Gå til innhold

Prosjekt Røykeslutt!

Gjest Kevlarsjäl

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Hihi, Maja! :yvonne:

Jeg er skikkelig motivert for tida! Det kan ha noe med at jeg virkelig ser resultater, og at sommern nærmer seg. Vanligvis ser jeg bare mindre og mindre resultater jo nærmere den jævla sommern kommer. Men nå skal det bli andre boller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Maja*

Er det ikke deilig når en faktisk SER at kroppen endrer seg? Det gir et ufattelig kick! Og jeg har aldri hatt så mye overskudd som jeg har nå :jepp:

Hurra for at vi skal ha digge sommerkropper :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

:trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene:

Sykkel: 10 min

Mølle: 30 min jogg, økte fra 7 kmt til 8 kmt og ned til 7 kmt igjen. 3,8 km på 30 minutter.

Mølle, rask gange: 10 min

Sykkel, sakte: 10 min

=60 minutter, 650 kalorier, 30 minutters aktiv jogg.

Åå herregud! I dag løp jeg på mølla igjen for første gang siden jeg knuste kneet! Greit nok at det kanskje bare er.. halvannen uke siden det med kneet skjedde, men det føltes så sykt deilig! Jeg fløy avsted som en vind, det føltes lett og deilig :)

To ting er tydelig:

1. Kroppen hadde godt av å ikke jogge, musklene føles sterkere og mer restituert, de hadde mye og gi.

2. Jeg er i mye bedre form, og målet om 60 minutter jogging i strekk er absolutt innenfor rekkevidde. Shit mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

I dag er ikke formen den helt store, da. Har brukt opp mye av ukas energi kjenner jeg. Tviler på at det blir noe særlig trening i dag! Men det er jo fredag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Bladde meg tilbake i dagboka, og fant måla mine fra 19. Januar (Ca to måneder siden)

Sammenligner med dagens mål.

Vekt da: 57-og-noe-nesten-58

Vekt nå: 56,1

Midje da: 69 cm

Midje nå: 63 cm

Navel da: 86 cm

Navel: 82 cm

Feiteste på låret da: 55 cm

Feiteste på låret: 53 cm

Legg da: 35 cm

legg nå: 34 cm

Hofte da: 92 cm

Hofte nå: 89 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Wow, det er litt av en fremgang! Jeg er bare blitt ca 1 cm mindre alle mine målesteder på samme tid :sjenert: Flink du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

:trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene:

Sykkel: 15 min

Tredemølle: 31 minutter jogg på 7,5 kmt + 15 minutter halvrask gange på 6 kmt

-

Har bestemt meg for å endre litt på treningsopplegget mitt igjen! Det blir mye prøving og feiling og småjusteringer for å finne noe som er holdbart i lengden.

Grovplan for treningsuka:

3-5 økter per uke:

*1 langkjøring på tredemølle med relativt lav hastighet. Her skal jeg begynne med 30 minutters kontinuerlig jogg, og bygge på med ett minutt hver uke. Når jeg når 40 minutters kontinuerlig jogg kommer jeg nok til å holde meg der et par uker, før jeg fortsetter å øke med ett minutt i uka.

*1-2 styrketreninger, samme som før, men med fler beinøvelser

*1-2 sykkeløkt på 60 minutter

*Bonustrening: utejogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Høres jo ut som et bra opplegg det :) Du skal ikke ha noen intervalløkter også fast i uka da?

Jo, men når skal jeg få tid til det? :sjenert: Det kan jo eventuelt være bonustrening, sånn at jeg kan velge mellom å trene intervall eller å utejogge de dagene det blir bonustrening :)

Vet ikke om bonustrening blir rett ord forresten? Jeg mener værtfall de ukene jeg har overskudd til å legge inn en ekstra treningsøkt, som regel da i helga. Det er ikke så mange. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

I stedet for en sykkeløkt? Hvis måket ditt er å bli bedre på jogging, og å jogge raskere, kommer du nesten ikke unna :) Men det er jo opp til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ja, det har du rett i, Daernys! :klemmer:

-

I dag tok jeg meg treningsfri, har bestemt å være litt mer slækk på hvilke dager jeg trener, så lenge jeg trener nok! Tidligere har det jo vært sånn "mandag er løping, tirsdag er styrke", men nå vil jeg ha litt mer frihet på det. Håper jeg får det til, hvis ikke er det tilbake til fastsatt ukeplan!

I dag sprakk jeg, og s piste godteri i ukedagene. Jeg hadde nemlig ikke samvittighet til å kaste en full skål med smågodt, så jeg gjemte det innerst i skapet og trodde jeg kom til å ha viljestyrke til å bare la det ligge der. Skikkelig skivebom. Jeg kom hjem etter å ha vært på cafe med gjengen, huska godteriet, og spiste opp alt sammen.

SHIT HAPPENS.

Dumt at jeg sprakk litt, men ekke så voldsomt krise. Må bare ta meg hardere i nakken i framtida! Det betyr nok desverre at jeg

enten må kjøpe mindre godteri, eller kaste med hard hånd på søndags kveld. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kevlarsjäl

:trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene: :trene:

40 minutters styrke i dag. Ingenting spesielt, tok ikke særlig hardt i engang. Skikkelig laber økt!

Er veldig langt nede psykisk denne uka, og har mildt sagt minimalt med overskudd. Jeg prøver allikevel å opprettholde rutinene, fordi det er bedre med litt tafatt trening enn det er å miste rutinene totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...