Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. september 2012 #461 Del Skrevet 22. september 2012 Ah! Jeg trener core hjemme ja! Er ikke flink på navn på øvelser, så bare forklarer. Kom akkurat hjem fra en aldri så liten fest, så ta regne for at forklaringa er litt merkelig. Her er ca det settet jeg kjører: 1: Planken så lenge jeg klarer (ca ett minutt) Deretter vrir jeg over i høyre sideplanke (ca ett minutt) Deretter vrir jeg tilbake i planke (ca et halvt minutt) Deretter vrir jeg til venstre sideplanke (ca et halvt minutt) Deretter tilbake i planke så lenge jeg klarer (utrolig varierende) 2: Stå inntil veggen med beina i 90 grader, så lenge jeg klarer. Ca halvannet minutt. Varierer med vekter på lår/i hender. 3: Ligge på magen på bakken, løfte beina samlet. Så mange jeg klarer x 3 4: Ligge på magen på bakken, løfte overkroppen. Så mange jeg klarer x 3 5: Ligge på ryggen, korsryggen godt planta i bakken, sykle i lufta. Strekker beina godt ut. Så mange jeg klarer x 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cool_water Skrevet 23. september 2012 #462 Del Skrevet 23. september 2012 Takk Greit med slike øvelser etter en løpetur ute Og det er ingenting som tilsier at du skulle være påvirket av alkohol ut av forklaringene dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. september 2012 #463 Del Skrevet 24. september 2012 Så bra! Ah, styrketrening i dag, det var toppers. Skal ut og gå en tur i høstværet nå, kjenner jeg allerede begynner å få dårligere humør pga mindre tid ute i sola, så må gripe anledninga når den byr seg. Hadde egentlig tenkt å handle samtidig, men jeg hadde visst 24 kroner på konto. Great! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. september 2012 #464 Del Skrevet 24. september 2012 Whoaw! Ble en halvannen times gåtur med venninna mi i dag, i tilegg til styrketreninga. Føltes utrolig digg å være ute i naturen, så skal definitivt prøve å gå en tur hver dag. Nå skal jeg sjekke saldoen igjen, og håper jeg har litt mer enn 24 kroner. Har lyst på cottage cheese. Haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 26. september 2012 #465 Del Skrevet 26. september 2012 I går gikk jeg en lang tur, men i dag føler jeg ikke for noe særlig trening. Begynner å gå lei hjemmetrening, og vurderer nå sterkt å melde meg inn på treningssenteret. Det har visst blitt enda mer lukrativt, siden man kan få svømming og trening for 280 kroner måneden. Uten bindingstid. Vurderer sterkt å hoppe på det tilbudet i begynnelsen av oktober. Huhei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cool_water Skrevet 27. september 2012 #466 Del Skrevet 27. september 2012 Siden det er uten bindingstid så er det en ganske god deal Du kan jo bare melde deg av om det ikke er noe for deg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 29. september 2012 #467 Del Skrevet 29. september 2012 Dette innlegget er vel mer personlig-dagbok enn treningsdagbok, men trengte et sted å skrive akkurat nå Ting som gjør meg sur: 1. At kvisene mine ble bedre, så verre. At legen min ikke bryr seg om det. Løsning: ringe til legen på mandag og spørre om antibiotikakur kanskje er løsningen, siden vi har prøvd mye annet 2. At jeg er inne i en spise-mye-trene-lite-peridode, føler meg lat og dvask Løsning: melde meg inn på treningssenteret, sånn at jeg kan trene masse kardio, sånn at jeg kan spise masse likevel 3. At jeg sendte 15324414 emailer i forrige uke, men bare fikk ETT svar Løsning: ringe de aktuelle menneskene og spørre om de fikk mailen min. Komme med krasse kommentarer til dem som sier "ja, vi har mottatt den, men.." og fortelle dem at det er vanlig folkeskikk å svare på ting uansett. 4. At kjærsten min sier "kanskje" når han mener nei. At kjærsten min ikke sover over mer enn en natt selv om vi har et avstandsforhold. At kjærsten min fortsatt røyker, selv om han lovet at han skulle slutte for seks måneder siden. At det er jævlig ekkelt å kysse kjæresten med røykånde. At kjæresten sier han ikke kan bli med på reiser, konserter osv pga økonomien, fordi han velger mye unødvendig hverdagsluksus. Løsning: prøve å ikke forandre ham, og akseptere at han ikke er feilfri. Ikke mase. Men pushe litt ekstra på røykeslutt og overnatting, fordi det faktisk er viktig for meg. La ham styre økonomien sin selv, men prøve å hjelpe hvis han spør om det. 5. At jeg lar noen mennesker såre meg om igjen og om igjen, men unnskylder det med at "det er sånn de er" Løsning: bruke mindre tid med disse menneskene, ta mindre kontakt. Ting jeg er fornøyd med for tida: -Har hatt et kjempefint døgn med kjæresten hvor vi fikk gjort masse bra ting, slappa av, kost, hengt med venner, vært på bruktmarked på rockepubben, vært med naboen, hatt morsom sex -Hang masse med naboen i dag, og hun fikk møte vennene mine -Venninne er hjemme på høstferie, og hun er så søt. fikk tårer i øynene da jeg så henne. -Fikk mange komplimenter på utseende mitt i dag, selv om jeg følte meg litt rar og teit -Ska-Reggae-pubben går kjempebra og det gir meg bra følelse å være del av noe SÅ spennende og så bra! Vi skal arrangere konsert, og det er virkelig stort! -Skal jobbe masse på rockepubben OG skapubben i hele oktober. Hver eneste torsdag, annenhver lørdag. -Har begynt å gå masse turer mens det er dagslys, og det hjelper ganske kraftig på depresjonene -Psykisk sett er jeg sterkere enn jeg har vært hele livet, og jeg takler hindringer, motstand og problemer lettere enn før. Merker at jeg ikke har så langt igjen å gå, og jeg kan egentlig skimte livet som depresjonsfrisk der ute.. -Eksen min har flytta til en annen by, trenger ikke være redd for å støte på ham på gata lengre -Jeg savner ikke pus så mye, og livet uten katt er egentlig litt deilig. Liker bevegelsesfriheten det gir. -Jeg har faktisk kommet LANGT med røykeslutt (snart 11 månder, med kun ETT trekk på nachspiel som eneste "sprekk") -Jeg har faktisk kommet lengre mot målet om drømmekroppen! -Jeg er mer selvstendig enn før, og er flinkere til å ta helt egne valg, og flinkere til å si nei -Har fått nye venner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 30. september 2012 #468 Del Skrevet 30. september 2012 Du er kjempeflink Bra gjort å skrive en slik liste, det gir litt perspektiv! Du har jo kommer superlangt på røykeslutten din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. oktober 2012 #469 Del Skrevet 5. oktober 2012 Har vært litt lei av treningsdagbøker i det siste, men har trent litt innimellom. Ikke så ofte og konsekvent som før. Har begynt å spise masse godteri igjen. Men har meldt meg inn i treningssenteret, begynner på mandag, så da kan jeg i alle fall forbrenne godterikaloriene. Går tur hver dag og trener styrke minst en gang i uka, så har ikke falt helt ut altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 5. oktober 2012 #470 Del Skrevet 5. oktober 2012 Har også slike perioder Håper treningssenteret blir bra, jeg liker å trene der, og hjemme jeg. Litt begge deler. Kjempeflink du er som går tur hver dag, det er mer enn hva jeg gjør! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. oktober 2012 #471 Del Skrevet 5. oktober 2012 Har også slike perioder Håper treningssenteret blir bra, jeg liker å trene der, og hjemme jeg. Litt begge deler. Kjempeflink du er som går tur hver dag, det er mer enn hva jeg gjør! Ja, man ser så mye fint på tur! I dag gikk jeg bare gjennom bysentrum, og litt utenfor. Og det var kjempedeilig vær, så jeg spiste en softis nede ved elva, mata en andefamilie, møtte en kjempekosete katt og og fikk gjort et par ærend i tilegg. Så det kan være skikkelig koselig :D Og så hjelper det endel på humøret å komme seg ut litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 9. oktober 2012 #472 Del Skrevet 9. oktober 2012 Første dag på treningssenter! Det var KONGE! Hadde glemt hvor bra det egentlig er på treningssenter. Løp en halvtime på mølla, men var n00b og hadde faktisk glemt treningsbhen! Så orka ikke løpe med noe særlig fart, for da ble det så mye puppebounce. Skal tilbake i morra, tror jeg. Yay! