AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Jeg har "oppdaget" at ganske mange av mine medstudenter legger seg rundt, til og med før, kl 22, noe jeg synes er usannsynlig tidlig - særlig når det gjelder unge (20-35 år) mennesker uten barn, med relativt kort reisevei og som ikke må være på studiestedet før 8-10 om morgenen. Selvsagt forstår jeg at folk med småbarn som våkner om natta, eller skal opp grytidlig om morgenen pga reisevei eller ungene, har behov for å legge seg såpass tidlig. Men er det egentlig helt vanlig at unge, spreke mennesker legger seg en time før Kveldsnytt..? Må innrømme at jeg nesten føler meg som en "uskikkelig" student; jeg legger meg aldri før midnatt, gjerne senere, jeg trener ikke og jeg leser alltid kvelden og natta før eksamen
Gjest Survival Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Det er da helt individuelt. Har ingenting å si om man er student, husmor eller hardtarbeidende turnuslege, alle har forskjellige behov for søvn. Min kropp fungerer uansett, enten jeg har 4 timer eller 8 timer søvn. Som regel blir det nok førstnevnte da jeg ofte befinner meg i stressende perioder jeg ikke har tid til mer søvn. Det går greit. Jeg har ei venninne som legger seg kl 22 presis hver kveld, og blir totalt zombie om hun ikke får sine 8,5 timer hver natt. Og sånn er det. 3
Skylines Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Nå for tiden har jeg en ødelagt døgnrytme, som dere kan se på tidspunktet dette innlegget postes.. Har alltid hatt lett for å snu døgnet den gale veien veldig fort, og jeg er på det stadiet nå.. Æsj, selvdisiplin trengs!
Tulling Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Snur døgnet alt for ofte. Har sovetabletter, men bruker de skjelden... Men apro pos når. Jeg går og legger meg... NUH! Natta
Gjest Setareh Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Snur døgnet alt for ofte. Har sovetabletter, men bruker de skjelden... Men apro pos når. Jeg går og legger meg... NUH! Natta jeg å..
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #6 Skrevet 8. desember 2011 Jeg er student og legger meg 22-23, når jeg begynner 8-9. Både fordi jeg ikke fungerer uten nok søvn, men og fordi jeg ofte trener om morgenen.
Havtorn Skrevet 8. desember 2011 #7 Skrevet 8. desember 2011 Er i samme båt som Tulling, men målet er å komme tilbake til å sove 24-8 hver dag.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #8 Skrevet 8. desember 2011 Jeg er arbeidsløs, barnløs og i tidlig 20 årene. Jeg legger meg rundt 19-20 og står opp 04-05 nå i vintermørket. Om sommeren er jeg våken mye lenger. Men det er jo helt individuelt og etter hva man trives med.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #9 Skrevet 8. desember 2011 Vil legge til at jeg trener når studioet åpner, og et helt tomt studio er hovedmotivasjonen til å stå opp så tidlig. 1
Gjest Bobler Skrevet 8. desember 2011 #10 Skrevet 8. desember 2011 Legger meg rundt 22.00. Står opp enten 6 eller 7, selv om jeg ikke begynner på jobb før 10 og det tar meg 10 minutter å gå bort. Liker å ha god tid om morgenen (3 timer er perfekt).
Purple Basil Skrevet 8. desember 2011 #11 Skrevet 8. desember 2011 Legger meg vanligvis rundt 24 - 01, men nå er døgnrytmen min fucked så jeg har ikke lagt meg enda.
kaprifolen Skrevet 8. desember 2011 #12 Skrevet 8. desember 2011 Legger oss som regel 22-23, men burde helst lagt meg 21... Står opp mellom 05 og 08, alt etter når jeg begynner på jobb. Jeg kan gå perioder med lite søvn, men fungerer optimalt med minst 7 timer søvn. Har jeg mange dager på 4-5 timer, ender det som regel med at jeg sover middag OG legger meg tidlig, så jeg får 10-12 timer søvn. Det sies at man ikke kan ta igjen søvn, men det funker for meg!
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 8. desember 2011 #13 Skrevet 8. desember 2011 (endret) Snur døgnet alt for ofte. Har sovetabletter, men bruker de skjelden... Men apro pos når. Jeg går og legger meg... NUH! Natta Får man sovetabletter kun på resept? Hilsen sliten småbarnsmor. For å svare på spørsmålet til TS kan jeg si at jeg ofte legger meg mellom kl. 21-22 om kvelden. Klokka halv elleve er i seneste laget. Må stå opp tidlig. Endret 8. desember 2011 av fr21_5ffdsa
Fjonana Skrevet 8. desember 2011 #14 Skrevet 8. desember 2011 Jeg legger meg mellom 22 og 23. Burde,som kaprifolen, lagt meg 21. Jeg må stå opp kl 06 i ukedagene, og fungerer ikke uten søvn. Er ikke skikkelig "utsovet" før jeg har fått sovet ca 10 timer...
herpassion Skrevet 8. desember 2011 #15 Skrevet 8. desember 2011 Vi er et par i begynnelsen av 20 årene og legger oss kl 22 hver kveld. Jeg er student og han jobber. Vi legger oss kl 22 fordi han må stå opp kl 6, og må dra 06.30, og jeg syns det er dritt kjedelig å sitte opp alene.. Uansett er det godt med litt over 8 timers søvn.
Gjest Iah Skrevet 8. desember 2011 #16 Skrevet 8. desember 2011 Legger meg mellom 21-22. Bør sove fra 22 og utover for å få nok søvn. Står opp 06:10.
moon Skrevet 8. desember 2011 #17 Skrevet 8. desember 2011 Mellom 2100 og 2230... Jeg legger meg alltid tidlig:) Liker det:) Bra for kroppen! 1
MissStiles Skrevet 8. desember 2011 #18 Skrevet 8. desember 2011 Nå om vinteren blir jeg fortere trøtt, så nå har det hendt at jeg har lagt meg mellom kl 21-22. Men jeg prøver å legge meg før kl 23 sånn ellers.
Tulling Skrevet 8. desember 2011 #19 Skrevet 8. desember 2011 Får man sovetabletter kun på resept? Hilsen sliten småbarnsmor. For å svare på spørsmålet til TS kan jeg si at jeg ofte legger meg mellom kl. 21-22 om kvelden. Klokka halv elleve er i seneste laget. Må stå opp tidlig. Melatonin får man kun på resept i norge. Det finnes også reseptfri variant, valerina, valerina forte og valerina natt. Det er noe helt annet, men jeg bruker de også. Tar max dose for å få noen effekt av de, de er ganske svake for meg. jeg bruker den der forte, natt er kansje bedre
Gjest Grønnblomst Skrevet 8. desember 2011 #20 Skrevet 8. desember 2011 (endret) Jeg prøver å være flink, og legger meg om regel 22 eller 23. Liker å stå tidlig opp, og få noe ut av dagen. Hater å sove vekk og ødelegge dagene, også i helgene. Det hender jo at jeg er lenge oppe da, og sover lenge som følge av det, men er ikke særlig glad i å gjøre det. Ser helst at jeg står opp senest 8, selv om jeg har fri. Endret 8. desember 2011 av Grønnblomst
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå