AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #1 Del Skrevet 10. desember 2011 Hvorfor blir ordet circa forkortet med ca? Er det virkelig så langt at det er nødvendig å forkorte det? Hadde jo vært bedre egentlig med "forskjellig", det er langt og mange skriver det feil ser jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinnwild Skrevet 10. desember 2011 #2 Del Skrevet 10. desember 2011 Hehe da er det verre med de som forkorter circa med circ. WTF 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fjosa Skrevet 10. desember 2011 #3 Del Skrevet 10. desember 2011 Fordi mange skriver cirka feil? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #4 Del Skrevet 10. desember 2011 Hvorfor forkorter vi world wide web til dobbeltve dobbeltve dobbeltve? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #5 Del Skrevet 10. desember 2011 Hvorfor forkorter vi world wide web til dobbeltve dobbeltve dobbeltve? Men det er sååååååååå laaaangt. Må jo tenke litt på de gamle damene Men det du sier er feil. World wide web blir ikke fortkortet til dobbeltve dobbeltve dobbeltve, men til www Skulle ikke spist sjokolade til frokost i dag ser jeg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 10. desember 2011 #6 Del Skrevet 10. desember 2011 Hvorfor blir ordet circa forkortet med ca? Er det virkelig så langt at det er nødvendig å forkorte det? Hadde jo vært bedre egentlig med "forskjellig", det er langt og mange skriver det feil ser jeg. Cirka og forskjellig er ikke synonymer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 10. desember 2011 #7 Del Skrevet 10. desember 2011 Ca. er jo kortere enn cirka. Jeg syns det er mye morsommere med folk som forkorter "fire kroner per stykk" til "fire kroner pr. stykk", per og pr. har jo nøyaktig like mange tegn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 11. desember 2011 #8 Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg vil anta at det er fordi det er et ord som ofte opptrer sammen med tall, og at det da er selve tallet som er viktig. Dessuten vil man jo ha kortest mulige ord i tabeller, regnestykker, osv., så dermed har man en konvensjon for å forkorte ord som gjerne forekommer i slike sammenhenger: pr., stk., kr., ca., kg., kvm., bra., er andre eksempler på at slike ord gjerne forkortes. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå