Gå til innhold

Når man ikke får respons på julekortene man sender.........

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det blir feil å skulle forvente å få et julekort tilbake... Det er ikke alle som vil bruke tid og penger på å lage julekort som mest sannsynlig blir kastet når julen er over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er koselig at noen tenker på oss og vil sende et julekort, dermed er et lite takk normal høflighet.

Men om noen har i tankene at de skal få julekort tilbake til alle de sender til, så har en mistet et poeng underveis synes jeg.

Jeg lurer på hvorfor noen av dere ikke vil ha julekort i det hele tatt? Er det ikke koselig at noen tenker på dere og ønsker dere en god jul, og tar seg bryet med å sende julekort fremfor den enkle løsningen det er å sende en sms?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helenehøi

jeg synes det høres rart ut at folk forventer et takk, og blir fornærmet om de ikke får det. i min familie har aldri det å sende ut julekort vært noe tema engang, men vi har jo fått noen fra andre likevel. Vet egentlig ikke om foreldrene mine har takket for de, men tror da ikke det. det virker liksom så unaturlig å ringe og takke for et julekort... noe annet blir selvsagt om du sier det mens du møter vedkommende, men å ringe til noen som bor på andre siden av landet, for å si "takk for julekortet!" fremstår ihvertfall for meg som litt sært..

Jeg synes det blir feil å skulle forvente å få et julekort tilbake... Det er ikke alle som vil bruke tid og penger på å lage julekort som mest sannsynlig blir kastet når julen er over.

TS forventer sikkert verken julekort eller takkekort tilbake, men en respons på at det er mottatt. Som for eksempel en sms med "så fint julekort, det var koselig" eller at man kommenterer at man har fått det når man møtes.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS forventer sikkert verken julekort eller takkekort tilbake, men en respons på at det er mottatt. Som for eksempel en sms med "så fint julekort, det var koselig" eller at man kommenterer at man har fått det når man møtes.

TS her. Flott dere diskuterer og kommer med synspunkter i tråden :)

Helt sant, jeg forventer ikke kort tilbake, men takk o.l, fordi jeg ser på det som vanlig folkeskikk.

Og hun venninnen min, hun er tross alt bestevenninnnen min, og i mitt hode skal det bare mangle at hvertfall hun takker. Jeg sier ikke at jeg må ha kort tilbake fra henne heller, men ja, jeg blir skuffet siden jeg bruker energi og penger på å sende oppmerksomhet til henne og familien. Og hun da ikke bruker energi på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen. Jeg synes de fleste i tråden virker både kyniske og frekke når det ikke er i tankene å takke når dere får noe. Skammelig faktisk. Og dere burde å lære å sette pris på hva andre gjør for dere, ja TAKKE.

Makan til utakknemlige fjols.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da bruke energi på andre ting enn julekort? Dersom dere er bestevenner har dere sikkert mye kontakt til vanlig. Jeg hadde syntes det var merkelig om mine venninner begynte å sende meg julekort. Ser dem jo såppas ofte, og de kan jo bare sende en sms om det er noe de vil. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan da bruke energi på andre ting enn julekort? Dersom dere er bestevenner har dere sikkert mye kontakt til vanlig. Jeg hadde syntes det var merkelig om mine venninner begynte å sende meg julekort. Ser dem jo såppas ofte, og de kan jo bare sende en sms om det er noe de vil. :)

TS her. Et julekort er et julekort, ikke en sms eller en mld på facebook-veggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant, DU synes det er utrolig koselig, DU liker tradisjonen julekort

Men er det ikke lov for andre å ikke ha noe forhold til det? MÅ alle rundt deg like det samme som deg, ellers blir du sur på dem og vil ikke være hyggelig mot dem mer?

Hvor i alle dager kom dette fra?! Jeg skrev at jeg syns det var koselig å sende og få julekort, og at jeg ikke forventet takk, men syns det er koselig å få respons en gang eller to. Så får du det til å bli dette?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre, en takker da for julekort! Det er ikke det samme som et ferie kort. Det skulle bare mangle å ikke sende et kort tilbake. (Ja, det er faktisk å takke når en sender et kort tilbake til avsender.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk både fornærmet og snurt. Jeg takker ALLTID visst jeg får noe, jeg synes det er vanlig folkeskikk.

