arbeiderpartiet, noe jeg aldri har vært klar over tidligere fordi de er helt uinteressert i å snakke om politikk. Hadde selvfølgelig ikke gjort noe annerledes om jeg hadde visst det på forhånd, men da hadde jeg kanskje vært mer forberedt. Jepp, og jeg har fått både skyllebøtter, rasismeanklager og utfrysning. Kjekk familie. Jeg synes det er fint at ungdom velger utifra deres egne syn og ikke familien sin. Det står det respekt av. 3
Bollocks Skrevet 10. desember 2011 #6 Skrevet 10. desember 2011 Familien min er FRPere. Jeg har vært medlem i AUF et par år, men har lenge tenkt på å melde meg ut. Jeg tror jeg var AUFer bare for å irritere familien min litt. Men nå er jeg mer moden og har dannet mine egne meninger, og heller mot FRP. Men jeg er ikke en av FRPene som liker å klage på AP, bare så vi har det sagt. Jeg liker ikke drittkastingen mellom partiene og velgerne. Det er ikke gøy lenger! 1
HedvigR Skrevet 10. desember 2011 #7 Skrevet 10. desember 2011 (endret) . Endret 13. mai 2013 av HedvigR 1
Drizzt Skrevet 11. desember 2011 #8 Skrevet 11. desember 2011 Det er lettere å nevne de jeg absolutt ikke støtter, nemlig Rødt, SV, Ap og Sp. KrF har jeg lite felles med, Venstre kommer av og til med noe som jeg er enig med. Har ikke bestemt meg helt hvilken parti jeg støtter for både Høyre og Frp har noe jeg liker og noe jeg misliker i sine påstander og programmer. Jeg kan si med stor sikkerhet at jeg er høyreorientert. 4
Gjest MorAase Skrevet 11. desember 2011 #10 Skrevet 11. desember 2011 Av ren nysgjerrighet lager jeg denne tråden.. Synes alltid det er spennende å se begrunnelsene til folk:) Selv støtter jeg Høyre. Har troen på at deres politikk er den beste kunnskaps- og forskningspolitikken, noe jeg har troen på at kommer til å være helt avgjørende i fremtiden. I tillegg mener både de og jeg at de fleste individer og familier selv er istand til å avgjøre hva som er best for dem i de aller fleste tilfeller. Ingen! Norske politikere er visjonsløse, navlebeskuende, ute etter å mele egen kake og har som ubevisst mål å sløse vekk oljeformuen på paraplydrinker i Spania. Det er INGEN partier som fortjener folkets støtte. Jeg skal stemme annet en blankt den dagen jeg kan sette sammen min egen liste med representanter jeg vil ha på tinget. Jeg blir deprimert når jeg ser og hører norske politikere, det er som å se noen en bryr seg om gå rett mot et stup og en ikke kan gjøre noe. Ref å kjøre Norge på dynga... 1
HerbGirl Skrevet 11. desember 2011 #11 Skrevet 11. desember 2011 Miljøpartiet de grønne. For å ta vare på miljøet vår er den eneste viktigste prioriteringen for framtiden. Ellers har vi snart ingen klode å leve på..
daemonia Skrevet 11. desember 2011 #12 Skrevet 11. desember 2011 Av ren nysgjerrighet lager jeg denne tråden.. Synes alltid det er spennende å se begrunnelsene til folk:) Selv støtter jeg Høyre. Har troen på at deres politikk er den beste kunnskaps- og forskningspolitikken, noe jeg har troen på at kommer til å være helt avgjørende i fremtiden. I tillegg mener både de og jeg at de fleste individer og familier selv er istand til å avgjøre hva som er best for dem i de aller fleste tilfeller. Jeg både stemmer Høyre og er medlem av Høyre Begrunnelsen er mye det samme som deg, men jeg mener også at deres næringslivspolitikk er den som er best.
Jolene Skrevet 11. desember 2011 #13 Skrevet 11. desember 2011 FrP er det partiet jeg føler er mest liberalistisk, så da blir det det 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #14 Skrevet 11. desember 2011 Jeg støtter ulike partier alt etter hva som skjer. Nå for tiden er det Senterpartiet som får min støtte. 1
Gjest Badabing Skrevet 11. desember 2011 #15 Skrevet 11. desember 2011 Det ha variert. Jeg har stemt SV når jeg synes AP har trengt noen til å holde dem i ørene ang miljø, og jeg har stemt AP når jeg har vært redd for FrP. Nå holder jeg meg til MDG.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2011 #16 Skrevet 11. desember 2011 FRP. Rett og slett fordi jeg mener de har den beste politikken. Individet selv settes i fokus og det mener jeg er viktig. Samme her. Dessuten er jeg veldig for privatiseringen. Både av barnehage, skole, sykehus og så videre. De som har penger burde da få lov til å bruke de. 2
Gjest MorAase Skrevet 11. desember 2011 #17 Skrevet 11. desember 2011 Samme her. Dessuten er jeg veldig for privatiseringen. Både av barnehage, skole, sykehus og så videre. De som har penger burde da få lov til å bruke de. Best av alt, en slipper å omgås de som ikke har penger
Drizzt Skrevet 11. desember 2011 #18 Skrevet 11. desember 2011 Best av alt, en slipper å omgås de som ikke har penger Nei, her snakker vi om alternativer. For det er ikke offentlige tjenester som alltid er best. De som har råd til det, får velge selv. De som ikke har råd, må regne med offentlige. Jeg syns det er veldig, veldig bra at SV åpnet for private aktører i barnehage "bransjen" og det er på tide å gjøre det samme med eldreomsorg, skoler og sykehus. For konkurranse er det som fører til bedre tilbud til folket. Per i dag er det veldig lite konkurranse i mange sektorer. Og det fører til blant annet shoppingturer til Sverige hvor prisene er lavere og utvalget er vesentlig bedre enn her. 1
Gjest MorAase Skrevet 11. desember 2011 #19 Skrevet 11. desember 2011 Nei, her snakker vi om alternativer. For det er ikke offentlige tjenester som alltid er best. De som har råd til det, får velge selv. De som ikke har råd, må regne med offentlige. Jeg syns det er veldig, veldig bra at SV åpnet for private aktører i barnehage "bransjen" og det er på tide å gjøre det samme med eldreomsorg, skoler og sykehus. For konkurranse er det som fører til bedre tilbud til folket. Per i dag er det veldig lite konkurranse i mange sektorer. Og det fører til blant annet shoppingturer til Sverige hvor prisene er lavere og utvalget er vesentlig bedre enn her. http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1735920.ece
Drizzt Skrevet 11. desember 2011 #20 Skrevet 11. desember 2011 (endret) http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1735920.ece Jeg er ikke overrasket. Norge har lite erfaring med konkurranse. Det blir ikke bedre med statlig monopol hele tiden. Heldigvis har vi dette også! Eller dette ! Edit: Nok om dette, for da avsporer vi Endret 11. desember 2011 av Drizzt 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå