Gå til innhold

Nei betyr ikke alltid nei


Adonis

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det i diverse diskusjoner rundt voldtekt og seksuelle overgrep stadig trekkes fram av kvinner at "nei betyr nei, ingen unnskyldninger" (ol.).

Jeg vil hevde at dere selv vet at dette ikke stemmer. Kan dere med hånden på hjertet påstå at dere aldri har hatt med en fyr hjem som måtte "jobbe litt ekstra" før dere ga dere henn til han?

Kan dere virkelig, med hånden på hjertet, påstå at dere aldri har sagt "nei" når dere egentlig mente "ikke enda, men snart"?

Noen ganger betyr "nei" faktisk "nei".

Andre ganger betyr "nei" (eller annen avvisende oppførsel med kroppspråk)- "kyss meg litt mer på halsen, lek litt mer med puppene mine, stryk meg litt mer på innsiden av lårene først. jeg har ikke helt bestemt meg om jeg er kåt nok til å pule deg eller ikke enda".

Å late som noe annet er viss-vass. Kvinner og menn kommuniserer ikke bare verbalt, men også gjennom kroppspråk. Det er fullt mulig at en kvinne kan si en ting der hun ligger i sengen, men at hennes kroppsspråk avslører at hun rister av kåthet. Og faktum er at mange kvinner setter pris på en mann som er litt dominant i senga og tar kontroll. Skal han be henne signere en kontrakt på at sexen er frivillig før han tar sjansen på å harve over henne? Skal han be spørre henne "Får jeg muntlig samtykke til å penetrere deg?" ? Spontanitet er en viktig del av sex, og skulle menn virkelig gitt seg med en gang en kvinne viste noen tegn på å holde igjen - er det ikke bare mange menn som ville følt seg lite tilfredstillt, men også svært mange kvinner! De fleste kvinner er programmert til å holde igjen litt før sex, å få mannen til å måtte jobbe litt for det.

Jeg kan dra inn et egenopplevd eksempel. Jeg var for en del år siden medlem av en datingside og fikk en melding av ei søt jente som lurte på om vi skulle henge sammen. Ikke noen introduksjon eller vandring i grøten, hun ville treffe meg. Jeg var ganske busy akkurat da så vi utvekslet først msn-adresser og chattet. Noe av det første hun gjør er å sende meg nakenbilder av seg selv. Vi avtaler å møtes noen uker senere. Vi møtes på en cafe, har en hyggelig prat og stikker deretter hjem til meg. Hun tar av seg klærene og legger seg i sengen min. Vi råkliner og kjenner på hverandres kropp. Jeg prøver så å ta av henne trusa og da sier hun "NEI, JEG VIL BARE KYSSE". Vi visste selvsagt begge at dette bare var tull. Hun tok kontakt med meg og spurte om et møte, hun sendte meg nakenbilder, hun ble med meg hjem og la seg naken i sengen min, hun lå der og skalv av kåthet. But this is the game we play. Vi fortsatte å kysse og neste gang jeg prøvde meg var det ikke nei i hennes munn. Vi hadde fantastisk sex og tilbragte resten av dagen sammen.

Voldtekt er en jævlig ting. Voldtektsmenn er avskum. Dette tror jeg alle kan enes om. Det samme gjelder for seksuelt krenkende atferd.

Men når det er sagt vil jeg si at mange kvinner på dette forumet er hyklere når det påstår at "nei alltid betyr nei". Dere vet inderlig godt at det ikke stemmer.

Endret av Adonis
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hånda på hjertet, ti kniver i halsen, mor og far i døden, JA, Nei har alltid vært NEI!

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Men hvorfor ta sjansen egentlig?

Hvis ei dame sier nei, så stopp da. Så får hun heller si at hun ikke mente det, og dere kan fortsette.

Hvis ei jente sier nei, hvorfor forsetter du?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner meg ikke på jenter som skal kåte en gutt opp, også si "nei".

Jenter som legger seg i en gutts seng og forventer de skal "sove" sammen!...

hvor naive er jenter egentlig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt ikke sansen for jenter som oppfører seg sånn.

Neste jente han møter kan virkelig mene det når hun sier nei, og da har han "lært" at det bare er å kjøre på.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slowpoke

Selv om ei jente er kåt og klar kan hun fortsatt ha grunner til å si nei. Man må ikke ha sex bare fordi man er kåt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria_Marihøne

Jeg har absolutt ikke sansen for jenter som oppfører seg sånn.