Det som irriterer meg mest er min såkalte bestevenninne. Jeg har sendt julekort til henne og familien i 7 år.. Og ikke fått et eneste tilbake. Kanskje hun har sagt takk 3 ganger, og ikke et eneste kort tilbake. Visst jeg ikke får kort i år, da gidder jeg ikke sende til neste år. PUNKTUM.

:sukk:

Hva mener dere?

Det er jo tydelig at du vil at hun skal sende deg kort tilbake! Det er derfor jeg sier at en ikke bør forvente å få et julekort tilbake.

Bare så det er sagt, jeg takker for julekort jeg får i form av en melding eller hvis vi møtes, men sender aldri kort tilbake. Det er jo opp til hver enkelt person om han/hun vil sende kort til folk eller ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bomullsdott

Jeg syns det er svært uhøflig å la være og takke når man får et julekort. Syns man burde sette pris på at folk setter seg ned og skriver til deg, og kanskje sender med et bilde.

For meg virker det helt fjernt å late som ingen ting hvis man har fått et julekort i posten.

En ting er hvis man ikke sender tilbake, men man kan i det minste spandere et takk, mener jeg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Jeg syns mange er unødvendig strenge i denne tråden altså. :)

Selv får jeg 2 julekort hvert år, men jeg sender ikke tilbake. Jeg pleier å sende en sms for å takke for kortet. Det er ikke fordi jeg føler meg tvunget til å elske tradisjonen med julekort, men fordi jeg setter pris på oppmerksomheten. Hadde sikkert takket hvis noen hadde sendt meg et kort når det ikke er jul også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen. Jeg synes de fleste i tråden virker både kyniske og frekke når det ikke er i tankene å takke når dere får noe. Skammelig faktisk. Og dere burde å lære å sette pris på hva andre gjør for dere, ja TAKKE.

Makan til utakknemlige fjols.

Så fordi jeg har annen barnelærdom og andre tanker en deg om det å takke for postkort, så er jeg ett utakknemlig fjols?

Og du anser deg selv som mye mer sympatisk skjønner jeg....

jeg gir gaver uten å forvente verken takk eller gave tilbake, fordi jeg gir av giverglede og ikke oppmerksomhetsbehov!

Jeg forventer aldri takk eller kort tilbake om jeg sender noen som helst form for kort, brev eller lignende som kun er ment som en tanke fra meg til deg, fordi jeg ikke gir for å få, men gir fordi JEG har lyst å gi.

Dersom jeg vet at alle de som sitter rundt om å liker sin tradisjon med julekort, som jeg ikke deler, synes jeg er ett fjols for ikke å dele deres tradisjon, så ville jeg faktisk ikke hatt julekort fra dem nei!

Ta vare på deres tradisjoner og gled dere over dem, men ikke snakk stygt om folk bare fordi de ser annerledes på det. DET er nemlig ikke god folkeskikk!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fordi jeg har annen barnelærdom og andre tanker en deg om det å takke for postkort, så er jeg ett utakknemlig fjols?

Og du anser deg selv som mye mer sympatisk skjønner jeg....

jeg gir gaver uten å forvente verken takk eller gave tilbake, fordi jeg gir av giverglede og ikke oppmerksomhetsbehov!

Jeg forventer aldri takk eller kort tilbake om jeg sender noen som helst form for kort, brev eller lignende som kun er ment som en tanke fra meg til deg, fordi jeg ikke gir for å få, men gir fordi JEG har lyst å gi.

Dersom jeg vet at alle de som sitter rundt om å liker sin tradisjon med julekort, som jeg ikke deler, synes jeg er ett fjols for ikke å dele deres tradisjon, så ville jeg faktisk ikke hatt julekort fra dem nei!

Ta vare på deres tradisjoner og gled dere over dem, men ikke snakk stygt om folk bare fordi de ser annerledes på det. DET er nemlig ikke god folkeskikk!!

Ts her.

Jeg synes det er rart at man ikke har blitt lært opp til å takke for ting man får.

Det er en tradisjon ja, men nå var det generelt jeg skrev. Det er vanlig folkeskikk og takke visst man får noe, sånn er det bare. Så ja, visst du mener at du ikke trenger å takke for ting, så ER ikke det god folkeskikk. Du burde ta deg sammen og faktisk sette pris på at folk tenker på deg. Og faktisk takke folk som gjør det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo tydelig at du vil at hun skal sende deg kort tilbake! Det er derfor jeg sier at en ikke bør forvente å få et julekort tilbake.

