Gå til innhold

52 barnevernsbarn utsatt for grove overgrep


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest D_flatmajor

Jeg har personlig ingen positive erfaringer med den etaten i eget liv det hele tatt, og føler ingen grunner for å ha tillit til dem.

At du velger å være naiv får være opp til deg.

At en person som skal "ta vare på deg og følge deg opp" KANSKJE dukker opp fire ganger per år HVIS du er så heldig at loven blir fulgt, er ikke til hjelp for noe barn.

Bare det at de putter unger med allergi hjemmehos folk med katter sier sitt. At pedoer blri godkjent diskvalifiserer hele barnevernet. Det har de slv sørget ettertrykkelig for.

Nå er det jo ikke lenger noe problem å skjønne hvorfor de har "taushetsplikt". Jo mindre de er forpliktet til å være åpen om når de blir konfrontert, jo mer greier de å feie under teppet om hvilken type "jobb" de gjør.

Er vel mange i den etaten der som har plassert unger hos overgripere som bør straffes som direkte medskyldig i overgrepene. :kjefte:

For det er de.

Kom ikke og prek til meg om hvor flink de tross alt er og hvor mye "kjærlighet de har for barn". Pedoer og mishandlere har "kjærlighet for barna" de også. :glare:

Mange har i dag opplysningsplikt til barnevernet. Kilde

Disse har ikke annet valg enn å melde fra.Så om du mener man er naiv hvis man følger loven eller hvis man ikke tror på de mest standhaftige barnevernskritikerne, så får det stå for din regning.

Og igjen, jeg er enig i at mye i barnevernet er kritikkverdig, men å si at det er bra å overse omsorgssvikt er ganske drøyt etter min mening.

Jeg syns det er tendenser til konspirasjonsteorier her. Taushetsplikt finnes i mange yrker, og for veldig gode grunner.

Endret av D_flatmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en mann

Mange har i dag opplysningsplikt til barnevernet. Kilde

Disse har ikke annet valg enn å melde fra.Så om du mener man er naiv hvis man følger loven eller hvis man ikke tror på de mest standhaftige barnevernskritikerne får stå for din regning.

Og igjen, jeg er enig i at mye i barnevernet er kritikkverdig, men å si at det er bra å overse omsorgssvikt er ganske drøyt etter min mening.

Jeg syns det er tendenser til konspirasjonsteorier her. Taushetsplikt finnes i mange yrker, og for veldig gode grunner.

Som sagt så vil jeg heller ha omsorgssvikt hejmme enn å bli misbrukt av fremmede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Som sagt så vil jeg heller ha omsorgssvikt hejmme enn å bli misbrukt av fremmede.

Og jeg vil ha et samfunn der omsorgssvikt blir tatt på alvor, og der barn kan være trygge og få gode oppvekstvilkår.Dette utelukker da selvsagt å bli plassert hos seksualforbrytere og uegnede fosterforeldre.

Det er helt i orden for meg at du er av en annen oppfatning.

Men det er ikke akkurat sånn at alle i barnevernet og alle fosterforeldre misbruker barn. Det er propaganda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mann

Og jeg vil ha et samfunn der omsorgssvikt blir tatt på alvor, og der barn kan være trygge og få gode oppvekstvilkår.Dette utelukker da selvsagt å bli plassert hos seksualforbrytere og uegnede fosterforeldre.

Det er helt i orden for meg at du er av en annen oppfatning.

Men det er ikke akkurat sånn at alle i barnevernet og alle fosterforeldre misbruker barn. Det er propaganda.

Om det du sier her er vi vel ganske ening. Men må man velge mellom vanskjøtsel hos fremmede og vanskjøtsel hjemme, vet jeg hva jeg ville valgt.

Porpaganda får du si hva du vil om. Det er bevist at det foregår stygge ting, og det er SANNHETEN.

Du kan ha såpass respekt for barnevernsofrene at du ikke kalle deres redsler, som det endelig har blitt kjent for alle at de gjennomlever, for "propaganda".

Det vil jeg nemlig si er ennå et ovegrep mot ofret. At du velger å ikke tro på dem, og sier dette er propaganda for å stille deg selv og dine standpunkter i et bedre lys er intet mindre enn en unnlatelsessynd.

Og det syns jeg personlig ikke man skal drive med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Om det du sier her er vi vel ganske ening. Men må man velge mellom vanskjøtsel hos fremmede og vanskjøtsel hjemme, vet jeg hva jeg ville valgt.

Porpaganda får du si hva du vil om. Det er bevist at det foregår stygge ting, og det er SANNHETEN.

Du kan ha såpass respekt for barnevernsofrene at du ikke kalle deres redsler, som det endelig har blitt kjent for alle at de gjennomlever, for "propaganda".

Det vil jeg nemlig si er ennå et ovegrep mot ofret. At du velger å ikke tro på dem, og sier dette er propaganda for å stille deg selv og dine standpunkter i et bedre lys er intet mindre enn en unnlatelsessynd.

Og det syns jeg personlig ikke man skal drive med.

Jeg sier ikke at erfaringer er propaganda eller ugyldige. Jeg sier at det er propaganda å si at alle som jobber i/rundt barnevernet driver med misbruk av barn eller ikke gjør jobben sin. Er dette sannheten, mener du?

Dette er en meningsutveksling. Jeg prøver ikke å sette meg selv og mine standpunkter i et godt lys, jeg prøver å finne ut hva du mener er et godt alternativ til et barnevern. Så langt har du bare gjentatt at du heller vil bli misbrukt hjemme enn hos fremmede.

Jeg skjønner at man blir kritisk til BV hvis man har dårlige erfaringer, noe annet har jeg vel heller aldri skrevet.

Endret av D_flatmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Jeg har vært i et dårlig miljø med mye barnevernsbarn. Det er MANGE som aldri burde vært fosterforeldre eller jobbet på institusjon! Skjønner ikke at dette er mer kontrollert... Det virker jo lettere å bli fosterfamilie ann adoptivfamilie og disse to tingene er minst like viktig at fungerer. Helt forferdelig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...