Neste jente han møter kan virkelig mene det når hun sier nei, og da har han "lært" at det bare er å kjøre på.

Aha. Så det er jentas ansvar å lære å ikke si nei, hvis hun ikke mener det. Guttene har ikke noe ansvar, de kan bare ture på?

Jeg syns dere undervurderer guttene her altså.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Så det er jentas ansvar å lære å ikke si nei, hvis hun ikke mener det. Guttene har ikke noe ansvar, de kan bare ture på?

Jeg syns dere undervurderer guttene her altså.

Ja, gud forby om begge tar ansvar.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor ta sjansen egentlig?

Hvis ei dame sier nei, så stopp da. Så får hun heller si at hun ikke mente det, og dere kan fortsette.

Hvis ei jente sier nei, hvorfor forsetter du?

Fordi noen ganger er det helt åpenbart at hun ikke mener det, og dermed vil både hun og jeg ligge igjen utilfredstillt. Andre ganger er det åpenbart at hun mener det og da stopper jeg selvsagt. Påstår dere at mange jenter ikke "holder igjen" på den siste biten før sex, er dere enten veldig naive i forhold til eget tenningsmønster og atferd, eller ganske uerfarne seksuelt. Nøyaktig hvorfor kvinner ofte oppfører seg slik (biologi vs kultur osv) kan diskuteres, men de fleste som har en del erfaring på området vil kjenne seg igjen i beskrivelsen min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt ikke sansen for jenter som oppfører seg sånn.

Neste jente han møter kan virkelig mene det når hun sier nei, og da har han "lært" at det bare er å kjøre på.

Det er nettopp derfor man må ta en skjønnsvurdering på det i hvert enkelt tilfelle. Normalt er det veldig åpenbart om jenta faktisk mener det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adonis, gi opp.

Har søkt etter ett nytt forum jeg kan melde meg inn i de siste dagene. Skjønte raskt etter å ha lest litt her at gjennomsnitts intelligensen her er langt under snitt sett på landsbasis. Det virker nesten som en samlingsplass for "nav" ansatte, eller personer med psykiske lidelser. Rasjonell tenking er så og si fraværende for mesteparten av brukerne du prøver overbevis.

Ser har gode synspunkt å komme med å vil rett og slett råde deg til å finne deg ett mer reflektert forum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Ja, gud forby om begge tar ansvar.

det er jo akkurat det jeg mener. Men noen av dere synes å mene at guttene ikke har noe ansvar her, at de kun lever etter instinktet sitt, og at det e rumulig å stoppe når man først har satt igang. Det er det jeg mener er feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria_Marihøne

Det virker nesten som en samlingsplass for "nav" ansatte, eller personer med psykiske lidelser. Rasjonell tenking er så og si fraværende for mesteparten av brukerne du prøver overbevis.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Katten.

Selvfølgelig betyr ikke alltid 'nei' et 'nei'. Av og til betyr det de tingene du beskriver, Adonis, av og til betyr det at mer makt, mer tvang og mer tau :nigo:

Det som skiller en voldtektsmann fra de gode gjensidige sexopplevelsene - som tross alt begynte som et 'nei' - er evnen til å lese kroppsspråk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det finnes kvinner som sier nei når de mener ja og ja når de mener nei og alt mulig annet vissvass.

Men treffer man på en slik en så må man for guds skyld holde fornuften i hodet og ikke i pikken - tolk alltid et nei som et nei. Ikke bli med på ordleken, gjør du det er det hvertfall ikke synd på deg om du en gang feiltolker. Hvis disse ordlek-damene treffer på mange nok fornuftige menn vil de kanskje etterhvert lære seg selv at nei faktisk betyr nei. Men så lenge det finnes både menn og kvinner som godtar at nei er ja så vil kommunikasjonsproblemet fortsette.

Ta ansvar for dere selv, og ikke bry dere om kodespråk. Sier partneren nei, så ta det som et nei. Easypeasy.

Er man i et fast forhold der man vet at nei kan ha mange betydninger kan det jo være greit å avtale et annet nei-ord. Her i gården betyr nei ingenting, det eneste som betyr nei er "rødt." :lur:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor ta sjansen egentlig?

Hvis ei dame sier nei, så stopp da. Så får hun heller si at hun ikke mente det, og dere kan fortsette.

ENIG! Er hun så dum at hun sier nei hvis hun egentlig vil, så får hun vaere voksen nok til å ta "konsekvensen" av at han stopper.

:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...