Bare så det er sagt, jeg takker for julekort jeg får i form av en melding eller hvis vi møtes, men sender aldri kort tilbake. Det er jo opp til hver enkelt person om han/hun vil sende kort til folk eller ikke.

Ts her.

Selvfølgelig synes jeg hun kunne brukt tid på å skrive et kort til meg også. Hun/familien sender faktisk ut julekort til noen, og jeg blir kjempeskuffet fordi hun ikke inkluderer meg, når hun får hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg synes det er rart at man ikke har blitt lært opp til å takke for ting man får.

Det er en tradisjon ja, men nå var det generelt jeg skrev. Det er vanlig folkeskikk og takke visst man får noe, sånn er det bare. Så ja, visst du mener at du ikke trenger å takke for ting, så ER ikke det god folkeskikk. Du burde ta deg sammen og faktisk sette pris på at folk tenker på deg. Og faktisk takke folk som gjør det.

Takker for ting jeg får jeg, men jeg takker ikke for postkort/julekort, ikke takker jeg for sms'er, mail eller facebook meldinger heller.

Jeg ser på alt det der som den samme tingen, ett medium for å si noe videre. Det er alt. Jeg forhøyer ikke julekort over sms, i mitt hodet er det akkurat det samme.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her.

Selvfølgelig synes jeg hun kunne brukt tid på å skrive et kort til meg også. Hun/familien sender faktisk ut julekort til noen, og jeg blir kjempeskuffet fordi hun ikke inkluderer meg, når hun får hvert år.

Men det er jo noe du ikke nevner i det første innlegget ditt! Svarene du får har utgangspunkt i det første innlegget en TS skrive, og den lille informasjonen du nettopp opplyste oss om har litt å si. Jeg forstår at du er skuffet av å ikke få en takk eller et kort når hun faktisk sender ut kort til folk. Situasjonen stilles i et annet lys i forhold til om hun ikke har som vane å sende ut julekort.

Jeg mener fortsatt at alle har rett til å velge selv om de vil sende ut kort, og til hvem, MEN nå kan jeg faktisk se hvorfor du er skuffet! Det enkleste hadde nok vært om du spurte henne om det er en grunn til at du ikke får julekort med tanke på at dette tydligvis er viktig for deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes slikt er trist. Ikke takker folk for julekort, og ikke takker folk for gaver mere.

Endret av mirandaa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for ting jeg får jeg, men jeg takker ikke for postkort/julekort, ikke takker jeg for sms'er, mail eller facebook meldinger heller.

Jeg ser på alt det der som den samme tingen, ett medium for å si noe videre. Det er alt. Jeg forhøyer ikke julekort over sms, i mitt hodet er det akkurat det samme.

Nå koster det faktisk penger å sende ett kort, i motsettning til facebook.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Det blir latterlig å sammenligne et selvskrevet/selvlaget julekort med frimerke med facebook. At du ikke ser den, er enda rarere enn det forrige du skrev.

Men det er jo noe du ikke nevner i det første innlegget ditt! Svarene du får har utgangspunkt i det første innlegget en TS skrive, og den lille informasjonen du nettopp opplyste oss om har litt å si. Jeg forstår at du er skuffet av å ikke få en takk eller et kort når hun faktisk sender ut kort til folk. Situasjonen stilles i et annet lys i forhold til om hun ikke har som vane å sende ut julekort.

Jeg mener fortsatt at alle har rett til å velge selv om de vil sende ut kort, og til hvem, MEN nå kan jeg faktisk se hvorfor du er skuffet! Det enkleste hadde nok vært om du spurte henne om det er en grunn til at du ikke får julekort med tanke på at dette tydligvis er viktig for deg.

Nei, stemmer det, har lest om igjen HI. Gikk vel litt fort i svingene, og glemte å skrive det pga frustrasjon tror jeg. :sjenert:

Jeg sa "takk for julekortet" til henne ifjor. SPØKEFULLT selvsagt, siden jeg ikke fikk. Hun lo det bare vekk og sa "ja vær så god" Er ofte hun nevner at hun skal sende osv, og jeg sier/hinter frempå at jeg synes det er kjempekoselig å få julekort i posten osv, men hun jatter med o.l., og så er det glemt fra hennes side rett etterpå. Tydeligvis....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...