Gå til innhold

Prosjekt Røykeslutt!

Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Haha, Maja! Det var faktisk Ao Nang jeg hadde som plan, men tror nok det blir i midten av november-begynnelsen av desember, siden det er mellomsesong og billigere. :D

-

30 minutters core-sett gjennomført. Klarer å ta sideplanken 15 sekunder lengre enn sist, det er markant forbedring. Ellers ganske likt som før.

Men jeg tok mål av kroppen igjen, fordi jeg våknet og var mindre oppblåst enn vanlig.

Midje, tynnest: 65 cm

Hofte: 85 cm

Over navelen: 85 cm

Lår: 52

legg: 34

Arm: 25

Mista 3cm lår, fått tilbake litt midje, ellers -1 eller stillestående. Hm! Ellers er målet nå å komme til ca 80 cm over navelen, siden jeg leste at 80 cm og under er sunt, 88cm og over er usunt.

På de fleste dager ligger jeg på 87 pga oppblåsthet, og det liker jeg IKKE. Digger kroppen min, men jeg nekter å ha usunt magefett liggende.

Bort skal det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha! Så rart at vi tenkte på den samme plassen. Det er iallefall nydelig der. Tok dykker lappen der :)

Målene dine ser kjempebra ut!

Hvorfor er du så mye oppblåst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Haha! Så rart at vi tenkte på den samme plassen. Det er iallefall nydelig der. Tok dykker lappen der :)

Målene dine ser kjempebra ut!

Hvorfor er du så mye oppblåst?

Hmm, jeg vet ikke hvorfor jeg er så mye oppblåst. Har kutta ned på både melkeprodukter og gluten, men er oppblåst likevel.

I går spiste jeg nesten bare frukt, grønt og skyr + en diger posjon havregrøt, og var ikke oppblåst :S

Er skikkelig merkelig.

Tror jeg skal gå til legen om det, men har en vikarlege nå, og han er helt på trynet.. så må vente til fastlegen er tilbake fra permisjon i oktober :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Kjipt det der. Får du i deg nok fiber?

Jeg tror da det, har ikke akkurat målt, men jeg spiser jo grønnsaker til hvert måltid, og i ganske fine mengder. Merker ikke noe galt når jeg går på do heller, og det hadde jeg jo merka om det var fibermangel/fiberoverskudd..

Bleh.

Lurer på om det er sukker, faktisk. Jeg har spist minimalt med sukker de siste dagene, bare fått i meg fra fruktsukker. Og magen er mye mindre oppblåst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det. Mange som blir oppblåst av sukker. Jeg får bollemage når jeg spiser smågodt, men mistenker mer at det er maisstivelsen som er i...

Når jeg spiser helt rent der kun ananasen står for det søte, så er magen paddeflat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Jeg har fått meg kjærste, og i dag hadde vi skikkelig kjærstedag, bare lå i senga og sov og koste og så x-files om hverandre.

Jeg lagde kake, og det var skikkelig digg!

Skal ha pizza til middag med god samvittighet. Weee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Vurderer forresten å kutte ut melkeprodukter fra kosten totalt, siden det virker som kroppen min klarer seg mye bedre uten melk.

Da er jeg ett skritt nærmere å bli veganer, og vurderer faktisk å kutte ut egg fra alt, bortsett fra frokosteggene mine, som jeg ikke er klar for å gi slipp på.

Hadde egentlig vært litt digg, kjenner jeg! Det blir jo til og med lettere og lettere, i dag fant jeg vegansk sjokoladepålegg i butikken. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Gratulerer med kjæreste! Så koselig!

Egg er digg. Så lenge du kjøper fra frittgående høns så er det vel greit?

Frittgående høns spankulerer ikke ute på en eng med gress og masse plass. De går inne i store haller, fler enn det er plass til, og de hakker på hverandre og sloss.

Det finnes to typer høns: en som er direkte drettet opp til å lage mye og bra kjøtt, og en type som er drettet opp for å produsere egg. Dette er samne typen oppdrett man lager nye hunderaser med, og som med enkelte hunde/latteraser gir de beng i dyrets helse og velvære. I kategorien egghøns dreper de den mannlige 50% rett etter klekking, for de kan ikke produsere egg.

Så for å svare: nei, det er ikke bedre i det hele tatt.. Selv ikke økologiske egg fra frittgående høner er bra, selv om det er bedre enn egg fra burhøns.

Selv om jeg vet alt dette, spiser jeg fortsatt egg, så er vel litt hyklersk, men unngår det i ferdigprodukter.. Skal klare å kutte dem ut en gang i framtida da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ble forsåvidt 30 minutters joggetur i dag.

Skulle egentlig trene styrke, men fordi pappa bestemte seg for å møte opp 3 timer for tidlig på døra mi, uten å ringe, og forvente at jeg skulle være klar på 20 minutter, ble det ikke akkurat mye tid til verken styrketrening eller stor søndagsfrokost, som planen var. Vi skulle nemlig på stranda fra klokka tolv, men han m,øtte opp klokka ni.

Gikk rundt og var jævlig irritert og sur på ham resten av dagen.

Resultatet ble at vi var på stranda fra klokka ti til klokka to, uten et fnugg av sol. Kjørte hjem i sinne, og fant ut at sola titta fram. Da kunne jeg ikke dy meg, men slang en umoden kommentar om at neste gang burde han kanskje holde avtalene, siden vi hadde vært på stranda i sola i s tedenfor i overskya vær.

Tror den satt, gitt.

Fy faen, jeg blir så utrolig irritert på folk som ikke klarer å holde avtaler, både den ene og andre veien. gjhorghorgighre

Stikker ut i hagen og leser bok.

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

20 min pilates + 30 min stetching

Prøvde en pilatesvideo, men det var alt for mange øvelser hvor man må løfte nakken, og det synes jeg er så vondt og unødvendig, så kommer ikke til å prøve den igjen. Må finne en bedre en.

Våkna ganske stiv og støl, så droppa ut halvveis i pilatesøvelsen og kjørte mine egne tøyeøvelser. Wee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Haha, jeg kikket på denne videoen:

Men seriøst, alt den dama gjør er å ligge på ryggen og løfte overkroppen. UGG.

Noen som har noen bedre pilatesvideoer å dele? Jeg har ikke råd til timer i virkeligheten :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner igjen øvelsene. Med en instruktør blir det mye mer variasjon kontra å bruke samme video gang på gang. Når det er sagt så kan pilates gjøre mer skade enn nytte om du ikke utfører øvelsene korrekt. Har trent det i 7 mnd nå og blir fremdeles korrigert under timene. Gjør du feil over tid uten å vite det så kan det være skadelig.

Ville iallefall investert i en nybegynner klasse. Koster ikke all verden og da vil du bli mye klokere på hvordan øvelsene skal utføres og kjøp en DVD som er laget av profesjonelle. De som selges hos studioene er mer til å stole på enn alt det rare som er på nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kevlarsjäl

Skulle gjerne gjort det maja, har pleid å gå på yoga tidligere :) Men akkurat nå går alle penger jeg har til overs til bursdagsgaven til pappa, haha.. Skakke være lett!

-

35 minutters styrke på armer, skuldre og rygg. Hadde MASSE energi og tok skikkelig hardt i. Jeg pleier å ha dårlig viljestyrke og ikke holde den siste ekstra lenge. Men i dag gjorde jeg det.

Og nå er det supersunn frokost (fiberrik, egg, en avocado, litt hempfrø, og en hjemmelaga nøtteblanding av valnøtter, cashewnøtter, mandler, macademianøtter, pekannøtter og tørka tranebær) NAMS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne gjort det maja, har pleid å gå på yoga tidligere :) Men akkurat nå går alle penger jeg har til overs til bursdagsgaven til pappa, haha.. Skakke være lett!

-

35 minutters styrke på armer, skuldre og rygg. Hadde MASSE energi og tok skikkelig hardt i. Jeg pleier å ha dårlig viljestyrke og ikke holde den siste ekstra lenge. Men i dag gjorde jeg det.

Og nå er det supersunn frokost (fiberrik, egg, en avocado, litt hempfrø, og en hjemmelaga nøtteblanding av valnøtter, cashewnøtter, mandler, macademianøtter, pekannøtter og tørka tranebær) NAMS

Hmmm. Bare vær forsiktig når du gjør øvelsene. Yoga og pilates er helt forskjellig. Både øvelsene og pusteteknikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

30 minutters core-sett gjennomført!

Har funnet ut at planken er lettere å holde ut hvis jeg beveger meg, liksom rokker litt fra side til side. Det blir jo tyngre, men da får jeg ikke det syke ubehaget som når jeg står helt stille. Da svir det så sykt i musklene.

Sideplanken tar jeg lengre og lengre for hver gang jeg trener, ganske artig!

-

I går hadde jeg forresten en ganske fin utskeielsesdag. Spiste softis, drakk cola fra glassflaske, en 0.33-flaske med øl. Det var skikkelig digg å skeie litt ut på en hverdag, sammen med gode venner i fint vær!

Mistenker at det blir litt utskeielse i dag også, skal møte Pixie Plaid (som forsåvidt er litt kg-lei tror jeg, har ikke sett henne her på evigheter) på cafe, for å henge litt og spise litt pannekaker, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Kosa meg glugg ihjæl med Pix. Spiste pannekaker og koste meg, og gikk av bussen en halvtimes gåtur hjemmefra for å veie opp litt, haha.

Nå er det thai curry og pysjbukse-avslapping resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...