Gå til innhold

Dere som trener Zumba-hjemmetrening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Treningssenter er for dyrt og med for lang bindingstid, har også tendenser til å bare bli støttemedlem.

Vurderer å bestille zumba-dvd, men er på ingen måte en som danser ellers.

Noen som ikke føler seg så gode på dansing og koordinering, som faktisk trener Zumba hjemme, får det til og fortsetter?

Vil jo ikke bruke mye penger på dette om det ikke blir noe av, noe jeg selvsagt vet at ingen her kan garantere for. Bare interessert i erfaringer:)

NB: Vet at man naturligvis kan laste ned videoer både her og der, men fant ikke noe som fenget spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skulle jeg likt å visst oxo. Jeg bruker mine Yoga cd'r, men zumba lissom... vet ikke helt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det finnes en Xbox m/Kinect i hjemmet, får du faktisk Zumba-spill (kan hjelpe med å få ting riktig ift bevegelsene etc)

Har det selv, men har også en litt for smal stue..så har blitt lite dansing på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh, sambo og jeg skal kjøpe xbox kinect på nyåret, nå er nok ikke zumba det første jeg kaster meg over (danser, og kan finne zumba festlig med rett instruktør, men det er for meg en gruppetrening som jeg aldri hadde hatt inspirasjon til å drive med alene foran tvn), men så mange andre spill som man aktivt må trene for å gjøre da!! :jepp:

Gleeeeeeder meg til å hoppe rundt i stua og spille alt fra thaiboxing til adventures. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det, og synes det er gøy. Problemet mitt er at jeg slet mye med sykdom (langvarig lungebetennelse), og derfor har det sklidd ut. Har tenkt til å ta det opp igjen til nyåret. Synes det er fin trening jeg (og jeg supplementerer med trening på treningsstudio).

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både vært på Zumba på treningssenteret jeg trener på, og har prøvd det hjemme. Jeg syns det er mye artigere å danse zumba på treningssenteret med en flink instruktør! Syns faktisk koregrafien på timen hans er mye bedre enn den som er på DVDn.

Hjemme klarer jeg ikke å gi alt heller.. Får mye mer ut av treningen når den er på et senter.

Jeg tror jeg har brukt Zumba-DVD-ene 2-3 ganger, bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har de det ikke på treningssenteret, og jeg bruker Zumba når jeg ikke rekker trening etter jobb (jobber sent, og noen dager stenger treningssenteret samtidig som jeg slutter på jobb). Selv har jeg ikke dvd'ene men spillet til Wii'en, føler jeg får mer ut av det enn dvd'ene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt blir jo hva man gjør det til selv såklart. Det kommer litt an på hvor flink du er til å pushe deg selv, ellers vil jeg tro det er relativ liten gevinst å hente i det.

Jeg har aldri prøvd zumba som hjemmetrening, men syntes det var vanskelig å oppnå høy puls (sjekka på pulsklokka) ift. andre pulsaktiviteter på treningssenteret. Nå er det jo litt individuelt, og hvor stor progresjon man får vil jo være individuelt etter nivå. Men jeg tipper de fleste som kjøper zumbavideoer for å bruke det som eneste trening vil stagnere ganske raskt.

Men dersom du vil bruke zumba som et utgangspunkt for å videre prøve andre aktiviteter tror jeg det er greit. Man må som sagt bare ha et realistisk forhold til hva man kjøper og selv avgjøre om det er verdt det. :) men jeg tipper som sagt at en utrent person vil oppleve fremgang i starten, men oppleve en relativ rask stagnering etter at man har kjørt gjennom det noen ganger.

Men for all del, det de sier pp TV-shop om at zumba former kroppen osv. er egentlig bare ren svindel. En kan ikke forvente å kunne forandre kroppsfasongen sin ved å bare danse til en håndfull videoer uten å bruke litt belastning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men Zumba er oppskrytt og dritdårlig trening.

Javel, det må du gjerne mene. Jeg derimot synes det er god trening, jeg blir ordentlig svett og varm etter en økt med Zumba. Det kommer selvfølgelig an på hvor mye man pusher seg selv.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zumba er hva du gjør det til, så for alle de som sier at zumba ikke er trening; lær dere å pushe og bruke musklene skikkelig!!

Mange sier også at dans ikke er trening, men SE nå på dansere da!

At man ikke forandrer kroppen om man "bare danser"? Vel, jeg har danset i godt over ti år, måtte slutte, endre og dempe ned nå pga en skade, og DET endret ihvertfall kroppen min!

Mange vet ikke hva dans er, det som er fint med dans (nå ser jeg ikke på zumba som dans, men det kan brukes på samme måte, om man VIL), er at jo mer man lærer og kan, jo mer kan man forbedre teknikk og utbytte av treningen.

zumba kan være ett supert suplement for folk som allerede trener, eller zumba kan være det som får ikke-trenende opp av sofaen, så hva har noen med å si at "det er ikke bra trening"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å ha god plass da. Danse på en stue med fare for å rive ned ting eller slå seg på noe, kveler effektiviteten veldig. Dansing i en stor sal eller ute på en eng forbrenner nok en heeeel del mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også vil jeg legge til at jeg fikk grisevondt i knærne av zumba. Det ble rett og slett for mye vrikking og gnikking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle skaffe meg PlayStation Move om jeg ikke får det til jul og prøve ut zumba-varianten deres. Om ikke annet så er det mer bevegelse enn jeg driver med nå, samtidig som det ser gøy ut! Typen er også for Wii Fit. Sett litt for mange rockering-videoer på YouTube, kanskje? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ikke får til zumba hjemme med dvd!

så kan du jo betale for og være med på en time på zumba på et treningssenter:)

zumba er bra trening!

Og du som fikk vondt i knæra, gjør litt andre bevegelser?

finn din måte og gjøre det på ? man må ikke gjøre eksakt som instruktøren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man velge treningsform er det sikkert ett sjakktrekk å velge noe man liker. Danser man vanligvis aldri vil nok Zumba bli ett blaff, og man går snart lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

zumba er grei kondisjonstrening men kan bli litt ensformig i lengden. man får ikke utviklet ferdighetene til et nivå som er sånn at det er underholdende for andre å se. maks kondisjonstrening og styrketrening får man av hoop dance. det er kjempelett å lære og man kan underholde med det. her er en hoop dance dvd på norsk: hoop dance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...