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 10. oktober 2012 #473 Del Skrevet 10. oktober 2012 Rakk ikke trene i dag, var på IKEA, kjøpte en sofa, og monterte den. Total arbeidsdag: 09.00 - 18.00 Var dævvsliten når det var ferdig, så droppa helt greit treninga. Skal nok sove litt lengre i morra, og så prøve å komme meg på trening før tolv likevel. Planlegger å ergometersykle litt, har bedre sykleform enn joggeform for tida. Aner at jeg er tilbake i godrytmen min, men tør virkelig ikke si noe sikkert enda.. Sånn ellers vurderer jeg å farge mine kornfarga dreads over i en kopper-orange-rød-tone. Tror det hadde blitt fint, men vet faen ikke om jeg tør. EEK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 12. oktober 2012 #474 Del Skrevet 12. oktober 2012 Fikk skvisa inn 40 minutters sykling i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 21. oktober 2012 #475 Del Skrevet 21. oktober 2012 Har vært på skrekkfilmfestival og kosa meg gløgg ihjæl! Fire dager med bare sitting, haha. Men trente godt i uka før festivalen. Tenkte det var greit å oppdatere treningsdagboka litt, samt begynne å bruke den aktivt igjen, fordi jeg har støtt på et kostholdsproblem. Har nemlig blitt satt på en heeftig 60-til-90-dagers antibiotikakur fordi jeg har et alvorlig akneutbrudd. Må ta store doser både morgen og kveld. Det gjør kostholdet mitt relativt vanskelig.. Jeg blir nemlig GRISEKVALM hvis jeg ikke spiser en kjempediger posjon med mat sammen med pillene! Det holder ikke med to brødskiver med pålegg, eller en vanlig posjon havregrøt. Jeg må ha type.. fire brødskiver med egg, en yoghurt med frokostblanding OG et glass juice til frokost hvis jeg skal unngå kvalmen. Jeg anslår at jeg spiser ca dobbelt-tredobbelt så mye under antibiotikakuren.. Så det betyr: 1. Må faktisk øke treningsmengden for å forbrenne mer kalorier. Har ikke regnet på det enda, skal loggføre matinntaket i en ukes tid for å se hvor mye mer kcal jeg ligger på under antibiotikakuren. 2. Må kutte ut godteri igjen, for de ekstra kaloriene har jeg ikke plass til tenker jeg. Har hatt en periode med mye trøstespising av godteri, så nå er det slutt på det. 3. Kan muligens klare å regulere kaloriene ved å spise mye av lavkalorimat, men merker at det er karbohydrater som tar knekken på kvalmen best, så det kan bli vanskelig. Skal regne litt på det også Kommer til å loggføre trening og kosthold nøye nå framover for å holde kontrollen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 21. oktober 2012 #476 Del Skrevet 21. oktober 2012 Huff da! Det høres heftig ut. Er det roccutaine-greiene? Stemmer for mer aktivitet og trening, og heller kutting på godis. Det klarer du i et par mnd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. oktober 2012 #477 Del Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Daenerys, det er Ery-max, så er ikke så heftig som roccutaine, tror jeg? Er satt på en 1000-mg om dagen-kur, så er ganske drøyt uansett.. Er helt enig, burde fint klare å kutte ut godteri+mer aktivitet Har starta dagen med en litt for liten frokost, hadde ikke så mye her hjemme etter helga. To knekkebrød, to egg, en banan og et glass soyamelk med superpulver er ikke allverdens liksom.. Skal ut og trene på senteret snart, og må nesten bare kjøpe med en yoghurt jeg kan spise før trening. Er LIVREDD for å bli kvalm igjen, det er utrolig ubehagelig! Endret 22. oktober 2012 av Kevlarsjäl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. oktober 2012 #478 Del Skrevet 22. oktober 2012 :trene: :trene: 40 minutter på sykkel + 20 minutter elipse. Hadde lyst til å bruke tredemølla, men det var noen ungdomskolekids der, og de brukte alle tredemøllene. I over en time. (de var der da jeg kom, og var der da jeg dro) Det synes jeg er litt råttent gjort av dem. Skal passe på å ikke trene på samme tidspunkt neste mandag, slik at jeg slipper unna dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 23. oktober 2012 #479 Del Skrevet 23. oktober 2012 :trene: :trene: :trene: PHUUUUHHHH En time og et kvarters kardiokjør i dag. Bytta litt på appartater. I tilegg har jeg sykla rundt i byen i over en time og hengt opp plakater for et arrangement jeg driver. Intenst kaldt og intenst slitsomt! Men nå er det dynetid, og da er det verdt det <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. oktober 2012 #480 Del Skrevet 24. oktober 2012 :trene: :trene: Hjemmestyrke i dag, litt forskjellige øvelser jeg hadde lyst til. Ikke noe spesielt å meddele, bare at jeg har trent og at det var helt okei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå